HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Gissa röret.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/03/27 :  16:53:45  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Hade för lite att göra.

Kan rörkännarna lista ut vilket rör det är


En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/27 :  23:24:38  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
813?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/03/28 :  00:03:30  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Visst är det ett 813, kanske för lätt?







En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/28 :  00:10:21  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ska du bygga något med såna monsterrör?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/03/28 :  10:00:25  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Nej det har jag inte tänkt, men man kan få ut duktigt med effekt.

I den applikation dom suttit i satt detta rör som drivrör.


En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/03/28 :  11:40:33  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
2 rör som skrämmer skiten ur mej
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/03/28 :  13:33:48  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
807 röret är väl inte skrämmande.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/28 :  14:03:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Radiosändare?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/03/28 :  14:19:38  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
Inte rören men anodvolttalet
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/28 :  15:42:42  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
807 är inte märkvärdigt alls, 400-500V bara
813 Ska ha mera - 1500-2500V

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/03/28 :  15:46:29  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
Steget jag ska bygga om har inte ens 200 volt orginal anod om jag minns rätt, jag tänker ha nånstans mellan 100 och 150 VDC på anoderna på slutören.
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/03/28 :  16:19:28  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
quote:
Radiosändare?


Japp!
250w radiosändare.


En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2004/03/29 :  10:23:02  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
Fin 807:ar. Har du många sådanne?
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/03/29 :  12:27:37  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
quote:
Fin 807:ar. Har du många sådanne?


Tyvärr så har jag för några NOS rör.
Har ett gäng beg rör av olika tillverkare som skall mätas upp.


En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000