HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 travellers anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2006/08/31 :  13:57:18  Show Profile Send traveller a Private Message  Reply
quote:
Det där är nog ingen dum kombo! Mina 1.3SE trivdes som fisken i vattnet med Korsun V8i...
Lite intryck?


Jag tror jag lyckats få ihop det rätt så bra faktiskt.
Passar utmärkt till min skivsamling som för närvarande består av väldigt mycket amerikansk singer/songwriter, alt.country m.m.
Röster och akustiska gitarrer är en fröjd för örat.
Tror nog att en Korsun V8i, skulle passa fint in i mitt system då högtalarna kräver en del och KS99:an är lite i det klenaste laget men funkar för närvarande ypperligt. Har inte haft möjlighet att prova någon annan försärkare till mina högtalare ännu.

» Min anläggning

Edited by - traveller on 2006/08/31 13:58:03
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2006/09/04 :  13:02:04  Show Profile Send traveller a Private Message  Reply
Nu har ett Nad PP2 inhandlats så nu står farfars gamla Dual CS 505-2 och spelar lite vinyl.
Det är bra vackert med vinyl!
Just nu ligger Dropkick Murphys - Blackout på tallriken.

» Min anläggning

Edited by - traveller on 2006/09/04 13:02:27
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/09/04 :  13:11:55  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Nad pp2 riaa är en pärla i budget förpackning.
Gillar den skarpt grattis till ett bra köp.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2006/09/05 :  00:11:04  Show Profile Send traveller a Private Message  Reply
quote:
Nad pp2 riaa är en pärla i budget förpackning.
Gillar den skarpt grattis till ett bra köp.


Tackar!
Då detta är mitt första riia har jag lite svårt att bedömma det men det verkar helt klart vara ett prisvärt alternativ.

» Min anläggning
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2006/10/22 :  10:01:46  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Är det någon som jämfört Nad pp2 riaa med andra som exempel Musical Fidelity, några svenska märken, andra utlänska...

Erfarenheter ? Prisvärdhet ?
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/10/22 :  10:43:39  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
ja då Kent

Jag har MF x-lps v2 hemma.
När jag skulle köpa mig ett nytt riaa kollade jag på nads PP2 faktiskt.
Jag upplever detta riaa som att vara ett riktigt bra för pengarna (Nad pp2) naturligtvis får man ta det i relation till vad man betalat. Med en standard spelare anser jag (vad jag upplevt) räcka.

Skälet till jag valde MF är att jag har en krävande spelare med en krävande PU (Rega P25 med menz ace low output 0.4) och till den räcker inte pp2 till. Men det är inte heller meningen att ett riaa för 800 spänn skall låta magiskt med ett riaa för 4600.

Jag tycjer att min MF öppnar upp mer, och tystnaden i musiken är total vilket det inte var riktigt med pp2 (lite brus inte mycket men MF är knäpptyst).

Jag är fullt övertygad att om jag skulle köpa tex en pioneer eller rega p3 med tex en ortofon pu skulle kunna sitta totalt nöjd med ett PP2. Den är bra, riktigt bra. Men når naturligtvis inte upp till MF, jag menar MF kostar ändå 3500 kronor och nad pp2 798 men för pengarna är de båda oslagbara.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2007/01/22 :  17:14:38  Show Profile Send traveller a Private Message  Reply
Ny förstärkare står och spelar. Har även införskaffat en uppsättning Solid Tech - Disc of silence att ha under cd-spelaren.
Bilder kommer.

Är någon sugen på en Korsun KS99 så kan jag troligtvis vara intresserad av ett byte mot en signalkabel.

» Min anläggning
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2007/03/28 :  19:23:13  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Har du inga nya bilder? Och är du nöjd med dina disc of silence?

Håller själv på att utvärdera black diamond racing. Lite nördigt namn, men de skärpte upp basen aningen lite tror jag på min audio aero. Det känns ju logiskt att man vinner mest på att isolera och vibrationskontrollera cdn, men det verkar som om många har fina resultat även med förstärkare etc...

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2007/04/08 :  22:20:37  Show Profile Send traveller a Private Message  Reply
Bilder kommer, tänkte inhandla en ny sterobänk först men har ännu inte hittat någon som fallit mig i smaken.

» Min anläggning
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2008/01/09 :  20:05:09  Show Profile Send traveller a Private Message  Reply
Har nu bytt ut mina Xindak FS-1 hötalarkablar mot ett par Purist Audio Musaeus.
Sitter med ett och går igenom skivsamlingen just nu.

» Min anläggning
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000