HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Jonas Nilsson *Lite nytt sidan 2 o 3*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/06 :  14:32:21  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Vanlig och vanlig
Han är enligt ryktet grym på motivlacker osv, men att bara lacka högtalarna i en färg, bör nog vilken lackerare som helst klara av.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/04/06 :  14:33:53  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Allright, var befinner sig denna mästare?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/06 :  14:34:36  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
I Göteborg så klart
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/04/06 :  14:35:38  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Ok, då kanske man skulle kunna anlita honom, syrran min bor nämligen i Göteborg. Du skulle inte kunna PM:a hur man kommer i kontakt med killen i fråga?

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2005/04/06 14:36:10
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/06 :  14:39:21  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Du har PM.
Go to Top of Page

Wacko
Member

210 Posts

Posted - 2005/04/06 :  15:10:04  Show Profile Send Wacko a Private Message  Reply
ja jäfflar....
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/04/06 :  15:50:27  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Jävlar vad häftiga dom blev i den kulören! Måste erkänna att jag var lite skeptisk till färgvalet när du beskrev färgen tidigare men inte längre

Ska bara få tummen ur själv. Tror det blir antracitgrå-metallic på mina pi60. Smälter lätt in i rummets övriga möblemang tror jag. Tänkte sedan ev. anlita en dekalfirma och göra lite roliga dekorer att klistra på högtalarna för en mer personlig prägel. Just nu verkar tummen dock sitta rätt så bra...

Ser att även du monterar dikanterna upp och ner. Får man fråga varför? Gör ingen ljudmässig skillnad dock.

Mvh / Christian

Edit: Lyssningsintryck skulle vara fint. Hur står dom sig mot dina tidigare danskar?



Edited by - Baltazar on 2005/04/06 15:52:18
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/06 :  17:03:52  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Får bocka och buga för intrycken

quote:
Ser att även du monterar dikanterna upp och ner. Får man fråga varför? Gör ingen ljudmässig skillnad dock.


Det bara blev så Såg det först efter att jag monterat dom.

quote:
Lyssningsintryck skulle vara fint. Hur står dom sig mot dina tidigare danskar?


Tycker dom är klangmässigt mer balanserade, bättre placering av ljudbilden/instrumenten. Dansken hade en stor men lite grötig ljudbild. pi60 spelar väldigt avslappnat och minst lika "stort", men med mer precision. Basen går djupare och är fastare/torrare på pi60. Den känns helt enkelt klangmässigt bättre balanserad IMHO.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4441 Posts

Posted - 2005/04/06 :  18:25:54  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Farligt läckra,nästan att man ångrar beställningen av fanerade.
Intrycket av färgen varierar väldigt på bilderna,som sagt.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"


Edited by - jari on 2005/04/06 21:14:57
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2005/04/06 :  18:58:04  Show Profile Send marens a Private Message  Reply
Enormt snygga. Du har verkligan smak! De finaste pi60 jag sett hittills.
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/04/06 :  20:36:46  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
instämmer i kören ruggigt snygga....dock håller jag boscos snäppet högre, jag e ruggigt svag för dom


"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/06 :  21:43:37  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Tackar, tackar för intrycken
Håller med dig Haakan, Boscos är grymt snygga

Eller vänta lite, tror jag blandar ihop dom. Vad det Bosco som hade Ek eller vad det något exotiskt träslag
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/04/06 :  23:01:13  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
http://user.faktiskt.se/bosco/pi60_1s.jpg

den är det jag menar ville inte lägga in en bild men en länk är väl ok

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/04/07 :  01:05:11  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Så PI-högtalare kan vara läckra altså...

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/07 :  23:26:35  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Försökte få till färgen på högtalarna genom kameran, men min kamera ballar ur fullständigt när jag försöker
Ja ja, försöker visa vilka olika nyanser det blir i lacken beroende på ljussättningen.














Edited by - Jonas Nilsson on 2005/04/07 23:29:54
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/04/08 :  08:16:35  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Jösses vad snygga de blev. Jag är nästan lite sugen på att hoppa fanéret på mina byggen och gå samma väg som du.

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

soren
Member

311 Posts

Posted - 2005/04/08 :  16:35:08  Show Profile Send soren a Private Message  Reply

Läckra!!!

Så nu borde IÖ uppdatera "infobladet" med 103 sorters faner och 2000000 lackkombinationer. :)

Man kanske skulle lacka i samma färg som bilen?

/Sören
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/08 :  19:45:35  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Soren: Kan vara helt ok om man inte har en bajsbrun SAAB 96
Den bebisblåa och oranga är kanske inget man heller vill ha som färg på sina högtalare
Go to Top of Page

J. Consul
Member

100 Posts

Posted - 2005/04/09 :  00:55:40  Show Profile Send J. Consul a Private Message  Reply
Fina grejer! Älskar Coplands look, och lacken på högtalarna var också flashig!

Jonas Nilsson "Den bebisblåa och oranga är kanske inget man heller vill ha som färg på sina högtalare"

Tror inte Tank håller med om det iaf.
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/09 :  08:04:36  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Glömde bort hans bebisblåa piP
Go to Top of Page

soren
Member

311 Posts

Posted - 2005/04/09 :  08:06:09  Show Profile Send soren a Private Message  Reply
Jonas,

Nej det är en silvergrå metallic :)

Jag har dock sett en vinröd(rätt mörk) metallic som jag tror skulle bli ursnygg på högtalare med svarta element.

/Sören
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2005/04/09 :  14:47:42  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message  Reply
Näe, den blå som jag har ska man definitivt inte ha på högtalare!

(Orange, mörkröd, mörkgrön, mörkblå däremot... Eller svart, som mina i28s ska bli... )
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/09 :  15:11:01  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Måste bara fråga dig Tank.
Hur f*n kom du på att måla dom i den färgen
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2005/04/09 :  16:30:41  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message  Reply
Det är en liten historia i sig, men vi tar väl den här då.

Det var farsan som plockade upp inte mindre än tre par piP hos Öhman när han var förbi Stockholm. Hem till Sollefteå kom de, och där inlämnades de på det lokala snickeriet. (Som nu repat sig efter konkurs, jippie! Nu blir det fina basmoduler! ) Eftersom jag för tillfället var uppe i Luleå så bestämdes tyvärr färgen per telefon med min uppenbarligen färgblinde far (Det ÄR mörkblå va?) och resultatet har beskådats... När jag får mina i28s åker piP in på omlackning. Helt klart.
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/04/12 :  16:51:10  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Ville bara skvallara om att jag ska titta på färgprover ikväll
Är en herre som vanligen lacekrar sådanadär bärgningsbåt-låtande motorcycklar från Amerika som ska lacka dom.

Tjejen verkade dock inte så road av förslaget att få lackat en blottad pinuppa på frontbaffeln

Mvh



Edited by - Baltazar on 2005/04/12 16:57:49
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000