HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Jenseviks prylar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/10/18 :  15:37:18  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message  Reply
Halloj!

Mitt system består av
CD: Sony SCD-XB770
Stärkare: H/K 650
Högtalare: Wharfedale 70 Anniversary
Sub: Magnat Motion 120
Signalkabel: DPL
Högtalarkabel: CTI





"It takes a joyful sound
To make the world go round"

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/18 :  16:53:38  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ser ju helt OK ut!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/10/18 :  19:06:56  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Det ser trevligt ut
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/19 :  15:40:11  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Får instämma detta också, ha du hus eller bor i lägenhet tro?


Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/19 :  15:42:45  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Jag gissar på hus
Snyggt.
Dags att byta ut högtalarstativen?
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/10/19 :  16:11:12  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message  Reply
Det var fel det. Jag bor i lägenhet. En liten en, 30 kvadrat bara.

Ja stativen ska bytas ut.(det vänstra är faktiskt lite snett) Ska byga egna, tips på snygga enkla stativ mottages gärna.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/19 :  20:01:57  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Chansade när jag såg hustaken på de andra husen från fönstret;-)
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/20 :  10:52:30  Show Profile Send Tonkis a Private Message  Reply
Hur trivs du med XB770, hur är den som ren CD-spelare? Har sett att det finns en hel del demoex. till salu nu..

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/10/20 :  17:29:08  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message  Reply
Jag tycker den funkar väldigt bra. Har iofs inte testat med nån annan men överlag spelar mina prylar exakt och detaljerat.
Ljudbilden är väldefinierad och fokuserad utan att ha jobbat särskilt mycket med placering och vinkling.
Saknar kanske lite attack men tror inte det beror på CDn. Ska försöka låna hem lite andra prylar och jämföra.
Någon som har tips på förbättringar? (Förutom byte av stativ :D )

Mvh Johan

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/20 :  19:00:11  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Ser trevligt ut!

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000