HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hemma hos Mindless
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/07/25 :  18:52:24  Show Profile Send Mindless a Private Message  Reply
Nu är äntligen systemet komplett.



Börjar uppifrån:

*Lurar: Grado GS1000 Statement Series med Black Dragon kabel från Moon Audio.

*CD Spelare: Linn Ikemi från -99.

*Förstärkare: Corda Opera hörlursförstärkare från Meier Audio.

Totalt gick systemet på ungefär 35 000kr.

Här är några fler bilder.









Serienummer på lurarna:



Så... var det värt pengarna? Ja. Detaljrikedomen, ljudbilden, musikaliteten, allt är näst intill fullständigt. En underbar känsla att sätta sig ner och lyssa.

Kommer väl fylla på tråden med mera lyssningsintryck då jag bekantat mig mer med lurarna, men tills vidare är de helt underbara. Har inte lyckats hitta något jag inte gillar med dem.

Edited by - Mindless on 2007/07/25 18:54:50

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/07/29 :  13:09:19  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Det där med att lyssna på musik i lurar är inte så dumt, detta system skulle jag lätt kunna leva med

Jag har själv inte ens några fungerande lurar längre, men jag tror att min flickvän skulle uppskatta om jag skaffade ett par , särskilt när jag vill lyssna på lite hårdare musik högt. Men som sagt (vilket syns i ditt system) om det ska låta bra kostar det även om man ska lyssna i lur....

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/07/29 :  15:57:53  Show Profile Send Mindless a Private Message  Reply
quote:
Det där med att lyssna på musik i lurar är inte så dumt, detta system skulle jag lätt kunna leva med

Jag har själv inte ens några fungerande lurar längre, men jag tror att min flickvän skulle uppskatta om jag skaffade ett par , särskilt när jag vill lyssna på lite hårdare musik högt. Men som sagt (vilket syns i ditt system) om det ska låta bra kostar det även om man ska lyssna i lur....


Härligt att nån kunde svara.

Jo, det är väldigt trevligt med lurar, speciellt då de sitter bra på huvudet och har gott om plats för öronen att andas. Har man däremot inte det är det lätt hänt att man börjar känna sig trött i öronen relativt snabbt.

Vet inte om jag skulle rekommendera att lyssna högre bara för att man inte stör andra. Har man bara tyst i omgivningen så behöver man inte bry sig så mycket om nivån på volymen. Men visst, nog är det härligt att dra på lite då och då.

Klart priset har sin inverkan på anläggningen men du kan få ett suveränt system för kring 10 000kr.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/07/29 :  21:14:24  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
... 10000 kr... problemet är bara att annat alltid kommer före i uppgraderingsprioriteten. För att lyssna ordentligt på lurar skulle jag behöva en "rimligt bra" hörlursstärkare (min integrerade förstärkare har inte hörlursutgång) och ett par "någorlunda bra" hörlurar. Men så skulle jag också vilja ha en bättre cd... och signalkabel och... sådär blir det...

Rannagarden hade en kul tråd om att bygga en egen hörlursstärkare, då han är grundlig och noggrann i sina byggbeskrivningar så kanske man skulle våga sig på att bygga, trots att man har tummen mitt i handen...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2007/07/31 :  20:09:10  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
Snygg uppställning!!

Är lite av ett hörlursfreak själv......men har aldrig lyssnat på Grado tyvärr!

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:08:43  Show Profile Send Mindless a Private Message  Reply
Borde prova. Bra med stampa-takten i de lurar jag hört (SR-80, 125, 225 samt mina GS1000).

Börjar bli dags att införskaffa några ordentliga skivställ. Högen har nämligen vuxit till sig rätt mycket nu sedan systemet blev klart.

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:18:28  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Härlig satsning på hörlurar.

Lyssnade på Ikemi och nån grado lur hos brewitz. Lät rätt bra. Ditt är nog några steg bättre. Om du ska uppgradera så blir det nog rejält dyrt. Och du kan nog sitta nöjd så i måååånga år.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/08/01 :  23:18:03  Show Profile Send Mindless a Private Message  Reply
Haha, jo, någon framtida uppgradering blir det inte på kort sikt. Det skulle kosta på tok för mycket pengar att gå till nästa steg vad gäller CD spelare och förstärkare.

Som det är nu ser jag inte ens någon vits i framtida uppgraderingar. Låter helt enkelt jäkligt "rätt" just nu. Som du säger, kommer sitta med detta i många år framöver!
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2008/01/13 :  09:44:53  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message  Reply
Vilket grymt ego anläggning du har

En liten fråga, hur kommer det sig att du satsa allt på hörlurar och inte på högtalare eller en kombo?

/Niklas
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2008/01/13 :  13:34:42  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Istället för uppgradering kan man alltid köpa lite fler lurar, typ AKG K701 eller Sennheiser HD650. Kanske inte blir bättre men annorlunda lär det bli!

Mycket läcker anläggning förövrigt.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000