HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Resa genom Hifi-Sverige - hemma hos Niklas Nord
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/27 :  12:18:49  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Håller med Mikael - belysning kan göra mycket för mysfaktorn... Men det är klart: med 3 killar i rummet kanske mysande skall hållas lågt?!?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/07/27 :  12:41:38  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

belysning, ja det finns lite ideér för det faktiskt, lite spottar..
osv..

Kollar sällan på TV, blir nån projektor till vintern


Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2004/07/27 :  21:40:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja men, vi har ju redan myst med en kopp kaffe och en kaka på bilden.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/07/30 :  10:22:25  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Jorå, det är för ju sant iof.

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/07/30 :  10:53:56  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Jämt när Bernt lyssnar så står det en mjölkförpackning på bordet.......... Anyone care to explain?

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2004/07/30 :  10:55:57  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Pst... en hemlis!

Bernt har mjölk i kaffet!!!!!

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/07/30 :  11:38:11  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

jag också, mjölk är bra för benen

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/30 :  11:57:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Japp, mjölk stärker de små benen i innerörat.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/07/31 :  10:18:24  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
..ja just det, kaffe var det ja. Dricker inte sånt så börja inte

Sweetspot är överskattat!

Edited by - nurfen on 2004/07/31 10:18:45
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2004/07/31 :  17:18:34  Show Profile Send Viking a Private Message  Reply
Det ble solgt et par JBL K2 s9500 i Norge for en måneds tid siden- pris 37.000Nkr eller litt over 40.000 Skr for et par-BILLIG!!

MVH Viking
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/07/31 :  19:31:29  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Nej JBL s5500


Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2004/08/01 :  13:37:10  Show Profile Send Viking a Private Message  Reply
Nei, 2x14", jeg har sett dem-det er de samme som du har- en nypris på nesten 300.000Nkr- han kjøpte en demomodell av Neby hifi Concept for 90.000-solgte dem nylig for 37.000Nkr

MVH Viking
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/08/01 :  14:04:22  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
nicklas hur stort e rummet dom spelar i?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2004/08/02 :  08:18:38  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Trevigt att se, och trevligare lär det väl bli kan man tänka, du får väl ta och köpa dig ett I-TECH, DIGAM K10 eller POWERLIGHT så dina JBL komponenter får umgås med gammla bekanta.

Samtidigt tycker jag det är kul att vi delar musiksmak, jag tror nog vi ligger i mionritet här på forumet när det gäller detta.

Lycka till med framtida åtaganden, det skall följas med spänning.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/08/05 :  14:00:23  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
niklas, vad är det för musik du lyssnar på? ser jag en 1210a i hörnet? :D

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/08/21 :  19:38:21  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Mja, i förrgår köptes 3st plattor med Adam Beyer.
För nån dag sedan köptes en platta med Yage, som du
kanske vet är ett annat namn för samma killar som ligger
bakom Future Sound of London..

Hmm vad mer har inhandlas DENNA vecka, mja en skiva med
Plasticman, en med Cari Lekebusch hmmm och va va det mer...
En gammal liveskiva med Jarre !

Ambient, Trip-hop, svensk Techno, Drum n Bass i massor
Electro etc etc etc flödar på mina 1210:or, på CD lyssnar
jag på lite annat som inte är lika dåligt inspelat.


Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/08/21 :  19:40:11  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Haakan, det är cirka 28m2 stor rum, Skulle vilja ha EN
meter längre rum, det skulle vara fint.

Martinsson,
Ja denna powermodule 3600 från Italienarna skulle ge 900w
till varje 15" element, det skulle vara fint, för inbyggnad
i studiomonitorer, men borde fungera fint till mitt projekt också.


Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/08/23 :  19:01:13  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message  Reply
Niklas Nord:

När vi är inne på din typ av musik (drum&bass är helt nytt för mig), laddade ner en låt med Future Sound of London, We have explosive hette den. Alldeles för stirrig och jobbig för en gammal man som mig själv men det är alltid kul med nya influenser.

Kan du ge några tips på "enklare" D&D-musik? Det var iaf en ganska skön bas, blev nyfiken på mer..

Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/08/23 :  20:09:35  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Ltj Bukem - Progression Sessions kan nog funka som introduktion.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Antonic
Member

296 Posts

Posted - 2004/08/23 :  20:33:49  Show Profile Send Antonic a Private Message  Reply
Ni med era JBL en del kör ju beyma ;)

Lika intressant varje gång och se.

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/08/24 :  09:29:17  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Gerhard, "we have axplosive" är ju inte Drum n Bass, jag gillar inte riktigt den låten,
den är rätt skräpig. Jag gillar skivor med FSOL såsom;

Dead Cities
Lifeforms
ISDN

LTJ Bukem i Drum n Bass -genren är ju inte fel.

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/08/24 :  20:54:11  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Adam Beyer är en riktigt trevlig kille! har hört honnom spela i Göteborg! Snacka om FET techno
Likaså Cari Lekebusch.

Du har säkert hört följande med:
Sven Väth, Carl Cox, Dave Clark, Chris Liebing, Henrik B, Mauro Picotto, Speedy J, Umek, The Hacker, Ben Sims, Bjorn Svin, Hardcell, Cari Lekebusch, Thomas Krome.. oj vad listan blev lång

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/08/25 :  20:01:55  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
NN> vad trevligt :) ännu en technokille på forumet alltså... jag var nere i tyskland och såg beyer för 3 veckor sedan, såg han även här i stockholm sist han spelade på monday bar, helt klart duktig.. fast nere i tyskland fanns det många, riktigt många bra djs som spelade. det var 53000 biljetter sålda :) där kan vi snacka fet festival

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/08/25 :  22:10:48  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply


hehe coolt,

data, jag har nog minst två skivor med vardera en av dom dära personerna, det är feta grejor du radat upp där. Björn Svin e ju
coolt med sina prylar...


Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2004/08/25 :  22:12:08  Show Profile Send teflon a Private Message  Reply
Såg återigen Anders på hifiställets (eller distributörens) Usher D2 Horn nere intill Dynaudio Evidence-högtalarna. Får lite lätta Cerwin-Vega rysningar över det, men jag måste säga att det kliar överallt.. måste få lyssna på ett par stora feta högtalare med horndiskant någon gång. Kanske på arken, eller nåt. Vad jag ville undra är, har Niklas lyssnat på ett par Usher D2 och också vad han tycker om den modellen? :)
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000