Jag hamnade i stereoträsket rent sent och började till min frus förtvivlan byta all hemelektronik för nästan exakt ett år sedan.
Min anläggning består i dag av följande komponenter: HK AVR8500 Rotel RCD-1070 (CD-spelare) Denon 2900 (används mest för att spela SACD) Corda Prehead (hörlursförstärkare) Sennheiser HD650
På jobbet har jag: Creative Jukebox 3 Corda Porta II (med transformator) Beyer-Dynamic DT831
Högtalare: 5 stycken Mirage Omnisat samt LF-150 (Subwoofer)
Kablar: Supra Ply 3.4/S (högtalarkabel) Van Den Hul 102Mk3 Hybrid (för SACD (till HK) och CD (till hörlursförstärkare)) Tara Labs Prism 2200i (mellan SACD och hörlursförstärkaren) Ixos Digital Connect 105 Monster M-351 Subwoofer Clou Cable Red hörlurskabel Oehlbach Custom Made (av Jan Meier) hörlurskabel
Jag lyssnar för det mesta via hörlurar. Högtalarna använder jag nästan bara vid festliga tillfällen eller när vi ser på film. Jag har en bred musiksmak och har c:a 700 titlar (endast CD/SACD/HDCD) i min samling.
Vid tillfälle kommer jag att komplettera denna beskrivning med några bilder.
När en människa anklagar sig själv blir hon alltid trodd, men aldrig när hon berömmer sig själv