HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 En liten recension på Supra Sword!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/10/30 :  17:27:42  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Fick i torsdags hem min nya kabel, Supra Sword. När jag fick hem kabeln så kopplade jag genast in dom och lät dom spela in med hjälp av radiobrus några timmar. Jag tog fram tre skivor som jag kan rätt så bra. 1. Peter Gabriel, Golden 16 sacdstereo, Jarre:Zoolook och Eric Claptons: Unplugged.

Jag började sätta på Gabriel och låten, Mercy Street och mitt ansikte såg nog ut så här, kanske det är placebo. Men jag tyckte att seperationen av röster, djupet osv blev oerhört bättre. Nästa låt var Shaking the tree (Gabriel) samma sak här men här hörde jag plötsligt en slagverk på vänsterhögtalare som jag inte hört innan.

På Claptons skiva, kändes det som man var med publiken

På Jarres skiva och låten diva, så fick jag hindra mig själv ifrån att dricka vattnet på högtalarna(ni som kan låten vet vad jag menar), Lauri Anderson röst fick mycket mera 3d över sig och hade mer svängrum.

Ja det kan vara placebo, men jag tvivlar starkt. Jag är mycket nöjd

Lite bilder. Jag ber om ursäkt för bildkvalitén.



Här ser ni själva boxen



Här ser ni bananen som är väldigt lätt att skruva av och sätta en spade istället. Mycket bra gjort.



En läcker kabel.



Kopplingen till den andra högtalaren



Koppling bak på förstärkaren



Kontakterna jag fick med.

Min fotosida på flickr

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2004/10/30 :  20:27:05  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
Utbytbara kontakter på en högtkabel visste jag inte att det fanns.
Har jag legat under en stor sten länge eller är det väldigt ovanligt?

Kul att du blev nöjd, det är det som räknas!

/Mikaell.
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/10/30 :  21:11:43  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply
På alla TaraLabs kablar ifrån Air och uppåt så kan man byta mellan spade eller banan i båda ändar.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/30 :  23:00:24  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
quote:
På alla TaraLabs kablar ifrån Air och uppåt så kan man byta mellan spade eller banan i båda ändar.


MIT har också denna möjlighet.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/10/31 :  02:01:22  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Visst, det blir säkert en klar förbätting mot tidigare kabel ( vilket var ?? )

Men den vinner inga designpris detta år .....

Men vad var det för kabel som den bytte ut ??

/martin
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/10/31 :  10:08:02  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Tja Martin, jag brukar inte titta på kabeln så ofta Det var Supra ply 3,4S som jag hade innan

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/01 :  04:10:13  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Grattis "matså" till förbättringen, jo då det finns olika kablar .

Bravo
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/11/05 :  21:28:27  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Har du testat med andra "halvdyra" kablar? Jag menar, steget från Ply till Sword är inte direkt litet..

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/11/07 :  15:18:51  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Nurfen, jag har testat kabeln hemma för något år sedan och det blev kärlek vid första öronkastet, men jag har inte kommit till skott förrän nu. Det finns faktiskt annat än hifi som skall betalas, konstigt nog

Nej har inte testat något därimellan.

Min fotosida på flickr

Edited by - matså on 2004/11/07 15:19:52
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2004/11/12 :  21:19:04  Show Profile Send Wizard a Private Message  Reply
Kabelns "fina" utseende påminner om rysk ubåtsdesign

Wizard
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/11/14 :  01:32:29  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Wizard och ni andra, jag struntar fullständigt i själva utseendet. Hade jag velat haft en prydnadsföremål så hade jag beställt ett prydnadsföremål, nu har jag beställt en högtalarkabel av högklass.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/16 :  01:47:26  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Helt riktigt, ljud före design, låter som sagt som en trevlig kabel.

Bravo
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/11/17 :  21:03:52  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Inte så alltså, men varför sparade du inte dessa pengar på nya högtalare istället? :/

Klandrar dig inte, bara undrar. Läcker kabel annars, har själv spanat på denna blå skapelse.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/11/18 :  09:56:26  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
marcus, det kunde jag naturligtvis gjort, men hepp, jag var sugen på kabeln och jag skall uppgradera till nya högtalare om tio år, för dom jag har är jäääkligt bra.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/11/20 :  21:11:12  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Grattis Matså, en riktigt fin kabel det där
Sedan fattar jag inta att MartinH måste pracka ner på
designen, Naims kablar är ju inte direkt mycket snyggare,
för att inte tala om Linn, det är väl inte utseendet som är
viktigast på en kabel

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/11/23 :  09:04:42  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Jag tycker Naims NACA5 kabel är bland det tråkigaste som finns när det gäller design.... Och visst är det inte designen som är det viktigaste, helt rätt..
Men Naims kabel kostar ju iof bara runt 130:- metern...
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2004/11/23 :  15:48:01  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Man kan ju alltid sätta en strumpa på om man inte är nöjd med utseendet :-)

Hur som helst, det roligaste är att du är nöjd med ditt köp och tycker att du har fått valuta för pengarna. Kort och gott, ett bra hifiköp.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/24 :  04:36:59  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Är det nu ljudet eller utseendet som är viktigast??

Bravo
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/11/25 :  00:05:17  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Utseendet, alltid utseendet..
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/12/03 :  19:11:29  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
LJUDET !!!!

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/12/08 :  16:41:50  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Jag ber så om ursäkt, för min recension är typiskt inlägg från Lödde, enligt herr Gromit!

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/12/08 :  16:55:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tycker inte jag, den var trevlig att läsa!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/12/08 :  19:24:53  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Tack för det Pac.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/12/08 :  23:05:09  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Håller med Pac, mkt trevligt att läsa

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

JD
Member

177 Posts

Posted - 2004/12/12 :  11:02:34  Show Profile Send JD a Private Message  Reply
Jämfört med Supra Ply låter ju nästan allt bra....Den har ju dock en unik egenskap....Den låter sämre och sämre desto mer man spelar på den PVC uppladdning? Kopplar man ur den och låter den ligga ett tag. och sen kopplar in den igen, så låter den trevligare en stund Men njutbart är det inte.... Grattis till uppgraderingen..

Vi tänker sällan på vad vi har men ständigt på vad vi inte har....


Edited by - JD on 2004/12/15 21:24:44
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/12/15 :  19:01:38  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
quote:
Utseendet, alltid utseendet..


oh ye

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000