HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Mr Ekan (trångt i racket; nyheter s. 2)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/12/07 :  00:24:27  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Då var det dags även för undertecknad att visa upp sina prylar.

Elektroniken behöver väl ingen närmare presentation; Edison 60 och Rega Planet. Högtalarna är DIY med Scan Speak 18W/8545 och D2905/9000. Kablage är RG62 och Supra. Resultatet?... Jovars .

Håll tillgodo.

//Ekan


















Erik Andersson for president!

Edited by - Mr Ekan on 2004/09/10 11:37:48

Dr Fre
Member

88 Posts

Posted - 2003/12/07 :  01:13:59  Show Profile Send Dr Fre a Private Message  Reply
En Edison 60 måste jag höra någon gång. Din verkar vara välpolerad (Syftar på nedersta bilden)
Kommer det en översiktsbild också

No hay banda
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/12/07 :  01:37:02  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
Mr Ekan:

Snyggt! Rör-stärkarn är väldigt snygg! Kul att se någon som kör med supra kablage!
Använder själv deras ply till mina högtalare. Bra kabel till vettigt pris!
Fast sen spelar jag ju på Amplifixen och den verkar du inte gilla!
Men om du bor i skåne får du gärna komma hem och lyssna hos mig för där spelar den musik väldigt trevligt! Tänkte jag skulle försöka ändra din uppfattning! I ett bra lyssningsrum och med rätt matchning tror jag faktiskt att de flesta kan gilla elektronik som man avfärdat som medelmåttig på mässor/i hifibutiker. Fast givetvis kan ju inte alla tycka likadant och tur är väl det!

Hur mycket kostade högtalarna att bygga? Ser fint ut!


Mvh,
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/07 :  03:40:27  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Trevligt!

Bravo
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/12/07 :  10:38:41  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Tackar för responsen .

Dr Fre: Översiktsbild är på g, håll ut! Jag håller med dig - du MÅSTE lyssna på Edison 60 !

hifirocker: Prylarna finns i ditt norra grannlandskap. Bara att köra upp med Amplifixen så kör vi en AB-jämförelse. Högtalarna kostade ca. 6000:- plus virkeskostnad att bygga.


Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/12/07 :  12:57:54  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
Mr Ekan:

Det hade jag gärna gjort om jag ägt en bil....
Man kanske får åka hem till sina föräldrar och be om att få låna deras....!
Fast givetvis går det bra att åka ner till skåne också, om du har vägarna förbi någon gång!
Har fullt upp med studier innan jul, och på jullovet blir det lite extrajobbande, men att köra till Halland är ju inte så fasligt långt.
Bor du i Halmstad kanske? Hittar dit....

Mvh,


Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/12/07 :  12:59:36  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Smauland!!!

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/12/07 :  13:07:10  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
Ja, ja...man kan ju inte gissa rätt alltid!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/07 :  15:38:51  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det ser ju riktigt bra ut det där. Tror du behöver ett skivställ också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/12/07 :  16:04:06  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Hehe, jo det står ett bredvid bokhyllan, men det har man vuxit ur.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/12/14 :  15:40:30  Show Profile Send Flint a Private Message  Reply
Ser ju skapligt ut det där. Sen kan du ju alltid bli fotogaf också.
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/12/14 :  16:01:12  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Jo Edisonen är välputsad alla gånger

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/12/22 :  11:24:49  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Här lite uppdateringar, bl.a. med översiktsbild.

Som synes har även en ny krabat tagit plats i racket - Audion Sterling. Godbiten skall ta plats i ett annat system, men går just nu en match mot Edison 60. Lyssningsintrycket är så här långt mer eller mindre dött lopp. Sterling spelar fantastiskt, och 12 W räcker mer än väl.

Au revoir!

//Ekan








Erik Andersson for president!

Edited by - Mr Ekan on 2003/12/22 11:39:09
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/22 :  12:26:11  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Hejsan,

Rör för hela slanten!!! Inte fel...

Ser att du har en gummisnoddare i bakgrunden... Mina fingrar värker efter 1 timmas tränande på stålsträngat...

Tjusigt!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/12/22 :  13:07:40  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
epkpeng, om några dar har du fingertoppar av stål

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/03/04 :  00:38:25  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Tja, då kör man 300B då . Kan bara säga att Edison Triod är en gudagåva av sällan skådat slag.




Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/03/04 :  07:59:26  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Ser att du fixat ny ratt

snyggt!

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/08/08 :  22:46:09  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Som tidigare Smålänning så r jag väl lite nyfiken på var i fagra Småland allt detta välljud finnes

Undrar gör Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/08/10 :  13:39:16  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
mace har pm.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/08/10 :  14:05:28  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Ahhh...en klassiker!
Använde en sådan på HFLS-1 på DIY mötet i Göteborg!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/08/11 :  12:31:46  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Du använde inte bara "en sådan", utan exakt det här exemplaret!

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/08/11 :  12:54:25  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hade nästan an kuslig känsla av det trots att jag inget visste!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/09/10 :  11:35:28  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Det har gjorts lite ommöbleringar nere i Småland. Audion Sterling har fått lämna plats åt en herre med följande namn:



Alldeles riktigt gott folk. De av LTS till skyarna höjda kultmonoblocken Sentec PA 9:



Varde slutsteg varde även försteg. I detta fall en gutt med detta tillmäle:



Som ser ut så här i sin helhet:



Översiktsbild version 040909:



För den som missat min DIY-tråd så är stativarna sommarens alster bestyckade med Monacorelement. Lådan är byggd i 23 mm björkplyfa, betsad med körsbärsbets.

Lyssningsintryck ber jag att få återkomma med. (Psst. PA 9 är (minst) lika bra som ryktet säger ).

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/09/10 :  11:47:14  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Nämen har man sett Mr Ekan, tillökning

De där monoblocken är riktigt trevliga, har en kompis som spelar med ett par sådanna. Inte dumt alls

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000