HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 TiGgR´s upgrades 04.09.27
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/04/01 :  12:57:40  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Riktigt fina dom där små stativarna...

Har typ samma funderingar som ovan...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

TiGgR
Member

120 Posts

Posted - 2004/04/01 :  13:57:12  Show Profile Send TiGgR a Private Message  Reply
Tycket helt klart att ni ska provlyssna Aurum Cantus om ni har möjlighet till det.
Jag har själv lyssnat på Jmlab 806, Dynaudio 52, Dynaudio 1.4, Monitor audio gold 20?? och några till jag ej kommer ihåg namnet på.. Jag tycker att dessa spöar allt speciellt om man räknar in priset!!
Färgen på mina är cherrywood och ni är välkomna att bjuda på fikabröd om ni vill komma och lyssna!!

John.

Bara för att man lyssnar betyder det inte att man hör.....
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/04/01 :  14:43:41  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message  Reply
Ser fint ut John!

Standesign racket fungerar bra?

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

TiGgR
Member

120 Posts

Posted - 2004/04/01 :  16:18:45  Show Profile Send TiGgR a Private Message  Reply
Klart att racket funkar bra... Klart mycket bättre äb att ha allt på golvet som jag hade förut!!

Bara för att man lyssnar betyder det inte att man hör.....
Go to Top of Page

Dr Fre
Member

88 Posts

Posted - 2004/04/02 :  01:01:29  Show Profile Send Dr Fre a Private Message  Reply
Har tyvärr varken hört McIntosh (förutom i bilstereo) eller Aurum Cantus, men det är riktigt snyggt iaf.
Blir lite orolig då jag ser översta bilden, har katten flugit på högtalarna nån gång? Är själv tveksam till att skaffa en även om det vore kul, trästativen till mina SF Conzerto skulle kanske ligga i farozonen...?

No hay banda
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/04/02 :  06:25:59  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Aurum Cantus kostar ca 5000Kr att ta hem direkt från Kina. På Golden ligger dom på ca 9000Kr men då ingår mycket trevligt bemötande :-). Ändå bra pris för bra högtalare.

Du funderar inte på en ny cdspelare ;-) ???

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/04/02 :  09:28:10  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
/Dr Fre

Eftersom jag känner katten ifråga, så kan jag intyga att det är en riktig Hifikisse. Han är väldresserad och har lärt sig att uppskatta välljud och bra Hifi komponenter. Så nej, jag tror inte högtalarna är i fara. Låter det däremot dåligt så kanske......

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2004/04/02 :  11:26:49  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Den stora norska hifi-tidningen (kommer inte ihåg namnet) testar högtalaren
i sitt senaste nummer. Där får den mycket beröm. Bästa de hört under 10000kr
skrev de.

Fast att ta den direkt via kina är nog lite tveksamt. Mycket tyder på att
de har helt andra komponenter och element i exportversionen som går
till Golden Age mfl Eller så är det ren desinformation...

Men om någon vill testa privatimport och det visar sig vara bra kvalité
på elementet så följer jag gärna efter! Det gäller bara att någon
tar första steget.
Go to Top of Page

TiGgR
Member

120 Posts

Posted - 2004/04/02 :  12:31:23  Show Profile Send TiGgR a Private Message  Reply
Dan/ Klart att man funderat på Cd-spelarbyte... Men det kostar som allt annat en massa pengar!

Per/ Jag har också hört att det ska vara sämre komponenter i de Kinesiska versionerna av Aurum Cantus. Det pga av att en kines genomsnittslön är MYCKET lägre än en Europés. Denna information kommer från Aurum Cantus själva via kattylink tror jag det var..

Mina kommer genom Goldenage och de är definitivt värda varenda krona!!
Det gör ju inte saken sämre att de ser ut som om de kostar 30.000:-
Har aldrig sett på maken till ytfinish på ett par så billiga högtalare!
Mvh.
TiGgR.

Bara för att man lyssnar betyder det inte att man hör.....
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/04/28 :  10:20:04  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message  Reply
John det har blivit lite uppdateringar hos mig sedan du var där och hämtade racket... .

Finns bilder under Wolfies lilla hörna under medlemmarnas system.

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

TiGgR
Member

120 Posts

Posted - 2004/04/29 :  11:20:46  Show Profile Send TiGgR a Private Message  Reply
Har kollat fasen på min utrustning nu!!
Allt är uppmärkt och rättkopplat..
Wow vilken skillnad det blev i ljudet, speciellt i basområdet..
Basen upplevs som minde grötig och mer detaljerad, det blev naturligtvis bättre ljud i hela registret men basen utmärkte sig mest. Det absolut bästa tweaket man kan göra!
Att det dessutom är helt gratis gör ju inte saken sämre!!
/TiGgR.

Bara för att man lyssnar betyder det inte att man hör.....
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/08/11 :  17:59:15  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Det är kul när man kan få till en ljudförbättring med lite arbete..utan det behöver kosta något
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/09/28 :  16:12:48  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Tänkte skriva å fråga om det inte va dax att lägga upp bilder på nyförvärven häromdagen...

Ser grym ut... stärkaren. vart var det du handlade ifrån?

Ps. ska snart lägga upp bilder på mitt system... tror inte du kommer känna igen ditt gamla rack... har genomgått en "extreme makover"

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

TiGgR
Member

120 Posts

Posted - 2004/09/29 :  09:11:15  Show Profile Send TiGgR a Private Message  Reply
Jodå. Stärkaren är rätt grym!!
Ska lägga upp lite mera bilder på den.
Jag köpte den från Euroshop.lv så den blev lite billigare!

Ska bli kul att se vad du gjort med racket.

/TiGgR.

Bara för att man lyssnar betyder det inte att man hör.....
Go to Top of Page

More
Member

126 Posts

Posted - 2005/02/21 :  08:42:09  Show Profile Send More a Private Message  Reply
Vad tycker du om CAVen?
Funderar själv på en A10a.

Hur är kvaliten på bygget och ljudet?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000