HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Mattias S
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2003/05/13 :  10:56:03  Show Profile Send Mattias S a Private Message  Reply
Har inte så mkt att förtälja om min nuvarande anläggning då den är "under uppbyggnad" så att säga.

Lyssningsrum: Hyffsat stort. Kalt då jag inte ens fått upp gardiner än =/

Nuvarande utrustning: Audion Silver Night 300B SE, Rega Planet, Små projekthögtalare med 3 tums TangBand, Aurora E signalkabel & Mit Terminator 2 högtalarkabel, onkenladdad subbas med ett 13 tums Focal Audiomelement ( inte inkopplad då filter & slutsteg är utlånade ), Quadraspire komponentrack, Kloss model 1 monoradio.

Anläggning:



Lite roliga element varav 2 st Manger MSW som ska bli mina huvudhögtalare:



Övriga element på bilden - 4 tums TangBand, TB diskanter, Fostex FE164, Sinus 10 tums bas & Apex JR banddiskant

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless

Edited by - Mattias S on 2003/05/14 01:16:15

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/05/13 :  23:49:35  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Klart häftigt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/05/26 :  05:42:49  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Ja, Focal gillar jag!

Du känner inte att du är lite DIY:are?

Fin anläggning! Lite rörigt över det hela vaa..

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/27 :  15:44:57  Show Profile Send divander a Private Message  Reply
Stilig cd-spelare! Har en själv. Fungerar den bra?

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2003/05/28 :  15:32:02  Show Profile Send Mattias S a Private Message  Reply
johan_björklund: Tack och bock =)

MaxMartin: Jupps, focal är roliga element. Ska dock sälja basen i förmån till andra projekt. Det är rörigt värre =) och mer rör blir det. Ett diyförsteg i dunderklassen är på g.

divander: Än så länge gör den det. Är helt såld på designen även om den ser ut som en hög av plast men dom nya regaspelarna ser plastigare ut i mina ögon. En uppgradering finns förmodligen i framtiden men vad det blir är jag osäker på. Funderar på en Icke översamplande dac. Kommer inte ihåg vilket chip som ska användas men komponentantalet blir minimalt =)

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/28 :  16:20:44  Show Profile Send divander a Private Message  Reply
Ja har man en sådan stilig skapelse är det svårt att byta. Nästan hur man än gör så får man en som inte är lika snygg och personlig. Visserligen kanske den nya låter bättre, men det svider ändå lite i hjärtat.

Min hoppar lite (små hopp) i slutet på många skivor.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2003/05/30 :  10:14:04  Show Profile Send Mattias S a Private Message  Reply
Jo, skulle förmoda att den nya planeten låter bättre. Men den är ju så förbenat ful.....( känns lite som jag kastade en sten i ett glashus med den meningen =)

Har inte märkt av några konstigheter med min än. Eventuellt nått problem med inläsning men det lider även den nya varianten av.

Har du tänkt på att regans laserenhet påminner ruggigt mkt om den i sonys playstation...? =)

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/05/30 :  10:20:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Ja, Focal gillar jag!

Du känner inte att du är lite DIY:are?

Fin anläggning! Lite rörigt över det hela vaa..


Nja
för en massa år sen var jag det men nu har jag inte tid. Mina husdjur tar upp lite mycket tid.


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/05/31 :  02:28:36  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

perper
Member

64 Posts

Posted - 2003/08/30 :  13:23:23  Show Profile Send perper a Private Message  Reply
Hm, hörde om en kompis som också hade problem med husdjur men ring anticimex de brukar ha lösningar på sådant så slipper detta själa dyrbar tid.
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/07/01 :  21:58:18  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
haha! cold harted perper.

ser ut som ett trevlig system iaf. Mattias
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000