HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Nu packas det upp på Arken...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/09/09 :  23:54:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/10 :  01:34:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
En andra repa var det ja...

Rör är sällan fel! Här i Audio Nord rummet.


Lite Nord Ost kablar i en praktisk låda...


Se där, Cremona tittar fram.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/10 :  01:37:35  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
HiFiStället packar upp McIntosh, Usher, Plinius, ...


Anders står mitt i kaoset.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/10 :  01:41:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Här packas Dynaudiohögtalare upp.


Mmmmmm... Macintosh!




Ännu en bild på Freja.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/10 :  01:45:42  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Nordic Concept vinylspelare. Det verkar bli väldigt mycket vinyl i år!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2004/09/10 :  01:48:05  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Frejakärlek vid första ögonkontakten

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/10 :  01:50:16  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Här har vi en världspremiär!!!

Får vi presentera - Mårten Design Duke


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/10 :  01:53:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
TUNG HiFi - Burmester!!!



Sladd visar - "Där ska skivan ligga!"

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/10 :  01:53:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hoppas den ser roligare ut i verkligheten... Fast så brukar det ju alltid vara,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/09/10 :  01:56:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
PL-Audio Tar fram det grova gardet i år.


Fin smakar HiFi från Lavardin

Bernt håller koll

En Full DCS-stack och ett Edge försteg. Dessa kopplas till Lamm's monoblock.


Här visas också Jm-Lab's högtalare, alla med BE-diskanten.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/10 :  01:58:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nu börjar det likna nåt

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/10 :  01:58:21  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Leif Häggmark, Mister Audio Nord, packar personligen upp Sonus Faber Stradivari. Dessa kommer att spela vinyl med Audio Research elektronik!!!

Som sagt, mycket vinyl!






MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/09/10 :  02:10:18  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Härligt..fler bilder, tack
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/09/10 :  02:15:37  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Det är ju fan att man ska hem till sin mor o inte göra nån nytta alls :(

Nåja.. det går väl fler tåg hoppas jag.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

uffe2
Member

158 Posts

Posted - 2004/09/10 :  02:16:06  Show Profile Send uffe2 a Private Message  Reply
Det största Burmesterblocket är bland det sjukaste jag sett. Sanslöst...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/10 :  02:42:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
uffe2: Det väger 80 kg...

På det hela taget verkar Arken-mässan bli mycket tyngre den här gången än för två år sedan. Det finns flera rum som har riktigt fina grejor, t.ex PL Audio med full uppsättning DCS, Lamm monoblock och JM Lab högtaleri, Audio Nord med bl.a Audio Research och Sonus Faber Stradivari och HiFi-Consult med Burmester. Pioneer har en stor hembioutställning som verkade vara något alldeles extra också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/09/10 :  03:16:32  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
Bernt, på sida två där HiFiStället packar upp, bild 2, högtalarna som "lutar", vad är det?

Alla medlemmar har inte möjlighet att åka till Arken, tyvärr. Vi vill se många bilder!!

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/10 :  03:28:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag har en känsla av att det kommer att finns bilder, så nästan alla blir nöjda.

Ni får väl skriva ner önskamål om vad ni vill se, om ni tycker att vi har bommat det.

Dags att sova. "Taxin" kommer snart.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/09/10 :  03:43:28  Show Profile  Reply
LarsTokyo: När man högerklickar och kollar bilden så står det "Usher"
Var tvungen att kolla eftersom jag också tyckte dom var otroligt läckra.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2004/09/10 :  03:43:30  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Det blir mycket "mumsfilibabba" på mässan i år. (och kanske ett päron eller två)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/10 :  03:43:54  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
LarsTokyo: Usher tror jag det är ja, det finns flera modeller. En modell är as-stor, ser ut som JBL K2 fast större.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/09/10 03:44:30
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/09/10 :  04:02:53  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
Ben; Dom är onekligen läckra.
http://www.usheraudio.com/dancer%20series.html

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2004/09/10 :  08:16:38  Show Profile Send x2000 a Private Message  Reply
hejsan

är fortfarande helt knäckt av bilderna på Freja
låter den bara hälften av sitt utseende så är den min... :)

Mvh
Thomas
Go to Top of Page

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2004/09/10 :  08:27:01  Show Profile Send Henrik A a Private Message  Reply
Det är ju så mycket fina bilder att man inte behöver gå på mässan i år.
Å andra sidan kan det vara skönt att bara åka 2 mil i stället för 30-50 mil för att gå på mässa.

Kalasbra jobbat Bernt och resten Av HF-teamet!

"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/09/10 :  09:01:26  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Verkar bli tung gung! :P
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000