HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Så äntligen kom det...(CD-spelare från Kina)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/23 :  19:42:27  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Så kom det då äntligen.
Efter många problem och lång väntan

Så här såg det ut närd det stod på mitt skrivbord på jobbet...



Vad kan det vara?

Edited by - f95toli on 2004/06/23 20:39:58

zie
Member

208 Posts

Posted - 2004/06/23 :  19:48:37  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message  Reply
Hatar alla dessa gissartrådar. Jag vet aldrig vad det är, får ni andra insideinformation?
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/23 :  19:52:15  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Du ska få några fler ledtrådar

Fast forward några timmar. Paketet öppnas:



Väl paketerat...
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/06/23 :  19:53:55  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Väl paketerat...Alltså från KINA!!!
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/23 :  19:54:12  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
och efter några minuters precisionsjobb med 1 st morakniv dyker följande text upp:



Nu kanske någon kan gissa vad det är?
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/23 :  20:15:25  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Marcus är på rätt spår.

Jag kan avslöja att det är den senaste leveransen från det gruppköp Regner skötte. Tyvärr har det varit en massa krågnel så några grejer har blivit rejält försenade.

Bland annat mitt paket.

Fler ledtrådar: Innehållet knyter an till en tråd i Hifi-delen...

Och på utgången finns glöd....

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/06/23 :  20:20:44  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
äre nån cd?

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/06/23 :  20:28:38  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
En Rörförstärkare?

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/23 :  20:29:26  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Jorå...
Och en rätt speciell CD också...

När man öppnat paketet i paketet i paketet (de kan göra paket i Kina) så ser man det här:



En rätt (tyvärr) plastig fjärr, manual samt något mer...




Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/23 :  20:53:10  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Det första jag möttes av när jag plockade upp spelaren från paketet var denna baksida

(ledsen om bilderna blir allt sämre, det beror till 2/3 på fotografen och 1/3 på en 5 år gammal digitalkamera som kräver mycket ljus).


Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/23 :  20:56:52  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Om bilden varit skarpare skulle ni kunna se 2 st vanliga och 2 st blanserade utgångar, vidare utgång för toslik/digital coax.

När jag började vrida på CDn förstog jag varför paketet vägde så pass mycket, kvalitetskänslan på CDN är bra med orderntligt (ganska tungt) metallchassi och kraftig front.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/23 :  21:06:46  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
När man vrider man på spelaren så ser man (föga förvånande) fronten.



Den är gjord i rätt kraftig metall (aluminium?) och knapparna ger precis rätt känsla.

Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/23 :  21:15:15  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Som någon kanske gissat(?) så är det en Xindak SCD-2.
Så vitt jag vet är jag den enda i Sverige som äger en sådan (hittils).

Det speciella med den är dels att den spelar SACD i två kanaler (alltså inte alls i multikanal), desl att det sitter två rör på utgångarna (tyvärr kommer jag inte ihåg typen, det ska jag kolla när jag väl skruvar upp den).

Xindak verkar sälja en del SCD-2 i USA och jag har sett reportage från amerikanska mässor där SCD-2 spelare tillsammans med Xindaks förstärkare. I de fåtal recensioner jag sett har den fått bra betyg (tydligen har den ett "analogt" ljud vad det nu ska betyda).

Om jag förstått rätt så kommer drivverket från Sony, det ska bli intressant att se om den har några av de problem som diskuteras i SACD-tråden i hifi-delen.

I praktiken var det en ren chansning att köpa den, det första intrycket är mycket bra, inga problem och det låter riktigt bra. .

En lite större recension kommer så småningom, då ska jag dessutom försöka ta några bilder på innandömet.








Edited by - f95toli on 2004/06/23 21:17:06
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/23 :  22:46:05  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Vi knyter väl ihop det hela med sista bilden för idag.

Xindak SCD-2 ståendes i min flexy-variant.



På bilden ses också de två "referens-skivor" jag började provlyssningen med. Zelmanis senaste samt den "SACD-Reference" (Naxos) skiva som följde med (rätt ok blandning klassisk musik).

Som ni kanske förstår är det bara tillfälligt den står där, även om inte slutstegen på min reciever (Denon-3803) går för fullt (slutsteget som driver huvudhögtalarna står till vänster om spelaren. receiverns slutsteg driver center+surrar) så blir det lite väl varmt där den står.

Nästa test blir att koppla CDn direkt till slutsteget (Advantage S-150) via de balanserade utgångarna och se hur det låter (SCD-2 har digital volymkontroll).


Så, det var väl allt. Jag återkommer som sagt var med en recension om ett par veckor eller så. Jag kan dock tala om att jag nu lyssnat några timmar och det låter mycket lovande.







Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/23 :  22:46:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
Som någon kanske gissat(?) så är det en Xindak SCD-2.
Så vitt jag vet är jag den enda i Sverige som äger en sådan (hittils).


Jag tror nog att jag har sett en sån där tidigare i år,,, I Sverige.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/06/23 :  22:55:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag med. Den låter riktigt bra tycker jag också. Rören heter 5670, och spelaren är mycket välbyggd. Vi får väl se om ägaren till den andra skriver något här snart.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/23 :  22:56:27  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Kul, var? Vem?

Vad jag vet finns det ingen återförsäljare i norden (jag tror den enda i Europa finns i Italien), så det är långväga import som gäller.

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/06/24 :  01:19:10  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Jag vet inte varför jag alltid ångrar mig då jag köpt något och ser nåt annat . Men anledningen till att jag ej köpte denna var strulet jag vet om varit med dem, annars fyllde den alla krav jag hade med råge.

Blir mycket spännande att höra dina omdömen!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/06/24 :  02:09:38  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Pris?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/06/24 :  06:36:38  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Jag beställde också en sådan först men ändrade mig då jag fick veta att det var problem med att leverera + att Cattylink rekommenderade Esound. Däremot har jag fått information om att denna version är snäppet vassare än den gamla så det kan bli intressant att så småningom lyssna på den.

Förra versionen hade inte heller balanserat om jag inte minns galet.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/06/24 :  07:32:12  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Hmmm, såg och hörde inte jag en sådan här spelare i Göteborg för några veckor sedan Himla välbyggd och välspelande och om jag förstod saken rätt med rätt stor tweakpotential.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Dr Moureau
nu mera Dr...

316 Posts

Posted - 2004/06/24 :  08:51:24  Show Profile Send Dr Moureau a Private Message  Reply
Får man fråga vad kostnaden blev inklusive frakt?
Är själv sugen på en ren 2-kanals sacd spelare till min Vincent sv-233.


"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body."
-Anonymous
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/06/24 :  10:34:38  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Prata ur skägget ni som hört denna i göteborg. Berätta nu hur, var, när?


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/24 :  13:28:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
På en helt olyssnad anläggning är det svårt att säga hur EN sak låter, men
den duger nog för en MID-FI anläggning,,, DVS Helt ok för min prisklass. :D


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

spjuver
Starting Member

14 Posts

Posted - 2004/06/24 :  16:32:25  Show Profile Send spjuver a Private Message  Reply
Ser fin ut.
Hoppas den funkar bra, när du köpt den från fjärran land.
Kul att dom skickade med en skiva:).
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/06/24 :  17:05:50  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Kollade i COEMs prislista, det finns två olika priser, 621 och
736 Usd, för den kondinghottade Xindak SAC-2.

f95toli, är det orginal eller kond.moddad du har införskaffat?

Det blir svårare och svårare att välja cd-spelare..........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000