HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 CoemAudio Deras Butik (Kina)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/04/22 :  08:58:57  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
http://www.avbuzz.com/shop/coem/Coem.htm

Helt klart seriösare än vad jag trodde...

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2004/04/22 :  09:54:40  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Vilken underbar liten butik. Jag blir riktigt sugen på en kina/asien semester.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/22 :  10:00:13  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Liten och go butik packad med prylar! Ser ju sköj ut!
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2004/04/22 :  10:19:19  Show Profile Send kungpingvin a Private Message  Reply
Är det någon som vet vad det är för snygg dvd-spelare som står där och frestar mig?

/Jonas
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2004/04/22 :  10:33:21  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
DVD´n heter Moon Harbor.
Kolla här: http://www.hdlt.com/web_htm/product/yy/dvd/wg.htm
Jag undrar vad förstärkaren med det runda fönstret, som står på Vincenten, är för något. Hittar ingen info på Coem´s hemsida.
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2004/04/22 :  10:49:19  Show Profile Send kungpingvin a Private Message  Reply
OT

Tack för länken Jonas.

Jag kan inte låta bli att skicka tillbaks en underbar liten översättning från samma företags hemsida. Kolla menyn längst upp till höger och upptäck översättarprogrammens dilemma med synonymer

http://www.hdlt.com/web_htm/english/product/product.htm

/Jonas
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/04/22 :  10:49:20  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Den såg minst sagt maffig ut

Kul butik även om lyssningsmöjligheterna ser lite begränsade ut. Dom kan ju iofs ha flera rum. Personligen tycker jag att Coem svarar lite skumt på mina mail men men

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/22 :  12:14:38  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Skrev samma fråga på prisjakt.
Vet någon vad de stora högtalarna längst fram är för några?

Till höger på ena bilderna ser man Asiens svar på Pro Ac klon, det är en liknande högtalare som är poppis på detta forum men ingen äkta Pro Ac- samma filter och element. Som norman skrev, deras Ac klon låter kanonbra speciellt med deras Classic 16.0 rörförstärkare!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2004/04/22 :  13:14:55  Show Profile Send big-olle a Private Message  Reply
Kan det vara så att den grymt fina svarta toppmatade cd-spelaren är samma som den på cattylink:

ORIGINAL A9.8 (da vinci) CD PLAYER

ARTISTIC TOP LOADING SYSTEM
HDCD COMPATIBLE
SCARLET BLUE HDCD INDICATOR
US$6xx-

Finns det någon som vet mer om denna?

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/22 :  13:30:44  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Big-olle: Visst är det Da Vincin, Enligt Norman på Coem är det en av hans favoriter. Snowy på Cattylink gillar den inte lika mycket, tycker att den är neutral och spelar bra men lite torr och tråkig, var hans kommentar.

Jag tycker den är jäkligt läcker och hade antagligen köpt denna (beställt Esound CD-5) om den hade haft balanserade utgångar. Nu har den inte detta utan bara RCA.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2004/04/22 :  14:18:14  Show Profile Send big-olle a Private Message  Reply
Tack Mangew för svaret.
Lite synd att det saknas XLR out, men det kompenserar utseendet för mer än väl tycker jag.

Heter märket da Vinci? Jag kan inte hitta producentens hemsida.

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2004/04/22 :  15:03:13  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Nä, märket heter Orginal och modellen CD-A9.8 da Vinci http://www.original-cd.com.cn Där finns dock dåligt med info. Så här står det på Coems sajt (översatt med babelfish):

Uses PHILLIPS GAM12 series laser collecting;
In sets at #21407;#21109; SERVO the DSP way processor;
Uses GOS digital processing technology which #21407;#21109; is in sole possession of;
In sets at the precise master clock electric circuit, reduces the time base error;
In sets at the HDCD decoding and the digital filter, multistage Delta sigma DAC;
The independent sound track designs double analog output electric circuit;
In sets at two groups of annular transformers and the enclosed transformer #38548;#38626;#20489;, effectively isolates the electronmagetic interference;
8 groups power sources voltage-stabilizer circuit and the precision power source filter feed circuit, causes the sound effect to be more splendid;
The pusher type analog filter electric circuit enable the music tendency even more to rush;
The disposition simulates RCA, Digital coaxial, the optical cable outputs each group;
TOP the LOADING type enters the small dish installment, the experience puts in the small dish instant the operation pleasure;
In sets at the infrared remote control to examine the small dish laminated shape condition as necessary, guarantees the machine to work under the normal state;
May open wide the crown lap to broadcast the CD small dish piece, has extremely good watches the nature;
Shone the prompt keyboard operation, in darkness still operates freely;
Aluminum alloy small dish piece #22739;#37806; and aluminum alloy engine case;
The translucent Asian gram sets up the surface decoration and the crown lap, dignified moreover is noble;
The Inner Tibet bolt design, causes the machine surface to see the bolt, the security, not to be able easily to disassemble;
Pertinent data and target:
Power output: 2Vp-p
Frequency response: 20HZ-20KHZ
Signal to noise ratio: 102dB
Dynamirange: 98 dB, 104 dB (HDCD)
Total harmonic distortion: 0.0015%
Engine case size: 430 (width), 75 (high), 320 (is deep)
Machine net weight: 12kg

---[Mina prylar]---

Edited by - Rolfen on 2004/04/22 15:31:04
Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2004/04/22 :  16:58:50  Show Profile Send big-olle a Private Message  Reply
Tack ska du ha, det var ju allt och lite mer.
Du har rätt, hemsidan är inte så utförlig i informationsväg.

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/04/23 :  12:13:09  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
JonasNilsson: En parentes - du frågade efter den som stod på "Vincenten". Är det verkligen en Vincent? Jag tycker det ser ut som en Mark Levinson.
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/04/23 :  18:01:33  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Vilka coola aktiva högtalare

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/02 :  19:50:48  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Så här ser det tydligen ut hemma nos Norman (hoppas han inte har nåt emot denna bild ) Han verkar ha Original CD samt förstärkare. Och Jungson Moon (nånting?) DVD samt okänd reciever. Han rekommenderade mig dessa högtalare istället för Elite Excellence 6 som jag är väldigt nyfiken på:



Länkt till tillverkarens sida: http://www.sendsound.cn/changping/product_list.asp?catalogid=1&type_id=6&Price=AllProduct

Liten annat skojsigt från hans butik, verkar poppis med inbyggda rörsteg i högtalarna elle rvad de är för grejer på toppen:




Vad är detta, en diskant?


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/05/02 19:59:12
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/05/03 :  13:13:49  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Högtalarna ser seriösa ut!

CD:n ser ju ut som värsta stridsvagnen..
Go to Top of Page

jonte0
Member

204 Posts

Posted - 2004/05/04 :  22:42:42  Show Profile Send jonte0 a Private Message  Reply
Bra öppet tider ! Till 21.00 vardagar (? min kinesiska sviker mig)

/

Qui habet aures audiendi audiat
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2004/05/05 :  00:16:34  Show Profile Send regner a Private Message  Reply
mangew, inga steg där inte.. Det är diskanter med 360graders spridning... grymma som fan!! :)
Jag har fått klartecken från sambo (snacka om att burkarna har waf=0 :)) och kommer betälla ett par golvare (de röda i översta bilden) i slutet av månaden.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/05 :  00:33:02  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
regner: Ok, förstod det senare att det där nog inte är några rörsteg..men det finsn de som har. Vad kostar dessa högtalare, samt vet du frakten? Jag har frågat om högtalare, priser och frakt, men får mest luddiga svar och att de är dyra fraktkostnader. Men vad gör det om man får pröjsa 5-6000:- i fraktkostnad om man får en grymt bra högtalare ändå under 20 000:-


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/05/05 00:33:30
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2004/05/05 :  11:32:21  Show Profile Send regner a Private Message  Reply
mangew, högtalarna kostar lite under 900$.. prisvärda är bara förnamnet. :) Frakten hamnar på 4,5$ x 60kg = 270$ = ca 2100kr

Japp, ho´s har ett gäng stativare med inbyggda rörslutsteg som tydligen ska vara enormt välljudande för pengarna. Priserna börjar under tusenlappen... Låter som ett bra alternativ som datorhögtalare. :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000