Ja du ljudet då.. Vad ska man säga. De är kanske inte de mest korrekta men väldigt trevliga o lättlyssnade. Åtminstone så tycker jag det
Hur det det blir med ett Eminence element vet jag inte. Jag skulle nog stämma av pipan runt 25-30Hz sedan får du hitta någon lämplig diskant som kan matcha basens verkningsgrad. En liten Kugelwellen på toppen kanske inte är så dumt
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
En ny driver är på plats Nämligen en Beyma SMC225/ND (Ingvar Ahlberg är en toppen prick så han har lånat ut ett par till mig)
Fick fixa en adapterplatta så att det gick o montera dem på mina Fane basar. Självklart är det inte riktigt samma skruvcirkel på basarna. Den ena har 146 mm o den andra har 148 mm Typiskt engelsmän Så det fick bli lite filande innan allt var på plats..
Tractrixhornen har fått lite bitumen så nu är de lite dödare än innan De har även fått lite färg
Helheten då...
Ljudet.... Ja nu har jag en klart mycket bättre diskant Klantig som jag är så sparade jag inte mätningarna. Så det år bli nya någon gång men inte nu... För nu ska det lyssnas
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker