HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 radiuz hifi (nya bilder sida 3)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/08/25 :  06:01:03  Show Profile Send radiuz a Private Message  Reply
Nuvarande anläggning består utav :

BC Acoustique ACT A2
Meridian G91
NuForce Reference 8

körde tidigare med :

Primare SP31
Primare A30.5 MKII
Rega Planet 2000

Såhär såg det ut förut i gamla rummet.
Prylarna jag körde med då var :
NAD S100
NAD S200
B&W DM604 S3


















www.minhembio.com/radiuz

Edited by - radiuz on 2006/07/13 19:18:56

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/08/25 :  08:26:10  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Fint system... Dom är ju :a dom där toppmatade spelarna...

Va blir det för plasma då? nyfiken då jag själv är spekulant på en.

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/08/25 :  10:24:59  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message  Reply
Så ***** feta de är silverline-pjäserna! Ser kanonsnygga ut! Hoppas de låter bra också!?

www.linnforum.se
Go to Top of Page

axel
Starting Member

33 Posts

Posted - 2004/08/25 :  10:30:41  Show Profile Send axel a Private Message  Reply
Hej,
det ser ut att vara ett intressant system du har.
Hur tycker du kombinationen Rega och Nad ar, gar ljudet at det mjuka hallet?

/Axel
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/25 :  11:27:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ser trevligt ut. Önskar att jag skullle kunna ha samma matta, men den är fel i färgkombinationen.

Ett litet tips. Lägg bilderna på knaak (för de ligger på din egen webserver va?) eller/(och) förminska ner dem.

Det tog mig 2 min med 2.5Mb lina att få se alla bilder.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/08/25 :  14:16:14  Show Profile Send radiuz a Private Message  Reply
Tack för alla svar!

Nitram : Det blir en Panasonic TH-42PA30.

Sony : Ja kraft saknar jag ju inte direkt, ljudet är neutralt och fick lite mer värme med Planeten.

Axel : Ljudet är rent och rätt så mjukt. Hade lite problem med S-ljud förut, men det försvann rätt mycket när jag bytte till Regan. Så jag gillar kombinationen NAD och Rega helt klart.

Zalve : Hehe jag är då trött på den matta jag har och ska köpa en ny från Ikea sen. Fixade ner bilderna nu iaf till 800x600, hoppas det hjälper. Och jo det ligger på en egen server, hur fixar jag upp dom på knaak? Adress dit?

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/08/25 :  14:25:08  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Ruggigt snyggt med de vita förstärkarna... Ruggigt som sagt!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/08/25 :  23:58:30  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
NAD er kjent for et litt kjedelig (tråkigt) eksteriørt design, men disse forsterkerne har definitivt et rent, stilfullt og tiltalende utseende. Og Rega'en er "cool". Ser ut som et bra balansert system.

Mvh Morten
HighEnd
www.highend.no

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/08/26 :  00:07:29  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Ruggigt snygga bilder och stilrent system! Med en plasma på ingående lär du inte lida någon nöd vad gäller hemunderhållning framöver

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/08/26 :  02:35:01  Show Profile Send radiuz a Private Message  Reply
Tack för alla positiva kommentarer! :)
Ayn : Ska bli riktigt kul faktiskt när jag väl har den, varit utan TV nu i några veckor och det börjar bli lidande. :(

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/26 :  14:23:57  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Fina Blommor!
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/08/26 :  16:15:12  Show Profile Send radiuz a Private Message  Reply
Nu är bilderna på knaak! Tack Zalve.

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/08/27 :  15:15:15  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
radiuz; du kanske även ska länka bilderna i denna tråd till dem på Knaak-servern? För dem laddas fortfarande från din egen server...
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/08/27 :  16:59:33  Show Profile Send filkingian a Private Message  Reply
Ser fint ut! Är basporten framåt på högtalarna?

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/08/27 :  19:10:01  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Kanonfina kort, fint med ljus underifrån/bakifrån. Ser ut att va ett fint system du har där......mvh Krelle
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/08/27 :  22:59:24  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Nu är bilderna borta för jag ser iaf inga.

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/28 :  00:29:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Han har nog inte datorn igång... Ser ut att ligga på en privat Webserver.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/08/29 :  20:53:53  Show Profile Send radiuz a Private Message  Reply
Tydligen gjorde jag fel, nu har jag lagt upp bilderna på knak men dom syns iaf inte! Tycker jag länkat rätt också.

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/08/29 :  21:06:01  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Jag ser inte heller bilderna... Men jag kommer däremot åt bilderna om jag skriver in adressen i Internet Explorer.
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/08/29 :  21:08:44  Show Profile Send radiuz a Private Message  Reply
Sådär ja! Tydligen var dom första bilderna korrupta, fixade nya och det var tydligen känsligt ang bildformatet. Ändrade till stort .JPG då funkade alla bilderna.

filkingian : Jepp, sitter där nere i fram. Högtalarna står rätt mycket mot bakväggen men kan ej ha dom längre ut. Blir väl lite mer slimmade högtalare i framtiden antar jag.

www.minhembio.com/radiuz

Edited by - radiuz on 2004/08/29 22:11:34
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/08/29 :  22:21:10  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Mycket snyggt rum, för att inte tala om bilderna!

Hur fungerar plattorna under högtalarna, använder du spikes också?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/08/29 :  23:15:51  Show Profile Send radiuz a Private Message  Reply
Tackar! :) Dock drog jag ner starwars affischerna (satt på väggen vid varje högtalare) och drog upp snygga tavlor med egna bilder i. Blev riktigt fränt! 3st som Marilyn Manson har målat.

Plattorna fungerar bra och kör med spikes under. Mindre vibbar i golvet var det första, sen att basen blev en aning "tajtare".

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2004/08/30 :  21:46:28  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Hej på dej Chrippe!

Verkligen snygga bilder på din fina anläggning kan tänka mej att den också att den är mycket välljudande sådan. Du skulle bli fotograf du helt klart.


Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/08/30 :  23:49:46  Show Profile Send radiuz a Private Message  Reply
Heh! Tackar, jaså det säger du :P Har väl lite känsla för bilder, men ansträngde mig inte allt för mycket. Det blir nya bilder då plasman kommer upp. :) Är nöjd med hur det låter, förutom att högtalarna kanske inte är i samma klass.

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/08/31 :  16:58:38  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Snygg anläggning du har! Vad är det för plasma du skaffat?

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/09/01 :  19:43:14  Show Profile Send radiuz a Private Message  Reply
nurfen : Tack :) Plasman kommer i slutet av oktober, blir en Panasonic TH-42PA30.

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000