HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Intet är som väntans tider...!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/02/04 :  10:18:39  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
En liten sökning på ett fraktsedelnummer ger följande resultat:


Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2005/02/04 :  13:59:59  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Tre timmar sedan nu, då måste du hunnit hämta "paketet"?

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/02/04 :  14:12:15  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Ja, vi väntar ju ivrigt!
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/02/04 :  20:02:19  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Paketet är hämtat genom den ogenomträngliga dimman som just nu ligger över Sydskånska slätten... jag hade tänkt ta några bilder men det blir bara grått!

Bilder kommer inom kort när jag har processat dem och laddat upp!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/04 :  20:31:55  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Jag fick också paket i Malmö idag :)
det måste vara vår dag. Paket-mannen höll inte på att komma genom porten vilket hade förstört helgen :) men mitt kvickrådiga ingripande ordnade allt.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/02/04 :  20:34:00  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Väl embalerat med gaffatejp och stor tung låda... Bussgodspersonalen kommenterade storleken och vikten 2*40 kg.


Väl hemkommen väntade 3 trappor utan hiss! Sån tur att jag har en stark flickvän.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/02/04 :  20:35:42  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Meeeeraaa biiildeeer!!

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/02/04 :  20:41:46  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Pust och stånk och lite mer pust, men är man två per låda så blir det inte så tungt.

Innanför dörren i den lilla hallen blir det strax proppfullt med två lådor och smilande ägare.


Uppackning pågår för fullt! Tur att man känner igen typen av låda, öppna i toppen, vänd upochner och lyft av lådan.


Jodå, detta är just nu toppen(!) eller botten upp på leveransen.


Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2005/02/04 20:42:32
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/04 :  20:49:24  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Botten är toppen!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/02/04 :  20:58:03  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Jag tycker nästan det ser ut som någon B&W, kan det vara så?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/02/04 :  21:08:41  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Fisksmisk ola har gissat rätt!


Många små loppor av frigoliten är på rymmen samtidigt som de är väldigt statiska (där fick jag väl till det!). Fram med damsugaren!


Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/02/04 :  21:43:13  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Vid WBT-terminalerna har jag missat med dammsugaren!! En liten loppa frigolit!


Lika men ändå ganska olika! Lägg märke till att bägge har fast monterad fasplugg som alltså inte rör sig.


FST-elementet har dock inte en gummikant då det är delat högre i frekvens och därför inte behöver ta hand om någon bas.


Liten vill bli stor.


Rokad.


Basförmågan skiljer mer än storleken på baselementet antyder!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/02/04 :  22:03:52  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Wow, det här är finfina grejer! Även jag är sugen på att göra ett likande byte men det får jag skjuta på framtiden.

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2005/02/04 :  22:52:51  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply
Vilket sammanträffande!
Packade för några timmar sedan upp den nya modellen och så kommer man hem och ser detta...
Grattis till ett par underbara högtalare!
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/02/04 :  23:00:56  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
B&W


Se till att berätta om skillnader i ljudet!!
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/02/05 :  11:43:39  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Som många säkert har sett så blev det ett par begagnade Nautilus och jag valde efter mycket betänketid, frågande av andra forumsmedlemmar, provlyssning, ännu mer läsning av recensioner modell 803 som är en smula större än 804.

Pga kostnad och även utrymme (18 m²) så går 802 bort (de med mellanregisterbubblan).

Diskantelementet:


Det skall bli intressant att jämföra lite mer ingående mina två högtalarpar, men för 3 ggr pengarna, samma tillverkare och ett första intryck så ju utgången given. Dock kan jag säga att mina gamla CDM NT-7 är väldigt bra men Nautilus 803 spelar i en högre division på varenda parameter.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2005/02/05 11:44:23
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2005/02/05 :  13:54:04  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Så det blev ett par 803:or ändå.
Det måste man ju bara komma och lyssna på!
Nyfiken är bara förnamnet...

/A
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.15 sekunder. Snitz Forums 2000