HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Balders system, nu 2 kanal!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Balder
Member

171 Posts

Posted - 2004/06/28 :  20:41:29  Show Profile Send Balder a Private Message  Reply
Tjenare, en liten presentation av mitt system mm. Jag har tröttnat på flerkanal och har konverterat tillbaka till 2 kanaler.

Rotel RCD 971, CD spelare, Audioqest DiamondBack kabel.
Adcom GFP-555, försteg, Supra EFF 1 kabel.
Adcom GFA-535, slutsteg.
B&W DM-603 S3, högtalare, Supra Ply 3.4S kabel
B&W ASW-650, sub, Tara Labs 500i kabel.
Pioneer DV-454, DVD och MP3 spelare, Supra EFF 1 kabel.
Panasonic NV-HS830, HiFi video, Tara Labs Prism 500i kabel.
Thorens TD-320 skivspelare med Denon DL-160 pickup. Sist men inte minst ett par Sennheiser HD 600 lurar.

Jag spelar en hel del vinyl. Jag har fört över ca 100 av mina totalt 1000 LP till MP3, med högsta bitraten får jag in 7 LP/CD och det låter helt OK, men framför allt är det så himla bekvämt.

Jag är mycket nöjd nu och anläggningen känns färdig, men man vet ju aldrig när uppgraderings djävulen slår till igen.



"...none are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe that they are free..."


Edited by - Balder on 2004/08/14 15:14:58

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/28 :  23:06:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ser klart fram emot lite bilder,,, Själv har jag börjat fått upp ögonen för Vinyl...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2004/06/29 :  19:06:54  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Jag kan gissa mig till att det inte finns en repa på en enda av balders skivor, råkar veta att de är vårdade mkt ömt =)

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/06/30 :  13:58:45  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
det är bra. man ska va rädd om sina plattor :)

hoppas på lite pics nu, balder! :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000