HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Oblivion´s system
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2003/10/22 :  18:56:31  Show Profile Send Oblivion a Private Message  Reply
Hej
har fått tag på en digitalkamera nu så jag kan lägga upp mitt system.

Förstärkaren jag har är en Harman/Kardon 3270 RDS som jag köpte i mitten av 2000.

CD spelaren är en pioneer PD-S507

Högtalarna är ett par Audiopro Blue diamond som inskaffades när dessa var helt nya nån gång hösten 2000.

Som högtalarkabel använder jag supra ply.

Der är inget supersystem och har något år på nacken men det duger så länge iaf


Det jag har byggt själv innom Hififronten är ett par monitorhögtalare med seas P14 RCY som mellanregister och Seas H 225 som diskant. Diskanten är inte den bästa men får duga tills vidare.

En närbild på den ena högtalaren.

Det vita runt elementen är inte färg utan speglingar från blixten

Jag håller även på med två olika rörförstärkare. Ett slutsteg och ett försteg. Då dessa är under uppbyggnad så finns det inga riktiga bilder än

Försteg


Slutsteg


Sen så kan vi avsluta med en överblick på mitt skrivbord



mvh / Adam

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...

Edited by - Oblivion on 2003/10/22 19:40:41

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/22 :  20:23:17  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Fyra dataskärmar, det var ambitiöst! Ser hemtrevligt ut.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/10/22 :  21:05:07  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
Oblivion,

Trevligt skrivbord! Påminner lite om hur det ser ut på mitt skrivbord faktiskt

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2003/10/22 :  21:25:14  Show Profile Send Oblivion a Private Message  Reply
He skärmar kan man aldrig få för många av:)

Men det är faktiskt bekvämt när man Cad'ar, photoshopar eller fiflar med kretslayouter och liknande då man kan ha huvudprogramet på en skärm och kretslayouten på en andra och ett ev pdf-document på den tredje

den fjärde går till servrarna

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000