HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Mickes 2 kanalssystem!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2005/01/03 :  20:07:26  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Min uppsättning just nu:

Försteg: ROTEL RC-1090
Slutsteg: ROTEL RB-1080
CD-Spelare: PRIMARE CD21
Högtalare: DYNAUDIO AUDIENCE 72SE













Några plattor som snurrar för tillfället:

Edited by - kansas on 2005/01/03 22:30:42

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/01/03 :  21:01:27  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Det verkar som om du har länkat bilderna från din egna dator, stoppa in dem på knaak så syns de bättre...

Edit: Det var bättre, och stilrent var det också...

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."

Edited by - Bubben on 2005/01/04 11:22:55
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2005/01/08 :  01:09:00  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
MMMMM Dream Theater, Mumma!

/Mikaell.
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2005/01/08 :  14:18:41  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Dream Theater e bra ja, har du alla plattor eller?
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/01/08 :  17:09:56  Show Profile Send långhåret a Private Message  Reply
A.C.T - Today's Report är också kanon!

Kul att "se" så mycket bra musik ist. för skivor med bra ljud

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2005/01/08 :  17:23:01  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Det är faktiskt deras andra platta, "imaginary friends"... Iofs är många av dom skivorna bra-ljud skivor me... :) men givetvis e det musiken som är viktigast.
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2005/01/08 :  18:16:17  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
Snyggt och stilrent! Det är viktigt

Har du testat andra nätkablar och/eller högtalarkablar?

Nu hade du ju iofs lite mer ordning och reda än mig som har ett första klassens råttbo gömt bakom bänken, men att byta till skärmade nätkablar gav mig ett litet lyft i alla fall. Klart prisvärt med tanke på den låga kostnaden (gjorde dom själv).
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2005/01/08 :  18:31:50  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Jag har faktiskt Tara Labs RSC Prime högtalarkabel nu... Nätkablar har jag tänkt köpa, hade supras nätkablar innan, men dom är inte mycket bättre än vanliga nätkablar... Vad har du själv för grejer?
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2005/01/08 :  19:28:34  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
Jag köpte ölflex-kabel på ELFA och terminerade den med enkla kontakter från CO. Bilder finns längst ner på sidan med mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32550

Har tyvärr inte testat några dyrare nätkablar (på mitt eget system dvs) men tänkte göra det snart.
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/01/09 :  12:42:50  Show Profile Send långhåret a Private Message  Reply
Hur funkar Dynaudio med lite mindre bra inspelad musik då? typ motörhead? *bara nyfiken*

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/01/09 :  14:18:25  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Jag provlyssnade Audience 72 och spelade då skivan Master Of Puppets, det lät mindre bra kan jag säga.

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2005/01/09 :  15:26:05  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Nu har jag inte testat just motörhead, men det borde inte vara några problem... Har du tankar på att köpa 72:orna?
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2005/01/09 :  15:29:48  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Jag kör master of puppets nu för första gången efter köpet... Det låter som det ska... Men handen på hjärtat, master of puppets är ju inte den bästa skivan att testa högtalare på. Metallicas bästa skiva helt klart men tyvärr för mörkt o burkigt ljud... Finns bättre trash skivor o testa med, t.ex "rust in peace" med megadeth...
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/01/10 :  00:32:31  Show Profile Send långhåret a Private Message  Reply
Njeaa... dom ligger ju lite utanför budget dom där högtalarna
Tycker att ett par högtalare ska kunna återge dåligt inspelad musik med bästa möjliga resultat. Har lyssnat på mindre bra inspelad hårdrock från 80talet hos ett ex. Lät grymt bra. Fick nästan rysningar längs ryggen Makalöst drag, värme och engagemang utan att bli det minsta slött i basen!! Mins inte riktigt vad hon hade för anläggning. Men det var ett par rejäla hembyggda basreflex stativare med jm-lab aluminium dome disktant. Lånade hem skivan och det var inte alls samma drag hemma hos mig eller hos polarna som jag testade hos ...

struntar helt i om bethovens 25:e symfoni låter kalas. vill att all musik ska få blomma ut. Då främst den sämre inspelade kanske jag borde gå till onoff?

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2005/01/10 :  12:54:49  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Jag håller helt med dig... Jag eftersträvar också att man ska kunna slänga på en gammal skiva från 80 talet och att det låter BRA helt enkelt... Svår uppgift givetvis... Och det beror ju inte bara på högtalarna heller. En bra och strömstark förstärkare måste man han till dom flesta högtalare om det ska börja blomma. Sen är faktiskt CD´n/Kablar också viktigt, men inte lika stor betydelse som högtalarna givetvis... Men lyssna dig fram i hifi-butikerna på högtalare som passar DIG... Gå inte till onoff :) Det är ju så tråkigt där...
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/01/11 :  13:56:51  Show Profile Send långhåret a Private Message  Reply
Snart mässdags!

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2005/01/11 :  23:53:48  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Mässa? Var?
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/01/12 :  08:44:03  Show Profile Send långhåret a Private Message  Reply
I sollentuna(stockholm). Finns en 'Topic' om det under nyheter.

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2005/01/13 :  00:08:01  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Aha, okej... Har tyvärr ganska lite tid för hifimässor... Sen är det ju i Stockholm med. Där e man ju inte varje dag :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2 sekunder. Snitz Forums 2000