HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Luften
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/01/18 :  13:37:25  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Då var det dags att sätta in en bild på mitt system. Som ni ser, så är jag i stort behov av ett rack, men har inte hittat ännu hittat något som passat både min smak och prisklass.



Anläggningen består för tillfället av:

CD: Sony CDP-XA50ES , Philips DVD963SA
Försteg: Rotel RC970 (innehåller ett hemmabyggt försteg med OPA627, Roteldelen är förbikopplad )
Slutsteg: Ezon Icepower 1000ASP monoblock.
Högtalare: B&W DM602S3

Nästa steg i uppgraderingen blir antagligen ett rack för grejerna, sedan blir det förstegsbyte och efter att jag flyttat till en större lägenhet, så blir det högtalarbyte.

EDIT: Stavfel.

//air

Edited by - luften on 2005/01/18 14:00:47

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/01/18 :  14:05:59  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Slutstegena anlände igår, och är såldedes ännu inte inspelade. Dock låter det redan riktigt lovande, och skillnaden från mitt tidigare slutsteg Rotel RB970BX känns som natt och dag.

Tänka sätta lite mera bilder på slutsteget, om det kan vara av intresse

Framifrån:


Bakifrån:


Naken:


Slutstegena är alltså av fabrikatet Ezon (Kedab.se) och är mycket välbyggda, bland annat med WBT högtalarkontakter + rca kontakt. Som synes finns det även balanserade ingångar. Innehållet i slutstegena är B&O IcePower 1000asp.

//air
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/01/18 :  14:23:27  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Himla tjusiga monoblock. En bra grund att bygga vidare på som du verkar göra framöver. Tyvärr finns ingen mer info om blocken på Ezons hemsida. Är det en produkt som finns till salu eller är det en specialbeställning du gjort?

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/01/18 :  14:26:47  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
StefanB: Det är en produkt som troligen kommer att komma upp på hans hemsida så småningom, den finns nog till salu. Den som är intresserad kan säkert mejla Urban på Kedab, så berättar han mera om monoblockena. Priset för ett par med asp1000 är 14000kr.

//air
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/18 :  15:27:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Snygga steg. Nu börjar 1000W ice bli ganska billigt för ett par block.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/01/18 :  15:32:24  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Jag måste instämma i hyllningskören. Dina isblock var riktigt snygga!

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

und3ad
Member

151 Posts

Posted - 2005/01/18 :  17:06:04  Show Profile Send und3ad a Private Message  Reply
Snygga block det där. Stilrent är aldrig fel!

Tips på rack till din anläggning kan du hitta här.

Anläggningen: McIntosh C2500, McIntosh MC452, Oppo BDP-105D
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/01/18 :  23:22:40  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
jag är väldigt intresserad av ett par ice block.. men har aldrig hört några.. kan du förklara på nåt sätt hur du tycker de låter till skillnad mot en annan stärkare som inte använder ice? håller med alla. de var grymmt snygga!

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/01/23 :  10:56:33  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
intressant hur beställer man isblocken?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/01/23 :  14:29:54  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Tack för alla vänliga kommentarer!

j0akim: Jag tror att någon med mera erfarenhet av både ice och andra steg är bättre på att kommentera detta. T.ex. StefanB har ju stor erfarenhet av flera olika icepowerbaserade steg.
Själv bytte jag från ett Rotel RB970BX till icepower, och den förändringen var som natt och dag! Ice ger mycket mera detaljer än jag någonsin tidigare hört i min anläggning, och ljudbilden är helt otrolig Jag är mycket imponerad av dem.

Haakan: Du kan ta kontakt med Urban via email eller telefon, hans kontaktuppgifter finns på hans hemsida (klicka på den blåa texten kedab, sen på company).

//air

Edited by - luften on 2005/01/23 14:31:23
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/01/24 :  22:50:24  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
Om du tycker att ASP1000 låter bra från början kommer du nog att bli förvånad av ljudet efter 300 timmars inspelning
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000