HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Duratecs anläggning (Hej igen nya pics på sid 4)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/09/13 :  22:14:44  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Hej hopp på er hififantaster
Jag är ny här o har äntligen satt mig in hur det funkar med att lägga in bilder. Det tog sin tid men nu så!

Mitt nuvarande system består av följade:
NAD T742 stärkare (till salu)
NAD T512 DVD/CD (till salu)
B&W DM 600 S3 som front högtalare vilandes på ett par blackfootstativ. Har även tweekat med ett par trädgårdsplattor o fyllt stativen med blästersand. mellan stativ o högtalare har jag lagt ett par valhalla kuddar.
Som bakre högtalare använder jag DM600 S3 samt som center LCR600 S3

Jag är rätt så nöjd med ljudet för helt nöjd blir man nog aldrig det som jag skulle vilja uppgradera är förstärkaren och dvd spelaren. Högtalaren är jag supernöjd med (samt att sambon har godkänt dom) hehe
lägger in några bilder på hur det ser ut först framifrån


Sen bakre delen av rummet


Vänster fram


å så sweetspot som hamnar precis i högra delen av soffan



jag nöjer mig med dessa bilder åter kommer när jag fixat fler bilder
Hej så länge
/duratec

Edited by - duratec on 2007/09/11 23:12:21

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/09/13 :  22:22:53  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message  Reply
Grymt syggt! Verkligen imponerad, verkar vara väl avvägt. Häftig klocka, visade den för min sambo och även hon höll med om systemets estetik.


Edit
Den högra soffan ser ut att störa ljudbilden en del. Blir det bättre av att ställa fram den högra högtalaren en smula?




Edited by - Gerhard46 on 2004/09/13 22:24:11
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2004/09/13 :  22:24:00  Show Profile Send Loopen a Private Message  Reply
Ser snyggt ut Duretec. Visst är det skönt med en äkta hälft som är nöjd
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/09/13 :  22:29:37  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Gerhard46 jo soffan hade ju gärnat fått hamna längre bort från högtalren men rummet är inte tillräckligt djupt. Man kankse skulle prova dra fram dem en bit. Problemet blir att den vänstra högtalaren hamnar så nära en dörr intill sovrummet vilket jag kan ge mig FAN resultera i att jag kommer att slå i lilltån varje morgon jag ska gå upp :)
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/09/15 :  17:06:29  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message  Reply
måste hålle med er andra å gen ett stort + för klockan! den va riktigt najs

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/09/15 :  18:47:15  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
klockan brukar många beröma...fick den av tjejen när jag fyllde år......tror att Klockmäster säljer dem, finns i svart me!
Go to Top of Page

belle
Member

244 Posts

Posted - 2004/09/15 :  20:45:40  Show Profile Send belle a Private Message  Reply
OT: Vart har du fått tag i klockan!


-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........

Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/09/15 :  20:48:13  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
tjejen köpte den på Lindholms interiörhus i linköping, men jag har som sagt sett dem på klockmäster :)
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/09/16 :  21:46:14  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Här är en bild på Receiver och DVD spelare. Båda ska säljas o ersättas med denons 3805 + ev denon dvd2910

Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/09/21 :  22:46:10  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
hejs......på torsdag eller fredag kommer min Denon 3805. Blir till intsallera o varmköra me en gång på lördag då jag o tjejen ska ha inflyttningsfest Nu återstår att spara till en ny dvd spelare är sugen på en 2910. Kanke får bli att snåla me en 1910 tills man har pengar
Återkommer me bilder efter helgen!
/duratec
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/09/27 :  21:47:28  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Här kommer lite snabbtagna bilder tagna me en kass kamera så ni får ursäkta kvaliten. Ska ta nya bilder måste bara masa mig hem till päronen o låna deras nikon

Har alltså sålt NAD prylarna o införskaffat Denons nya 3805. Har hitils bara kopplat upp allting men börjar väl få kläm på det hela lite grann
Glashyllan fick jag ge upp då Denonmaskinen är mycket djupare än vad Nad:en var. Så det blev till att riva ner Lackhyllan från Ikea o modda om den lite. Det kommer bilder på det sen.

Vi tar väl bilderna då:






Hejs
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/11/02 :  22:04:43  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Jag placerar bara ut bilderna så kommer texten snart
Köket här står en gammal Fisher förstärkare som driver Micro podsen. Just nu kör jag med trådlös överföring från datorn. Det funkar men det sprakar till ibland.

En till bild på micro podsen. Ljudet är väl sissodär skulle ju inte skada med en baslåda för lite mer GO! men till matlagnning funkar det kanon gärna nått klassiskt

Bilden blev lite mörk men det går kankse att urskilja någat iaf

Framifrån ser det ut så här...ska fixa en nu bild där dvd:n finns med på bild med


Text kommer...........

Edited by - duratec on 2004/11/04 22:26:19
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/11/02 :  22:18:37  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Härlig inredning - behagliga färger!

Klockan är, som många redan påpekat, grym!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/02 :  23:49:00  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Tänkte just skriva snyggt och prydligt, men lycka till med Denon.

Bravo
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2004/11/03 :  00:20:46  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Snyggt, det är inte lätt att blanda hembio/stereo med vardagsrum utan att komprimissa.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/11/03 :  13:36:45  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
TAck för komplimangerna Bilderna är dock inte helt färska. I det högra facket huserar idag en Denon 2910 samt att 2st hifikatter stryker omkring i lägeneheten bilder kommer.

Angående ljudet så är skillnaden mot min gamla NAD enorm men o andra sidan vore det konstigt annars med tanke på prisskillnaden. Högtalarna presterar så mycket bättre med mer än dubbla effekten. Rumskorrigeringen funkar även utmärkt den me. Nu blir det iof mest 2kanals lyssning för min del. Men man vill ju ha vettigt bioljud me!
Två lyssningsrum vore inte fel

DVD spelaren speler musik riktigt fint. Nu provade jag tyvärr inte en shoutout mot nadspelaren så det kankse är stärkaren som gör det? Bra låter det iaf o jag är nöjd Nästa projekt är att införskaffa en vettig analogkabel samt kablar till SACD. Just nu kör jag bara med en Coax kabel från monster. Ska bli kul att provköra "pure direct" läget lite mer!

Nä dags att dra tillbaka till jobbet, lunchen är slut....jag återkommer
/hejs
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/11/04 :  22:37:30  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Jahopp då var det dags att slänga upp nya bilder när Dvd:n kommit på plats


Beklagar den dåliga kvaliten på bilden

å så en till


Lyckedes bara få ett bra kort på hifikatten. Detta är tjejen o killen var inte alls överens med mig om att bli plåtat för Hififorums forum

Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/11/04 :  22:50:01  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Jäklar, vilken söt katt!

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/05 :  03:54:44  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Rena kattreklamen!!!!

Bravo
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/11/05 :  08:31:26  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
"Hififorum om katten själv får välja"
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/12/12 :  14:28:31  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Har fixat några till bilder......börjar väl med denna:

Trädgårdstenen gjorde att jag fick lite mer tyngd ner mot parketten o skyddar golvet från spiksen. Sen att jag fick upp högtalarna några cm upplevde jag som possitivt då ena soffgaveln skymmer höger högtalare.



Hade en massa meter supra kabel som jag fått av farsan så jag knåpa ihop en fläta o vips det tog sin lilla stund o det gick åt ett par meter


Jag har kört ett tag med frontskydden på nu när katterna lever rullan hemma men än så länge är inte mina högtalare så intressanta Nästa projekt är att jag ska täta stativen helt så att man kan fylla hela stativet med blästersand istället för att behöva lägga det i påsar


Det var detta för denna gång. Just nu har jag inga uppgraderingsplaer på G..men man vet aldrig Högt på listan står annars en proj för lite större bild nu när man har vettigt ljud. Annars funderar jag på att köpa analoga kablar så att jag kan köra SACD vi får väl se vad tomten har med sig i säcken
HEjs
/Duratec
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2004/12/12 :  18:14:45  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Trevligt system, men vilken söt katt

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/12/31 :  17:16:17  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Nytt litet tweak så här till nyår. Har ställt stenen o stativ på ett par ringummattor från Ikea. Blev mest snyggt ingen större skillnad på ljudet vad jag kan höra. Dessutom kan man flytta/vinkla om högtalarna smidigt då det bara är att dra eller snurra på mattan.



Nästa grej till anläggningen är ett par nya signalkablar mellan spelare o stärkare vid musiklyssning.....jag återkommer.

Gott nytt år allasammans!!!
Go to Top of Page

keefan
Member

146 Posts

Posted - 2005/01/01 :  23:38:44  Show Profile Send keefan a Private Message  Reply
Ser snyggt ut! Låter säkert fint också.
Vad är det för bänk du har? Ser ut lite som IKEA's, men stämmer inte riktigt:)

/K

Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/02 :  10:09:59  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Ser ut att vara en modifierad Lack-hylla/bänk från IKEA.
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/01/02 :  13:40:27  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Hejs.......Jo då det är en "moddad" LAck hylla från Ikea det stämmer bra det C-Quence bort med det mittersta stödet och skjut sedan in det 2 kvarvarande en bit. Jag struntade i att dra fast dem. Då kan jag justera hyllplanen som jag vill utan att skruva isär bänken Tv:n väger så pass så mycket så det sitter stabilt så det räcker ändå.
Mattorna gjorde att jag fick bort lite vibrationer från parkettgolvet vilket jag haft problem med ett tag.
Nu väntar jag som sagt på bara på nya signalkabeln så jag kan utnyttja "pure direct" läget. Jag upplevde skillnaden som mycket positiv med analogdelen istället för att köra me digitalkabel. Sen ska jag införskaffa lite SACD musik. Har för tillfället lånat hem lite Bob Dylan från farsan.
/duratec
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000