HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Så här ser min anläggning ut
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lehe
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/08/09 :  16:02:08  Show Profile Send lehe a Private Message  Reply
Efter att under de senaste 15 åren till och från bytt ut olika delar i min anläggning har jag nu landat i ett system som med mina öron mätt spelar alldeles förtjusande.

På förstärkarsidan har jag "graderat ner" mig genom att jag bytte ut mitt Harmony Design försteg med inbyggd DAC (Pre 906) och ett TACT/Lyngdorf (SDA 2175) slutsteg mot Primare I21. Jag har svårt att säga om det blev bättre eftersom jag inte lyssnat på dem parallellt. Det har i alla fall inte blivit sämre (Primaren är en pärla!) och jag har minskat behovet av kablage.

Senaste tillskottet var ett par begagnade Carlsson OA50 som jag snabbt graderade upp till 50.3. Mina helrenoverade OA14 sålde jag. OA 50.3 är en härlig högtalare som nu börjar bli riktigt inspelade. Uppgraderingen är värd varenda krona! I dag har jag det här i min lyssnarhörna:

Pioneer DV-757 Ai
Thorens TD320 med TP-90 tonarm med BenzMicro Ace
Primare I21
Sugden Optima RIIA
Carlsson OA 50.3



Den senaste uppgraderingen skedde genom att jag kom över en begagnad Pioneer DV 757IA som jag använder som CD-spelare. En riktigt bra maskin som läser alla format.



Nu ser det ut så här.



...och svarven har fått nya fötter från Svalander.


När jag lyssnar intensivt utan att störa andra tar jag till den här utrustningen. Nya (NOS) Mullard-rör i hörlursförstärkaren gjorde susen.


lehe
retired but not tired

Edited by - lehe on 2008/07/10 09:07:02

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/08/27 :  08:35:53  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Låter ju trevligt... kommer det nåra bilder?

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2006/09/16 :  01:34:52  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Bilder En sådan där CD-spelare som du har, har jag letat efter utan framgång.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/09/16 :  13:30:07  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Jag länkar in bilden istället eftersom den är väldigt stor.

http://bildarkiv.hififorum.nu/Lehe-bilder/Lyssnarhornan.jpg
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/09/16 :  13:40:35  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Mysigt och säkerligen välljudande!!

- Välkommen till Hififorum!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

lehe
Starting Member

6 Posts

Posted - 2006/09/16 :  14:10:59  Show Profile Send lehe a Private Message  Reply
Jag har sett att man har en sån Sony XB 930 till salu på Malmö hifi center. Tror att priset låg på cirka 2000-2500 kr. Den är faktiskt riktigt bra, speciellt sedan Mattias Stridbeck moddat den.

lehe
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/16 :  14:19:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hej och välkommen till HiFiForum Lehe!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/04/08 :  15:15:18  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Carlsson och Sonab

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2007/11/01 :  00:15:23  Show Profile Send Leffler a Private Message  Reply
Välkommen till forumet!

Väldigt stilig lösning för LP-förvaringen! Kan man få någon bild mer på den?
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2007/11/01 :  07:57:09  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Thorens TD 320 med TP 90, då är det antingen en Mk 2 eller Mk3. Vackert att se
Med en Benz Ace L på giisar jag att det spelar finfint, har själv en Ace L.
skulle gärna ha en 320 med TP90, då jag testat en TD3001 med TP 90 fast den hade bara "Låtsas-Benz" dvs en Silver.
Pre 906 skulle varit kul att testa.

en extern DAC till Pioneeren kanske? Benchmark, Lavry?

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

lehe
Starting Member

6 Posts

Posted - 2008/02/25 :  12:08:57  Show Profile Send lehe a Private Message  Reply
Sent svar men dock ett svar. Hyllan för vinylsamlingen är "himmagjord" av MDF som jag fick tillsågat på brädgården. Den vilar på konsoller och har den fördelen att jag kan se hela skivan när jag bläddrar i den lilla samlingen. Är man som jag litet åldersskumögd kan det vara svårt att läsa texten på skivfodralen när de ställs in som böcker i en hylla.

Här har du en närbild på den enkla hyllan:

Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/02/25 :  16:57:46  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Snygg lp-hylla skulle vara guld att ha skivorna i bläddervänlig position vilket idag inte är möjligt pga plats och mängd. Välkommen till Hifi-forum.

Edited by - iroise on 2008/02/25 16:58:31
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2008/02/25 :  19:57:13  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Mysigt...
Välkommen till Hifi-Forum

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000