HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En buss kommer lastad från..? (nya bilder 24/9)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

wibbe2
Member

67 Posts

Posted - 2004/09/23 :  14:10:27  Show Profile Send wibbe2 a Private Message  Reply
Honkong via skåne även om jag tvivlar att det var bussfrakt hela vägen...

Vad var det då som skeppades..?



Tre lådor...med vad..?


En Xindak 6950


Ser ju lovande ut...


Var det nån som sa kylflänsar..?


Nu börjar det likna nåt...


och se där...med fjärrkontroll och allt...


På plats i den snart pensionerade stereobänken...

CD-spelaren har ni ju redan sett ett par gånger vid det här laget så...

vi tar väl en bild till för säkerhets skull.


Sen är det viktigt att hålla huvudet kallt...

Edited by - wibbe2 on 2004/09/24 21:27:03

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/09/23 :  14:27:44  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
MER! visa och berätta allt om detta! Xindak gör riktigt bra grejer, intressant att höra mer om denna förstärkare.

Kul grej...såg precis att den har en digital mätare för tempen. Undra om den kommer konkurrera i varmaste steget "tävlingen".


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/09/23 14:38:50
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/09/23 :  14:29:50  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Det ser imponerande gediget och vackert ut. Det var alltså låda nr 1. Då har du två lådor kvar

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

wibbe2
Member

67 Posts

Posted - 2004/09/23 :  14:48:22  Show Profile Send wibbe2 a Private Message  Reply
Som Ni redan förstått var det en original i låda nr 2 men låda 3 är fortfarande ouppackad...Sitter dessutom på jobbet fram till 21.00... Vilket inte genererar så värst mycket nya bilder...men det kommer...

Har inte hunnit lyssna mer än ett par timmar så här långt och kan väl säga att det låter bra. Har tidigare spelat på NAD C-270 slutsteg och ett gammalt NAD 1000 försteg. Tycker så här initialt att visst låter det bättre på allt men inte så där häpnadsväckande bättre. Kan dock säga att mina öron inte duger till mer än skvallyssning före mörkrets inbrott. Lyssnar i princip uteslutande kvällstid när jag verkligen sätter mig ner och lyssnar aktivt.

Ser man till det rent estetiska och byggkvaliten så är det en fullträff i mina ögon. Den är snygg på bild men makalös i verkligheten. Jag gillar den skarpt. Den väger in på 26 kg och känns verkligen gedigen, ingen plast så långt ögat når. Får väl lyfta på locket och kolla hur inälvorna ser ut.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/09/23 :  14:53:08  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Första kinesiska stärkaren som jag faktiskt tyckte var snygg
Brutal design som tilltalar mig.


// Jonas


Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/09/23 :  15:27:14  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Riktigt tjusig!

Effekt?

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

wibbe2
Member

67 Posts

Posted - 2004/09/23 :  16:20:38  Show Profile Send wibbe2 a Private Message  Reply
2x100 watt klass A
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/09/23 :  16:24:08  Show Profile  Reply
Vill se baksidan

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

wibbe2
Member

67 Posts

Posted - 2004/09/23 :  16:30:59  Show Profile Send wibbe2 a Private Message  Reply
Det kommer...
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/09/23 :  16:32:27  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Riktigt fräckt utseende! Den liknar Classés nya design lite tycker jag. Kan man få en bild på baksidan? Tar den balanserat kablage?

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

wibbe2
Member

67 Posts

Posted - 2004/09/23 :  17:05:35  Show Profile Send wibbe2 a Private Message  Reply
Den tar balanserat ja.
Go to Top of Page

zod
Starting Member

36 Posts

Posted - 2004/09/24 :  01:56:27  Show Profile Send zod a Private Message  Reply
Här är en bild på en del av baksidan, bilden är tagen från ett kinesiskt forum:

Lite mera information som jag snappat upp via kina-forum:

Effekt: 2x100w 8ohm
Nätdel: 2x320VA trafos
Volymkontroll: Blå ALPS motorstyrd
Display: VFD typ

Ingångar: 4par RCA, 1par XLR
Utgångar: Högtalarkontakter

Frekvensomfång: 10Hz~100KHz (0,-3dB)
Vikt: 26 kilo
S/N Ratio: #8805;95dB
430mm x 185.5mm x 454mm

Go to Top of Page

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2004/09/24 :  07:52:16  Show Profile Send Henrik A a Private Message  Reply
Roooligt att du äntligen fått hem prylarna.
De ser ryggigt bra ut.
Ryktet sade att det blev ett par högtalare oxå.....?

Lite svårt att koncentrera sig bara så här inför flytt ect.
Dags för en lyssningskväll tror jag!

//Henrik



"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page

wibbe2
Member

67 Posts

Posted - 2004/09/24 :  08:23:50  Show Profile Send wibbe2 a Private Message  Reply
Nej, några högtalare blev det inte men jag väntar på ett par scanspeak 9700 till mina egna hemmabyggen.
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2004/09/24 :  12:10:36  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
wibbe, den såg ju inte så illa ut. 26 kg, ja då var det inte så konstigt att man hade ont i ryggen :)

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

wibbe2
Member

67 Posts

Posted - 2004/09/24 :  21:26:01  Show Profile Send wibbe2 a Private Message  Reply
En liten bild bakifrån



Ser rejält och gediget ut

Vi tar väl en till bakifrån...



Sen får vi inte glömma de små checka tillbehören...



Låda två innehöll ju som sagt en original CD till synes men vad fanns då i låda tre?





Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/09/24 :  22:00:23  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Ah, det tredje paketets innehåll känner man mycket väl igen

En fråga, allt står på kinesiska, hur vet du vilka in/utgångar du ska använda? Är det engelsk manual?

Sedan måste du snart ge oss lyssningsintryck


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

wibbe2
Member

67 Posts

Posted - 2004/09/24 :  22:53:12  Show Profile Send wibbe2 a Private Message  Reply
Det är numrerat med siffror på baksida och på fjärren så det är inte så svårt att få till det, dessutom är bruksanvisningen både på kinesiska och engelska.

Lite lyssningsintryck:

Har tidigare varit ganska nöjd med min NAD kombo och tyckt att det låtit ganska bra. Det första intrycket av den nya stärkaren och CD:n var lite ljumt. Visst lät det bättre men jag hade nog förväntat mig mer av dessa grejjer. Nu när jag hunnit lyssna lite mer kan jag säga att det blir bara bättre och bättre. Min sambo kommenterade utan att blinka att detta lät mycket bättre än tidigare och jag är nog böjd att hålla med. Det låter bättre på alla parametrar men det som slog mig i kväll var att framförallt stereoperspektivet är så mycket bättre. Ett större djup och bredare ljudbild. Basen känns något tightare och diskanten har lite mer luft.
Jag håller precis på att flytta så det är inte direkt något intensivt lyssnande men det kommer så snart jag installerat mig i vårt nya hem

Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2004/09/24 :  23:57:46  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
såååå....

Den tredje lådan då?
Jag känner inte alls igen innehållet väl, men en gissning skulle vara en hongkongvariant av spider-rack?

Militant cyklist.
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2004/09/25 :  00:14:13  Show Profile Send traveller a Private Message  Reply
Visst är det ett Spiderrack.

» Min anläggning
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2004/09/25 :  00:53:20  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Jag hittade denna informationen:

"Every channel has two stages of impulse, and the final stage adopt four pairs of high quality high-power Hi-Fi transistor (XA6950se use MOS FET transistor) as output, which has great dynamic range and strong low frequency control ability"

Mosfet, mums.

Vad jag hittils själv hört så gör mosfet
att diskantupplösningen har möjligher att blir mycket hög.

Hade varit intressant att lyssna på denna.
Go to Top of Page

wibbe2
Member

67 Posts

Posted - 2004/09/25 :  17:33:38  Show Profile Send wibbe2 a Private Message  Reply
Per100: Har du vägarna förbi Mölndal så är du välkommen på provlyssning och tillhörande kaffe.
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2004/09/26 :  18:53:41  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Wibbe, det tackar jag gärna ja till. Kan knappt
bärga mig.
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2004/09/26 :  19:53:00  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Har lite frågor. Hur varm blir den? Det är ju en klass A
förstärkare och om alla 100 watten är i ren klass A
så borde den bli ruggit varm (som min fd zapsolute
och den var på 80Watt).
Skulle du beskriva ljudet som högupplöst eller
snarare förlåtande, eller....
Vad är det för högtalare du har byggt?
Go to Top of Page

wibbe2
Member

67 Posts

Posted - 2004/09/26 :  21:56:52  Show Profile Send wibbe2 a Private Message  Reply
Än så länge så har den inte blivit varmare än 46 grader på insidan. Kylflänsarna blir varma men det går att ta på dom utan problem. Det ångar inte precis av förstärkaren om man säger som så...
Mina högtalare är en konstruktion med öppen baffel för alla element. Jag använder dubbla SLS 12" i en H-baffel a la Linkwitz och ss8535 som mellanregister. Diskanterna är ett par vifa DX25 men det är bara tilfälligt tills ett par ss9700 anländer. Filtret är inte speciellt tweakat men det låter grymt bra. Har att jämföra med ett par proackloner och dessa nya skapelser spelar i en helt annan division främst med tanke på basen. Diskanten låter för tillfället inte så skoj men det kommer 9700:orna att ändra på.



Förstärkaren låter väldigt detaljerat och luftigt. Har inte hunnit att lyssna så där jättemycket då jag är mitt uppe i flyttbestyr. Vardagsrummet är för tillfället uppställningsplats åt en drös flyttkartonger. Kan inte påstå att dessa har lyft ljudet till några högre höjder... Dock skulle jag nog inte kalla ljudet för förlåtande men kanske lite rörkaraktär på det hela...Jag får väl höra vad det lider.


Edited by - wibbe2 on 2004/09/26 21:58:02
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2004/09/27 :  08:58:22  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Jag måste säga att min nyfikenhet är stor inför
både dina högtalare och din förstärkare.

Anledningen till mitt intresse för denna förstärkare
är dels att den är riktigt snygg, dels att mosfetkonstruktionen
har upplösningspotential (har själv en advantage
A300 med mosfet som har den bästa diskantupplösningen jag
hitills haft hemma för utvärdering ).

Sen är det en fördel att den inte har en enorm
värmeutveckling.

Kan tänka mig att SS 8535 funkar mycket bra
att "bryta ut" från proac 2.5 och enbart använda
som mellanregister. Jag saknar detta element mycket
(är själv ex proac 2.5 diy).

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.4 sekunder. Snitz Forums 2000