HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Haakans prylar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/07/05 :  17:47:05  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
uppdatering kommer så småningom

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)

Edited by - Haakan on 2005/01/14 18:00:30

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2004/07/06 :  11:20:55  Show Profile Send big-olle a Private Message  Reply
Stativen var ju riktigt snygga! Bra jobbat.

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/06 :  11:50:31  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Ser ju trevligt ut. Fast är det inte för litet mellanrum mellan högtalarna (c-c måttet är väl vara 1.5 meter?)?

Glöm inte att HFLS-1 skall ha några watt...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/06 :  12:18:30  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
ursäkta kabeldragningen jag e inte rikigt klar med den
Hehe, då skulle du se hemma hos mig...
Jäkligt snygga stativ!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/07/06 :  16:27:03  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
hehe engelholm jag vet :) men har just nu inget val eftersom dom inte ryms

men ska försöka få tjejen att gå med på en ommöblering så man får högtalarna på kortsidan

2lk140 steg på 2*95watt biampade borde väl räcka ?

annars hade jag en liten plan på att köpa icepower moduler i ett linn chassie, som då förstås matchar all annan linn utrustning rent estetiskt :)

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)

Edited by - Haakan on 2004/07/06 16:30:52
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/07/06 :  18:38:28  Show Profile Send 10 a Private Message  Reply
Det låter som en schyst idé, men var får man tag på en Linn-låda bara så där? Jag är hemskt sugen på att sätta ihop ett "byggmodellsslutsteg", men var hittar folk egentligen sina lådor?!

Jag tycker för övrigt att du har lyckats skitbra med apparatuppställningen. Linn-lådorna flyter in tämligen omärkligt i inredningen. Jag blir avis!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/07/06 :  20:12:40  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
ja du man kan väl alltid prova hos någon linn-handlare skulle jag tro

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)

Edited by - Haakan on 2004/07/06 20:13:12
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/07/06 :  21:00:56  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
sålde just dali högtalarna :) kommer beställas friskt dom närmaste dagarna...

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/09/05 :  22:53:42  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
Blir det kanske prylar till basmodul?

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/05 :  23:46:47  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
den e lite gammal den där sista posten :) bytte bara översiktsbild :)

men basmodul är på G kabinettet är ritat å klart ska bara byggas

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/09/06 :  07:47:26  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
Då är det ju dags för en ny bildreportage tråd??

F*n va kul det är med bilder

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/06 :  21:52:06  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
jo bilder på bygge utlovas!

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/09/07 :  20:16:28  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
Du kamske skulle börja med lite skissar

Kul att se hur du tänkt att dom ska se ut

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/07 :  23:57:06  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
njä vart så långdraget senast roligare när det blir klart å posta allt på en ggn:)

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/09/08 :  07:51:25  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
det är lugnt med långdraget
fast det blir lättare när du börjat

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/12/11 :  14:42:58  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
har sålt majiken samt mimiken till förmån av för och slutstegs kombinationen kollektor/5105 dom spelar verkligen GÖTT nu hfls-1orna...det är väldigt stor skillnad mellan 2*33w och 2*200

har även bytt lyssningsposition det vart kanske den största skillnaden faktiskt...finns fortfarande rumsproblem men nu känns det iaf som att det kommer gå att absorbera bort...

nåja lite bilder kanske





så här ser det nu då ut från sweetspot sett :) stativ är på G dom kommer verkligen bli grymma :) (tycker jag iaf hehe) det lär också bli en rätt stor för bättring skulle jag tro, bredare mellan högtalarna samt MYCKET stabilare utlovas



har även en sls bas som just nu spelar i min gamla jws låda som är på ca 70L...hehe den används förstås inte endast till film samt ibland för att få den lite inspelad...men jag kommer att byta den mot nånting bättre (läs mindre låda) samt ha mellan 2-4st baslådor...om nån är intresserad av slsen så säljes den för 600 (knappt spelad) orkar dock inte skicka den nånstans utan hämtas hos mig i gullmarsplan




fler byggen utlovas efter jul...hfls-1orna är trevliga men dom är inte riktigt så bra som jag vill att dom ska vara :) nästa projekt blir golvare mycket stora sådana också

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)

Edited by - Haakan on 2004/12/11 14:45:01
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/01/20 :  21:18:54  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
köpte mig en projektor idag efter en hel del tjat från flickvännens sida ser sjuk ut med så stor duk men vi söker hus så då blir det bättre (förhoppningsvis)

sen e ju dom nya talarna på g in! därför vikarierar köksstolarna som stativ..










"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/20 :  21:39:40  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Se upp med ljusen bara!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/01/21 :  20:50:23  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
hehe ingen fara med ljusen det e kameran som luras

idag meckade jag ihop en lite hylla till projektorn:


"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/01/21 :  21:02:28  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Projektorer skall mig veterligen ha ordentligt med luft runt sig annars blir det turbo på lampan=kort livslängd. Ingen kritik


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/01/22 :  00:58:03  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
jao men jag köper hellre en ny lampa lite då å då än att ha den ovanför huvudet

sen är det mer luft än det ser ut iaf 10cm till väggen från utblåset

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Grillen
Member

154 Posts

Posted - 2005/01/23 :  10:55:22  Show Profile Send Grillen a Private Message  Reply
Hur får du en bra bild när projjen sitter i ena hörnet, finns det så bra lens-shift funktioner nuförtiden?
Du kör väl inte med Key-stone hoppas jag?
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/01/23 :  12:30:23  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
ingen aning om hur det funkar jag kan ingenting...bara stoppade den där å pillade lite så funkar det helt ok!

den är ju inte så mycket offcentre kanske 1.5m på 4.5m längd

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/24 :  10:33:36  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Om du använder digital keystone för att korrigera bilden, så beskär du bilden (LCD-panelerna) just digitalt vilket i sin tur försämrar bilden avsevärt (åtminstone i mina ögon).
Digital keystone-korrigering = bildförstörande funktion som INTE skall användas över huvudtaget, om du frågar mig.
Bättre med lens shift i sådant fall, som korrigerar bildplaceringen optiskt.

Edited by - C-Quence on 2005/01/24 10:34:17
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/01/24 :  19:19:44  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
har kollat nu keystone står på 0? vad det innebär vet jag inte men det borde ju rimligtvis vinka om att den är av...sen använder jag naturligtvis lensshift...

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2005/01/24 :  19:40:41  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Står keystone på 0 så har du ingen keystone

Grillen, ja, det finns så kraftig lens shift nuförtiden.

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000