HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Sten (ny projektor, 060616)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/14 :  22:20:02  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Jag visar väl min anläggning här också då. Jag tycker det är lite tråkigt att dom flesta inte skriver vad grejerna kostar. Det kan faktiskt vara lite kul att se hur folk prioriterat, samt att en del märken/modeller har man aldrig hört talas om. Så jag tänker föregå med gott exempel.

Angivna priser är dom av tillverkaren rekommenderade vid köptillfället.

DVD-spelare Thomson DTH255med HDMI utgång
1500:- (fungerar faktiskt bra även som CD-transport!!)
S-VHS video Sharp VC-S2000
4200:-
Skivspelare Marantz TT530 med Ortofon OMP10
4000:-
Hembioförstärkare Yamaha DSP-AX1
29000:-
Högtalare Dynaudio Focus 140
14900:-
Subbas Audio Pro Sub Focus
5000:-
Surroundhögtalare Audio Pro Avantek Six
8800:-
Projektor LG AN110
20000:-
Projektorduk Projecta Homescreen 81"
3995:-
Signalkabel mellan DVD och förstärkare (koax) Supra Trico RCA/RCA
400:-
Högtalarkabel Supra Sword
5500:-
Högtalarkabel till surround (2x11 meter) Supra Ply 3,4/S
90:-/m
Multifjärr OneForAll Kameleon
1295:-
Nätfilter Devek
1800:-
Dämpkuddar till CD-spelare och högtalare Tema Isolator
315:-

Detta är alltså en anläggning till både hifi och hembio. Ljudet har prioriterats före bilden eftersom jag lyssnar mer på musik än tittar på film.

Ljudet kan väl beskrivas som detaljerat (inte vasst!) och med gott om detaljer i mellanregistret. Det är svårt att hitta anläggningar som kan spela hårdrock bra, men den här fixar det. Och det är ju bra, efterom jag mest lyssnar på det .
Dessutom ser grejerna ganska bra ut tillsammans vilket ju inte heller är helt fel.
Dessutom har en mycket duktig kvinna klätt mina surroundhögtalare i svart fuskskinn vilket blev mycket bra. Kul med helt orginella högtalare tycker jag.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)

Edited by - Sten on 2006/06/16 12:09:19

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/15 :  12:42:57  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Audio Pro och Supra

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/08/15 :  14:52:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

BILDER !



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/15 :  16:41:37  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Nu gick matså igång!


Skulle va kul åse bilder, gillar att du kör med storebrorsan till vår förstärkare

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/15 :  17:03:28  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Ja att jag är Audio Pro fan har väl ingen missat precis

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/15 :  17:06:16  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Jag håller på och laddar batterierna till min skitdåliga digitalkamera nu. Eventuellt och jag kan ta lite bilder ikväll.
Tyvärr är som jag skrivit redan mitt lyssningsrum inte mycket att se, men ett par bilder på grejerna kommer jag att lägga ut i alla fall. Frågan är då: Hur gör man det?

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/17 :  21:24:25  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Sten; En liten bit ner på den här* sidan så har Zalve gjort en bra beskrivning på hur man kan gå till vida, tror det är enkalst för dig så slipper du sitta med massa Ftp program etc.

* http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=14296&whichpage=3

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/08/17 :  21:40:40  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
Matså, När min son vill ha en "stereo" i sitt rum så SKA det stå ett par AUDIO PRO BLACK DIAMOND där!
Jag tycker att Audio pro har väldigt fina grejer, speciell Image serien
/Mikaell.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/17 :  23:53:38  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Ja, Image serien är en stor succé för Audio Pro, helt klart. Men lyssna dock även på Focus SA 5 (eller vad den nu heter) den är enligt många bättre än Black.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/18 :  10:22:52  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Håller med om att Audio Pro har en del fina grejer. Men Image serien är inget vidare förutom Black Diamond och subben B1.35.
Sedan är Focus SA-5 enligt mig bättre än Black Diamond, till samma pris.

Tack för tipset Dazzin, skall kolla in den länken när jag väl fixat bilderna.

Jag har valt att fotografera med min vanliga kamera istället för min värdelösa digitala. Så det tar väl några veckor innan bilderna är framkallade och inscannade.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/18 :  11:27:58  Show Profile Send Akhenaton a Private Message  Reply
Varför köpa Audiopro när Monitor Audios helt suveräna bronze serie finns i samma prisklass!!?!! Monitor Audio Bronze serien spelar åttor runt Audiopros diamond/image/focus alla dagar i veckan!

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/18 :  11:38:18  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Akhenatorn man kan väl ta hem grejorna och testa. Är inte säkert att alla tycker som du.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/18 :  15:29:03  Show Profile Send Akhenaton a Private Message  Reply
>matså

att ta hem grejerna och testa först är väl självklart när man köper högtalare?

Nej, gillar man ljust ljud med påträngande diskant så tycker man nog bättre om audiopro än monitor audio..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/18 :  16:02:49  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Tycker inte jag har påträngande diskant, utan jag har högtalare med mycket bra ljud. Audio pro Ego 515 men så har jag också Arcam 100 som surround och hifimaskin

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/18 :  16:23:32  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Audio Pro har en diskant som kan vara svår att tygla. Men med rätt förstärkare (och kablar) så går det att få ett fantastiskt ljud ur dom enligt mig. Vissa Audio Pro modeller är dock lite för vassa tycker jag.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/08/27 :  20:33:55  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Det är möjligt att det här är en något provocerande fråga (även om det inte är meningen), men hur kommer det sig att du lägger 5500 kr på högtalarkablar till högtalare som kostar 8800 kr?
Upplevde du en så stor skillnad när du testade Sword? Naturligtvis är det upp till dig (så länge du är nöjd... osv) men jag och många andra skulle nog prioriterat lite annorlunda.

Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/28 :  10:37:09  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Jag förstår din fråga. Jag hade tidigare Supra Ply 3,4/S som dock blev för korta när jag flyttade anläggningen till ett annat rum. Jag testade då Supra Sword som jag hade ett par av i butiken som aldrig blev sålda. Jag upplevde dom som lite bättre så därför tog jag dom själv. Sedan kommer jag inte ha kvar Avantek högtalarna resten av livet. Så när jag uppgraderar dom så behöver jag i alla fall inte byta högtalarkabel igen.


Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/12/30 :  17:11:27  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply


Närbild på Dynaudio Focus 140 som är min senaste kärlek :)


Min senaste version av elektronikprylar:
(både Andersson rörslutsteget och det maffiga Hafler P4000 är bortplockade)


Denna CD/DVD-hyllor är extremt snygga i verkligheten. Aluminium och frostad plast/vinyl. Rymmer 495 skivor.


Närbild på mina skinnmodifierade Audio Pro Avantek Six



Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)

Edited by - Sten on 2006/03/11 12:02:36
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/12/30 :  17:25:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Sten. om du skriver [img ] (Men UTAN mellanslag) före http: och [/img ] (Utan mellanslag) efter .jpg så skall du se att det fungerar.

Så här...


Så vad man enklast gör i ditt fall... Är att du bara skriver img i hakparenteser före och efter din länk.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/12/30 :  17:39:49  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Tack för det Zalve!

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/12/30 :  17:45:30  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Andersson PE265 ser läckert ut, en sådan skulle man ha

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/12/30 :  18:12:21  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Ja Anderson är jag nöjd med. Jag tog den i inbyte men den blev stående i över ett år. Så jag bestämde mig för att testa den själv och den gör jag mig inte av med i första taget.

Dock så måste jag byta rör i den ganska snart. Och rören till den är inte speciellt billiga.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/12/30 :  22:34:43  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Det är väl inte speciellt dyra rör till den heller

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/30 :  23:20:42  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Inte illa, snygg ordning på skivorna.

Bravo
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/12/31 :  10:02:56  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
EAR, det beror på varifrån man köper dom.

Tack Bravo, CD-hyllan är jag mycket nöjd med. Jag skall byta ut min IKEA hylla som jag har mina DVD-skivor i mot en till likadan. "Hyllorna" är nämligen flyttbara på den här modellen. Hyllan rymmer 495 CD eller 245 DVD.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/31 :  11:15:07  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vad är det för rör i Andersson-steget?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000