HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Heat`s anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2005/01/09 :  15:26:51  Show Profile Send Heat a Private Message  Reply
Tänkte ta och slänga upp lite bilder på min anläggning som består av följande

Som signalkälla kör jag med en Arcam CD72T eller En Pro-ject 1.2 via ett vincent phonosteg om det är vinyl som gäller, signalen går vidare genom en "Van Den Hul The First" signalkabel till min förstärkare som för närvarande är en Myryad Mi120 som jag tycker fungerar mycket bra. Den driver ett par Canton Ergo 700. Dessa är hopkopplade med Taralabs Phase 3tfa.

Förhoppningsvis kommer det lite bättre bilder framöver.. Håll till godo


Jaa så här ser hela anläggningen ut

Och här har vi elektroniken

Sist men inte minst! Lyssningspositionen

Hellacopters LP/7" köpes

Edited by - Heat on 2005/01/09 16:31:22

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2005/01/09 :  15:41:34  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
ser dom inte.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2005/01/09 :  16:30:22  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message  Reply
quote:
Tänkte ta och slänga upp lite bilder på min anläggning som består av följande

Som signalkälla kör jag med en Arcam CD72T eller En Pro-ject 1.2 via ett vincent phonosteg om det är vinyl som gäller, signalen går vidare genom en "Van Den Hul The First" signalkabel till min förstärkare som för närvarande är en Myryad Mi120 som jag tycker fungerar mycket bra. Den driver ett par Canton Ergo 700. Dessa är hopkopplade med Taralabs Phase 3tfa.

Förhoppningsvis kommer det lite bättre bilder framöver.. Håll till godo


Jaa så här ser hela anläggningen ut

Och här har vi elektroniken

Sist men inte minst! Lyssningspositionen


Jag tog mig friheten och ändrade bilderna i citeringen...

Och heat hann med att fixa till länkarna ungefär samtidigt som jag postade min post...
Snyggt system är det ialla fall!

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!

Edited by - Tux on 2005/01/09 16:37:49
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2005/01/09 :  19:54:26  Show Profile Send Heat a Private Message  Reply
Inom en snar framtid kommer det hem nya högtalarkablar från signalcable. Har beställt Ultra (duble run) ska bli intressant att höra hur dom presterar med tanke på det mycket trevliga priset.

Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/01/10 :  00:36:36  Show Profile Send långhåret a Private Message  Reply
Myryad mi120... my precious.... .... it's my birthday!!! give it to me!

Grymt bra förstärkare, speciellt för priset dom reade ut den för 8500kr!!!! Synd att den saknar den sista lilla touchen i basen (och att fjärren är skräp). Fast med tankte på resten av registren så kan man gott leva utan det.

Kanon med all sorts musik! hört den nya ersättaren till mi120? har inte jag gjort. Kan det bli bättre tro?

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2005/01/10 :  11:00:41  Show Profile Send Heat a Private Message  Reply
Hemma hos mig så upplevs den faktiskt inte särskilt basfattig. Men då bor ja å andra sidan i en "betong lägenhet" så den passar som handen i handsken i mitt system. Jo den var grymt prisvärd när dom reade ut den:-) tyvärr så har jag inte haft möjlighet att höra dom nya förstärkarna, dock så tycker jag dom designmässigt har misslyckats med den nya serien. Föresten ingen som har en Cd spelare ur M-serien till salu??

Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/01/12 :  18:05:26  Show Profile Send långhåret a Private Message  Reply
jo, du kan hitta matchande cd: mcd200 på: http://www.domesticsystems.se/ för 7800kr. Kanonpris!

Jag håller med att den nya serien inte alls är i samma klass när det gäller design som den gamla. Tycker stundtals att designen påminner om någon form av köksredskap, en microvågsugn? Har iofs endast sett bilder på den. Ska ta mig till ljudmakarn för att spana in den nya hade jag tänkt.(Kan ju börja undra när dom ska lägga upp förstärkaren på websidan....) Trots allt har kvalitén nog blivit rejält förbättrad både invändigt som utvändigt. Förstår dock inte varför man envisas med att skicka med en onoff-fjärr. Inget man vill veta av när man köper kvalitetsförstärkare för +14 000kr

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2005/01/13 :  11:41:55  Show Profile Send Heat a Private Message  Reply
jag upplever min fjärr som mycket bra och lättanvänd. Å andra sidan så tror jag att jag fick med systemfjärren till min. OK den är ju kanske inte den exklusivase direkt hehe:-)


Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2007/11/12 :  19:50:05  Show Profile Send Heat a Private Message  Reply
Ny cd-spelare har anlänt efter några års Hifidvala. Det blev en Cairn FOG V2, den fullkomligen spelade skjortan av min Arcam CD72. Bilder kommer inom en snar framtid.

Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/11/12 :  20:41:07  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Grattis till nya Cd´n
Kul att se någon mer med Myryad, själv kör jag med MI240 förstärkare och är fantastiskt nöjd

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2007/11/13 :  12:36:02  Show Profile Send Heat a Private Message  Reply
Jo Myryaden åker inte ut i första taget :-)

Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/11/13 :  13:55:42  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Ni är kloka ni

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/11/13 :  14:05:37  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Myryad är inte helt fel.

Cairn är rätt så snygga de också.
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2016/06/08 :  15:15:39  Show Profile Send Heat a Private Message  Reply
Var tvungen att kika in efter alla dessa år.
Ny bild på systemet kommer ikväll!

Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/06/10 :  10:33:22  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
O kvällen kom o gick, men ingen bild synes än...

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

MatsE
Member

623 Posts

Posted - 2016/06/10 :  19:17:39  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply



Kom igen nu!

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000