HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Neodynium
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

Fideljr
Member

263 Posts

Posted - 2003/10/24 :  13:01:08  Show Profile  Visit Fideljr's Homepage Send Fideljr a Private Message  Reply
Rouge har bytt agent i Sverige enligt "Rouges hemsida". Den nya skall vara Hifi Art i Stockholm.

When you listen to the music, don't listen to the sound!
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/24 :  14:27:34  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Ahhaa.. där ser man! Då finner man nog mer information från dem inom en kort tid!

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:02:21  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
En bild innan jag svängde runt rummet och satte anläggningen diagonalt.

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:28:30  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply
Scheisse vad dom ser grymma ut!

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:44:26  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Vill haaaa!!!!!

Bravo
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:50:36  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Jo de låter grymt också! Börjar bli riktigt bra här hemma nu.. behövs iof Massor med "Svanå" pryls för att få det sista men men... det kommer väl någon dag!

Ni får komma över någon dag!

Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/11/13 :  15:17:42  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Ser fram emot diagonalbilderna
Lite svårt att föreställa sig hur det ser ut...
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/13 :  23:19:28  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Det ser heltokigt ut... mest pga att det ser så stökigt ut! Låter bra som bövlen gör det dock.. är så glad!!

Så fort jag får tillbaka min digitalkamera så kommer bilder upp!

Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/11/13 :  23:37:12  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Låter det bra så är det värt lite stök
Dessutom är väl stök bra som diffusor
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/11/13 :  23:39:54  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Kanske missförstod... Menar du att diagonalplaceringen av högtalarna i sig ger ett stökigt intryck? Jag tolkade det först som att det blivit stökigt i samband med ommöbleringen...
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/11/13 :  23:44:17  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
IRS V lär finnas/ha funnits i Sverige..en myt (?!?) förtäljer att en uppsättning spelar nånstans ute i Göteborgs skärgård och där lär det vara Vikingarna o Sven-Ingvars för hela slanten..
Kan dock inte lova att detta är sant..
Någon som vet..Timbre kanske..?

Jag har hört dom nere i Kungsbacka för länge sedan.
Kommer inte ihåg hur det lät, men storleken var imponerande.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/17 :  13:36:58  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Stökigt som i prylar överallt.. hehe..

Har min kamera nu.. men skäms nästan att ta foto nu.. får nog städa upp här lite först!!

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/17 :  14:29:05  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Här kommer en bild så länge... måste ju städa upp lite här innan jag vågar lägga upp fler bilder!

Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/11/20 :  00:05:26  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Den som väntar på något gott... Får bygga en basabsorbent så länge. Tyväär ett måste just nu. Har ett helt paket golvisolering liggandes i golv/vägg hörnet bakom lyssningssoffan. Som det låter, borde den få ligga kvar...Men panelabsorbenter är det som hägrar
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/20 :  16:11:02  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Basabsorbenter är ju bra att ha! Kan man göra dem själv också så sparas ju många pengar in! Lycka till!

Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/11/24 :  01:27:03  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Tack. Har börajt bygga nu. Även gjort en "före" inmätninng med proffsintrument. Försöker att dokumentera allt, så det kanske blir ett reportage..
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/24 :  07:04:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ojojoj! Utopia var TUUUUUNGT! Äntligen fick jag veta vad mitt försteg och OTL gick för.
Kul med högtalare där man kan spela precis hur högt man vill utan att det låter illa!
Tack för att vi fick komma på besök. OTL-en tackar också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/24 :  07:40:06  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Utopiorna Tackar.. hehe

Det var riktigt skoj! Jag lägger upp lite bilder senare... Snacka om att din Rörstärkare och Utopia var en bra och DYNAMISK kombo.

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/24 :  07:44:45  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag fick nästan whiplashskada på kinesiska trummorna...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/24 :  08:05:07  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Jag håll på att släppa i byxan ute i köket när du körde något otroligt dynamiskt stycke också... glömde fråga dig vad den hette.. minns du?

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/24 :  08:37:39  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Rossini? Det är en av dom riktigt grymma. (Deutche Grammofon, med kören på omslaget, den med den lilla envisa triangeln mitt i jordbävningsbrakandet.)
Rossini - Overtyrer, Orpheus Chamber Orchestra.
Jag tänkte göra en lista över musik vi lyssnade på i bildreportaget sen.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/25 :  01:48:09  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Den var det!! Bra bra... skall göra det samma!

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/12/07 :  17:33:57  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
EAR och Johan Björklund var här på besök! Här är en bild på EAR när han står jämte en av de "små" högtalarna! Man kan också se det välbygga och fina Accuphase försteget som Björklund hade med sig hit.

Här ser vi en närbild på EAR stegen samt ett diy försteg som funkade mycket ypperligt!

Här kommer två andra bilder som jag nyligen tog.. med ett nytt ställ jag har skaffat mig.

Mer bilder kommer inom kort!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/07 :  17:44:21  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jasså du har möblerat om! Hur lät det här nu då?

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/12/07 :  18:48:33  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Jag ändrar ständigt! Ser inte ut samma länge idag som när de var hos mig i Lördags! Letar efter en uppställning som funkar bättre helt enkelt.. svårt att hitta en perfekt uppställning i mitt lilla rum.. även när man ställer högtalarna diagonalt. Har fixat till 3dn mycket bättre sen ni var här Bernt... nu är det klart bredare och djupare än innan.

EAR stegen lät mycket bra! 20 år gamla steg som rockade på som tusan. Upplöst och kraftfullt.. fin klang.. kan lätt leva med såna steg!

Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000