HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Grymmegorm
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Grymmegorm
Starting Member

5 Posts

Posted - 2004/01/15 :  18:40:29  Show Profile Send Grymmegorm a Private Message  Reply
Hej alla!
Nybliven medlem här på forumet tänkte jag att jag skulle presentera mig (läs mitt system).
Jag har sålt alla mina gamla vinyl och den gamla svarven. Det tog så'n plats...
Nu kör jag på en Micromega Solo CD drive kopplat till Micromega Duo DAC, sammankopplat med Kimber Digital-X. Tara Labs Prime tar den analoga signalen till försteget Accurus RL-11. Via Transparent Link 200 går signalen vidare till slutstegen KRELL KMA-100 MkII. Högtalarna Apogee Scintilla får till slut hela härligheten via Audioquest Indigo bi-wirat.
Det låter ljuvligt men kan säkert bli flera klasser bättre med bättre kablage mellan för- och slutsteg och inte minst till högtalarna.
Tack för mig för den här gången!
Mvh Grymmegorm

Edited by - Bernt Jansson on 2004/04/12 10:04:44

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/15 :  19:30:40  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Inte illa och välkommen!

Bravo
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2004/01/15 :  20:17:19  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Välkommen. Det var trevliga grejer. Man blir nyfiken på att de hur det ser ut
Saknar du vinylen?
Go to Top of Page

Grymmegorm
Starting Member

5 Posts

Posted - 2004/04/09 :  16:31:33  Show Profile Send Grymmegorm a Private Message  Reply
Hejsan!
Tack för det trevliga mottagandet...
Scintillorna var ljuvliga att lyssna till men stora chabrak!
Jag sålde dom till en ung kille och tog hans Apogee Centaur i mellanskillnad.
Band i diskant och mellanregister ger som ni kanske vet en öppenhet och detaljrikedom som är ordentligt vanebildande. Centauren har en helt OK basåtergivning jämfört med många traditionella högtalare men jämfört med Scintillorna som går rent ned till 20 Hz blir dom och alla andra högtalare lite bleka
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/04/12 :  10:06:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ändrade titeln på tråden.
Lite bilder hade inte varit fel!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/04/12 :  14:23:05  Show Profile Send sker a Private Message  Reply
Verkar vara ett trevligt system lite ovanliga grejer är ju alltid kul att se, det var ju inte igår man såg någon som hade ett par Apogee Bilder! Bilder
MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

bfjohansson
Member

199 Posts

Posted - 2004/04/15 :  10:34:32  Show Profile Send bfjohansson a Private Message  Reply
Kul med Apogee. Har själv ägt bland annat Slant 6 vilka väl efterträdde dina och var oerhört nöjd. Det absolut kontigaste är att när jag bytte in dem mot mina nuvarande Utopia blev de ståendes i affären i nästan ett år, fast priset var mycket lågt satt. Varför köper folk inte dessa ljuvliga högtalare i större utsträckning? Saknar faktiskt den ljuvliga diskanten emellanåt, trots att Utopia-diskanten knappast går av för hackor
Go to Top of Page

Grymmegorm
Starting Member

5 Posts

Posted - 2004/05/08 :  14:36:23  Show Profile Send Grymmegorm a Private Message  Reply
Hej igen!
Jag har faktiskt lite bilder på komponenterna och när systemet står riggat.
http://medlem.spray.se/grymmegorm/

Mvh Grymmegorm
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/05/08 :  19:29:54  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Diggar dina högtalare , ser riktig häftiga ut .

Du vet väl att du kan länka dina bilder till denna tråd.

så här blir det om du vill ha din anläggning i tråden ...



Kanske skall beskriva lite kort om hur man gör oxå , högerklicka på den bild du vill länka till , kopiera http-adressen . Gå sedan in när du skriver ett inlägg och välj insert image och klistra in adressen mellan [ img] och [ /img]

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand

Edited by - DIESEL on 2004/05/08 19:36:48
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000