HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Amund. på kabeljakt, sida3
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/05/02 :  08:07:28  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Verkligen läckert läge. Hur har jag kunnat missat detta??? Är mycket avundsjuk. Här måste man ta sig till Maine för att hitta ngt som kommer i närheten...

Härliga prylar också. Är mycket förtjust i Totem...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/05/02 :  21:21:55  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
Det är Digital volym på T-100 och Analog på T-200, och det är T-200 jag har kikat på. Lasse på Golden Age har vart väldigt trevlig och tillmötesgående när jag ringt med alla mina frågor! Det är bara det lilla problemet med ÅF här i Bergen... Det finns ingen


/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/05/04 :  23:55:59  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Underbart ställe.
Har faktiskt varit ett par gånger i Bergen, men det var länge sedan 25 år eller ngt sådant.

Läcker anläggning också.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/05/05 :  08:34:16  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Wow.. läcker och stilren anläggning!! Men OJ VILKEN UTSIKT!! Fantastiskt...
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/05/05 :  09:39:05  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message  Reply
Hej Amund,

trevlig plats. Förstår att du trivs där.

mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/05/05 :  09:40:26  Show Profile Send lasselite a Private Message  Reply
Kan inte annat än att hålla med om att utsikten är galet...vacker...bedårande...hänförande...etc.

Förbättringar: man ser inte så mycket av rummet, men du verkar focusera på apparater och sladdar, så en översyn av akustiken innan du fortsätter uppgradera maskineriet. Då kommer du dessutom få ut mer av din investering.
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/05/06 :  06:22:13  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
lasselite: Tackar för åsikterna. Ja rummet måste göras något åt, problemet är att det är litet och ska även fungera som vardagsrum. Dom enda aukustiska åtgärder som jag har gjort är mycket mattor på golvet och dämpmatrial ifrån JAM som sitter på ena sidoväggen och bakom lyssnar positionen.

En annan sak som kan ses på 7:e bilden är att jag har öppningen till köket på högersidan, där har jag hängt upp ett tjockt draperi. Det blev bättre än att ha det öppet men nu är ljudbilden lite lutad åt andra hållet istället

Robban: Lite mindre fjäll än Bodö, du får sticka innom när du är i Norge nästa gång


Nej nu ska jag ut och njuta solen

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/05/06 :  10:17:38  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Snyggt system du har. Vad är det för stativ du har till högtalarna?

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/05/06 :  10:46:40  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Mmmm... det kan ju inte finnas en chans... aldrig att man skulle tröttna på den utsikten
Ååå Totem är inte fel...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2004/05/06 :  12:32:37  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
Amund:
hur upplever du att dämpmaterialet fungerar?

är det JJlabs A-Absorb, samma som på denna bild?

Go to Top of Page

Polarity
Member

110 Posts

Posted - 2004/05/06 :  21:50:36  Show Profile Send Polarity a Private Message  Reply

Hej Amund!
Ser ut som en fiffig grej med kabeln där... Är det epoxylim - för att minska oxideringen eller? nyfiken...


Nääe jaa har inte gjort någe...
Go to Top of Page

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2004/05/07 :  18:59:37  Show Profile Send sir_lotto a Private Message  Reply
HELT Galen utsikt du har, det där är ju drömmen!! jo just det, din rigg var inte så tokig heller


sikken utsikt... kan bara inte släppa det


Mvh/sir_lotto

We live in an age when pizza gets to your home before the police
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/05/08 :  16:41:38  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
jhnmn: Ja det är det matrialet. Jag köpte det när jag bodde i min förra lägenhet och hade andra högtalare, där hjälpte det till att dämpa bumligheten i basen en del men här så kan jag inte säga att jag märker någon stor skillnad.


Poe: Stativen är Aavik Ls-60, kan inte säga att jag är supernöjd, men mina gamla Target var för låga(50cm), men det får duga tills något bättre dyker upp.


Polarity: Det är precis vad det är :) En två-komponets epoxy för att hindra oxidering. Jag ska göra ett litet repotage hos Renaisannce i nästa vecka, där kommer det nog förklaras lite mer i detalj, undertiden kan du kolla hans hemsida. www.renaissanceaudio.no


Och för dom som undrar så är det "Hjeltefjorden" som syns på bilderna, nästan all trafik till & från Bergen passerar här , Ska se om jag kan ta en bild när Hurtigruta passerar.


/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"

Edited by - Amund on 2004/07/09 16:03:50
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/05/08 :  20:52:23  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply
Amund!
min flickvän blev tårögd av utsikten!!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2004/05/10 :  15:03:18  Show Profile Send sir_lotto a Private Message  Reply
quote -> Och för dom som undrar så är det "Hjeltefjorden" som syns på bilderna, nästan all trafik till & från Bergen passerar här , Ska se om jag kan ta en bild när Hurtigruta passerar.

Har alltid gillat Hurtigrutten, kanske därför man heter Hurtig i efternamn kanske

We live in an age when pizza gets to your home before the police
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/07/09 :  20:31:43  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Snyggt system och härligt ser det ut där du bor med

Vad håller båten för hastighet?

mvh Johan!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/12/05 :  19:39:37  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
Äntligen har det blivit lite uppgraderingar...
En iform av denna
Och...

Att det låter bra är bara förnamnet..

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/12/05 :  19:53:48  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Det där vet jag nog vad det är

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/12/05 :  23:03:17  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
Nu börjar vardagsrummet ta form...
Ny lägenhet och en del små uppgraderingar.

Uppgradering 1:

Funkar bra som transport iväntan på något bättre, att den är läcker är ju ett plus

Uppgradering 2

Är den riktigt roliga, detaljer i massor

Detta måste vara den roligaste och mest givande uppgradering jag gjort, allt bara lyftes till en annan nivå!

Och en liten översikts bild

Några nya kablar, absorbenter och lite annat akustiskt skoj är på väg upp, men man ska ju hitta tid också. (Stereon åker väl alltid upp först efter en flytt)


/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"

Edited by - Amund on 2004/12/22 02:04:03
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2004/12/06 :  16:30:19  Show Profile Send daja a Private Message  Reply
Racket är felmonterat! Du har ju vänt på frambenen!

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/12/06 :  16:54:03  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
Det tänkte jag inte på... fan att man ska behöva göra allt själv(montering alltså)


/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/12/06 :  16:55:15  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Jag kan bara se en av tre bilder ...

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/12/06 :  19:19:48  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
TRevligt med lite dcs prylar...
Vart har du fått tag på Sony's CD spelare...söker på en sådan..

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/12/06 :  19:56:14  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
Cd`n hittade jag här i Bergen, jag hade den till sovrums stereon tidigare.
Tror aldrig jag sett en så välvårdad spelare tidigare, precis som ny!
Har du inte hittat nån till jan/feb så ska min säljas då


/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/12/08 :  00:37:32  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Totem har jag bara hört vackra toner från ;-)

Roligt att nån mer än jag sitter med en CDP-X3000ES också...även om den "bara" är transport hos dej...medan jag måste stå ut med att få ljudet rätt ur den...fast med dcs, Vincent & Totem så lär det ju vara viss
(= bättre!) klass på tonerna hos dej Amund...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000