HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En lite extra kul paket
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/03/08 :  20:33:33  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Jultomten från DHL har varit på besök idag. Han lämnade en himla massa paket så jag har antagligen varit snäll Det är dock ETT av dessa paket som är lite extra spännande. Tänkte att vi tillsammans skulle öppna det och kika vad som är innuti. Sedan kanske vi kan kika innuti det som är innuti också



www.akkelisaudio.com

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/03/08 :  20:48:00  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Kan det vara en DAC i måtro?

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/03/08 :  21:14:54  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
öppna dårå

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/03/08 :  21:35:50  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2005/03/08 21:52:43
Go to Top of Page

Gurkan
Member

66 Posts

Posted - 2005/03/08 :  22:06:38  Show Profile Send Gurkan a Private Message  Reply


En sån måntro?
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/03/11 :  16:20:30  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Visst Gurkan, du har alldeles rätt. Eftersom du visat utsidan ger vi oss direkt på det roligaste, insidan.


Och vad hittar vi där om inte rör Och PCM63K da omvandlare. Dom har i och för sig några år på nacken men de kan ju kanske vara bra för det.


Och i andra änden av lådan finns en annan kul grej jag inte sett så mycket av tidigare.


Tror det kallas R-kärne trafos.


www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/03/11 :  16:52:14  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Och så kan vi avsluta med lite översiktbilder.







www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2005/03/17 08:36:34
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2005/03/11 :  17:51:27  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Trevlig litten DAC du har. Hur låter den?

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2005/03/22 :  10:18:37  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message  Reply
Den uppdaterade versionen dvs DAC72 finns hos DIYCLUB

http://eshop.diyclub.biz/product_info.php?cPath=23_35&products_id=32

Undrar vad som skiljer DAC50 och DAC72? Billig är den i alla fall DIYCLUB tar 280US för den.

snygg som attans om jag får säga det.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/22 :  10:52:25  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Va e´ de för rör?

Låter det nåt eller?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/22 :  11:00:12  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Det låter bra! Jag lyssnade och jämförde mot Esound-spelaren.

Ett fylligare, rundare ljud kommer från den separata DAC'n. Mest märkte jag det i diskanten...under den korta tid vi testade.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/03/22 :  12:11:00  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Det är ECC88 rör från JJ Electronics i den. Engelholm Audio prickar in ljudet rätt bra. Måste säga att DIY klubb var spänannde. Och priserna är bättre än de jag skulle få direkt från LITE

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2005/03/22 :  12:18:12  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message  Reply
Dom är dessutom trevliga och hjälpsamma, jag väntar på ett riaa steg som jag har beställt. Hoppas det dyker upp i nästa vecka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000