HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Moby_Dick´s Hembio-system...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Moby_Dick
Member

61 Posts

Posted - 2004/09/21 :  00:32:38  Show Profile Send Moby_Dick a Private Message  Reply
Tjena alla hi-fiare.
har ju hängt på forumet ett tag nu och tittat vad många av er har för grejer, så jag tänkte visa vad jag sitter o njuter av på kvällarna.
Nu är de väl inte riktigt i klass med vad många andra sitter med här på forumet
( vågar inte ens tänka på hur mycket pengar vissa har lagt ner) men jag och alla andra som lyssnat och sett på grejerna anser att det är väldigt stilrent och välljudande.

Var lite missnöjd med ljudbilden i början men efter åtskilliga timmar av tweakningar och inspelande så låter det ruskigt bra.

häng med nu för nu åker vi...


Här har vi första bilden som föreställer en del av min förstärkare, en JVC RX6042
anser att den gör sitt jobb väldigt bra för sitt pris.







nästa bild i ordningen har vi subben som får jobba både med ren musik och dvdtittande...
subben är en Eltax Atomic A-12.2R vilken jag är mycket nöjd med då den ger en väldigt fyllig bas även vid låga volymer.








nu går vi till bakhögtalarna som är av märket Eltax Hollywood 5PB. (som resten av 5.0 systemet är)










och nu är vi sist men inte minst framme vid själva hjärtat i härligheten

och vad ni ser på bilderna nedan är som följer:

Högtalare: Eltax Hollywood 5PB Frontar och center
TV: Philips 32PW8759 32" Widescreen
DVD:Pioneer DV-370
Tv-bänk: från IKEA såklart

för övrigt står oxå en Video och en playstation 2 i tvbänkens nedersta hylla.....som sig bör! :)


















samt diverse halvfeta kablar som ligger snyggt förpackade bakom anläggningen... har dock så ruskigt dålig kamera så jag vågade inte ta några kort på kablarna osv.

jaha de var väl det hela... tack för mig!

mvh /Dick Stenqvist

Mitt System: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37001

Edited by - Moby_Dick on 2004/09/21 14:56:34

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/21 :  03:01:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Passagen tillåter inte direktlänkningar av bilder (Tråkmånsar)
Kolla i bildtråden, om hur man använder knaak servern för att visa bilder.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Moby_Dick
Member

61 Posts

Posted - 2004/09/21 :  14:57:18  Show Profile Send Moby_Dick a Private Message  Reply
nu hoppas jag bilderna funkar som dom ska.

Mitt System: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37001
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000