HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 När DIYandan faller på (del 1 igenI)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2004/08/03 :  23:39:36  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
...högtalartyg ............

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/03 :  23:41:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Här har vi rusat fram i hög fart. Det syns på den mindre raka sömmen

Givetvis tog undertråden slut på mitten...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2004/08/03 :  23:42:17  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
"...inställning av källa..." möjligen olika frekvenskurvor ...

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/03 :  23:43:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
En bra gissning Arcam,,, Men tyvärr fel.

Tror Bernt är närmast utan att veta det.
Det har delats ut ledtrådar tidigare i tråden.

Men vi är snart vid resans mål, så det är bara att hänga med om man inte vill gissa.

Så här skulle slutresultatet se ut...

Men jag tycker nog att det är något som saknas,,, Gör inte ni det ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22009 Posts

Posted - 2004/08/03 :  23:43:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
"Nåltrycket i gram", undrar hur min älskade Pinkfloyd-platta skulle låta med en sådan pickup

Och nu vet jag! Det skall bli ett skivspelarskydd!?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/03 :  23:46:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Trodde du visste att jag inte har nån vinylsnurra,,, Ännu.

Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/08/03 :  23:49:05  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
herregud :) kom till saken, ska ju sova strax!

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2004/08/03 :  23:51:09  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Nattmössa kanske?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/04 :  00:00:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst skulle det se bättre ut med nån application på tyget...

Dags att fundera ut vad det skall vara.

Jag börjar väl skissa lite så länge...

Tror jag börjar få till nåt nu...

På nåt sätt känns det bekant

Edited by - Zalve on 2004/08/04 00:02:06
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2004/08/04 :  00:02:24  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
sovtäcke...

Edited by - arcam on 2004/08/04 00:41:42
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/08/04 :  00:08:44  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Aha du avbildar dina pepparkakor!

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2004/08/04 :  00:10:29  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tänkarmössa?
Lösöron?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Edited by - Bernt Jansson on 2004/08/04 00:11:04
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2004/08/04 :  00:12:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
De e nåt me JMLab tror jag nu igen...

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/04 :  00:12:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Arcam och Bernt,,, Slå ihop era påsar!!

När skissen är klar så för man över det till bakplåtspapper. Enklast för man skall se hur mönstret ser ut på applicationen.

Uppnålad och klar.. Då kör vi snart.

Gasen i botten

Stig Blomqvist är hemmahörande i Örebro strkaten, och nog märktes det i kurvorna alltid

Visst var det Stenmark som sa "Hä ba å åk!" Så rätt gubben hade.

Då var vi klara, eller hur ?!

Edited by - Zalve on 2004/08/04 00:13:42
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/04 :  00:35:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Just ja,,,

Ni kanske ville se slutresultatet ?!

Egentligen skall detta vara till vagnen, men den låg i bilen, så jag fick prova det på andra användningsområden

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/08/04 :  01:07:32  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Vilka fina grejer du bygger. Man får lite flashbacks från de gamla Hajk-tvprogrammen när man läser/ser detta

Jag bönar och ber för att nästa projekt blir en lyssningsdräkt, som Bernt skrev En stålmannen-dräkt fast med JMlab-logga

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2004/08/04 :  01:13:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
I trikåtyg då förståss. Med lösöron, tänkarmössa och hela kittet...

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/08/04 :  01:31:00  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Lill-EMM blindtestar
Lite trist att hon skall ha dörrmattan under huvudet bara, du får väl göra ett ryck till på nål-maskinen.

Du får sy ihop ett utlåtande hur testet utfaller.

Imponerad av dina talanger.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/08/04 :  08:37:12  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Hehehe, snyggt jobbat!
Och jag som var säker på att det skulle bli en bönematta som föreslagsvis skulle vändas och används i Frankrikes riktning!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/04 :  11:13:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tackar för allt beröm... Vi får se vad det blir nästa gång... Då det är "inne" väder idag, så kanske man skall slåss med lite ideer on hur man skall lösa problemen med HFLS1an.

En bönematta

Man kanske skulle göra en sån dörrmatta till ljudrummet.

Go to Top of Page

zahnn
Member

170 Posts

Posted - 2004/08/04 :  11:34:32  Show Profile Send zahnn a Private Message  Reply
Jag antar att ljudet blev bättre med mer lugn i alla passager...

[z]

I like boolean logic
NOT
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/04 :  11:40:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Rätt zahnn, det blev ett mer lugn över hela anläggningen. Speciellt i de övre registrena.

Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/04 :  11:49:41  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
Du är ju riktigt duktig på att sy Zalve
Riktigt händig du det måste gå hem hos frun huset?

wHy r u here? ask yourself

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/06 :  14:32:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Så.. Nu har solen lyst en stund och jag har sågat bort ca 60% av allt material till TB högtalaren.

Tog en stund, och med sågspån över hela kroppen (passade på att få lite färg på den vita kroppen) så är det nu dags för en dusch. Om planerna håller, så blir det limmning ikväll,,,,dvs om lillan tillåter.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/06 :  18:21:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Under förmiddagen såg det ut så här på altanen.

Rätt skönt i solskenet. Efter en stund kommer man på HUR man skall göra, för att vara mest effektiv - Låta nån annan göra jobbet. Skämt osido. Hölls bara med delar till en högtalare idag, helst skall man ju försöka jobba med båda paren samtidigt, men jag vill inte misslyckat med 2 st ;)

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000