HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Burner. Mitt första system. (Under konstruktion)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burner
Starting Member

49 Posts

Posted - 2005/04/10 :  16:27:20  Show Profile Send Burner a Private Message  Reply
Tjenare, mitt namn är Fredrik är 21 år gammal och bor i en vindslägenhet i Hässleholm. Lägenheten är en 2:a på 75kvm. Vardagsrummet är på ca 35-40kvm.
Har precis möblerat om. Fattas fortfarande mattor och tavlor. Hoppas att ni har överseende med detta. Har precis beställt en ny tv/hifi bänk från Hifiklubben. (Kommer om ca 1 vecka)
Mitt mål med anläggningen är att kunna avnjuta en bra film med ordentligt tryck och bra bild.
Kommentera och fråga gärna.



Vi börjar med framsystemet.





Baksystemet.



Det skulle vara kul om ni lämnar synpunkter på mitt system.

Front: B&W DM604 S3
Center: B&W LCR600 S3
Sub: ASW 650
Surround: B&W DM602 S3
Plasma: Grundig Planavision 42" HD
Förstärkare: Denon 3806
DVD: Denon 1920
Cd-Spelare: Thule Dva150b Digit II kort (På Service)

"Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra, idag skiljer man sig istället"

Edited by - Burner on 2006/03/01 19:15:05

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/04/10 :  17:10:06  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Trevligt !
Du kan ju bygga sådanna absorberande tavlor med tyg och
"dämpmaterial" och sätta på vissa väggar, det kommer göra
massor för ljudet !

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2005/04/10 :  17:16:11  Show Profile Send Piggen a Private Message  Reply
Håller med NN, mer dämpmaterial!
För övrigt är det kul med Hässlehåla-killar! Är från Osby, ett stenkast ifrån Hässleholm, men har tjänstgjort för kungen på A3 innan det lades ner.
Snyggt system för övrigt!

Ps. Matta! Ds.

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

Burner
Starting Member

49 Posts

Posted - 2005/04/10 :  17:17:38  Show Profile Send Burner a Private Message  Reply
Jag funderar faktiskt på det. Har sett ett par riktigt fina tavlor nere på stan. Får se hur det blir. Det var kul att du tog upp det :) Tackar

"Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra, idag skiljer man sig istället"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2005/04/10 :  17:43:24  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Tips: Om du har utrymme kan du ju skjuta ut soffan lite ifrån väggen också så blir man oftast av med lite basförstärkning som orsakas av ljudvågorna som studsar precis bakom huvudet... Fast det beror ju alldeles på hur stort rummet är om det fungerar ihop med övrig möblering och avståndet mellan högtalarna.

Mycket trevligt annars, bara du får upp prylar på väggarna så ska det nog blir ordentlig fart på det hela!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/10 :  19:15:11  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Som ztenlund skev, har du plats är det både snyggt och bra att centrera soffruppen lite mer. Lika så mer saker på väggarna. Men sånt kommer med tiden. Det ser snyggt och prydligt ut! Hade gärna bytt mitt fula plastgolv mot ditt! :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Burner
Starting Member

49 Posts

Posted - 2005/04/10 :  21:21:31  Show Profile Send Burner a Private Message  Reply
Piggen: Har du vägarna förbi Hässleholm så får du gärna komma inom och lyssna lite :)
ztenlund: Har flyttat ut soffan lite nu :)

"Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra, idag skiljer man sig istället"
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2005/04/11 :  00:33:47  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Blir nostalgisk. Jag hade samma högtalaruppsättning förutom subben som jag helt saknade :)
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2005/04/11 :  08:53:08  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Men hejsan Freddan!

Nu börjar ju systemet ta sig...

Gratulerar! Får väl komma upp och inviga film tittandet... För det testade vi ju aldrig.. Men det skall ju vara två kanals

Snyggt!
Go to Top of Page

Burner
Starting Member

49 Posts

Posted - 2005/04/11 :  14:16:02  Show Profile Send Burner a Private Message  Reply
Marcus_ec: Du får ta och komma upp och festa igen. har tänkt att ha fest om två helger :) Jag kan meddela dig att Rädda menige ryan är riktigt trevlig :)

"Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra, idag skiljer man sig istället"
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:18:48  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
hmmmm snyggt system och jag är övertygad om att det kan prestera en KUL film kväll ;-)

DM602orna är klart trevliga... men att köra dem som bakhögtalare... tja varför inte...
Overkill is a way of life...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Burner
Starting Member

49 Posts

Posted - 2005/07/30 :  19:20:40  Show Profile Send Burner a Private Message  Reply
denada : Det är alltid kul att kolla på film på den här anläggningen. 602:orna där bak är en riktig fröjd för både ögonen och öronen :D

"Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra, idag skiljer man sig istället"
Go to Top of Page

Burner
Starting Member

49 Posts

Posted - 2006/01/13 :  14:44:35  Show Profile Send Burner a Private Message  Reply
Uppdatering:
Efter en lång tids frånvaro från forumet så tänkte jag uppdatera er om vad som händer i systemet.

Thomson tv:n är såld till förmån för en platt tv.

Grundig PlanaVision 42 (HD-Ready) PXW 110-8620 blev det.
Eftersom att thulen inte har HDMI så var jag tvungen att införskaffa mig en dvdspelare som har det. Och då blev det en DENON 1920. Är riktigt nöjd med den.

Bilder kommer så fort jag får tag i en digitalkamera.
Bilderna som är här på tråden är inte precis aktuella, eftersom att jag har flyttat om i lägenheten.
Med lite tålamod så får ni snart se hur systemet ser ut.

"Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra, idag skiljer man sig istället"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/01/13 :  15:16:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag flyttade din tråd till "Medlemmarnas system".

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Burner
Starting Member

49 Posts

Posted - 2006/01/13 :  15:47:06  Show Profile Send Burner a Private Message  Reply
Känns som att den passar bättre här. Tack så mycket

"Förr i tiden gifte man sig när man lärt känna varandra, idag skiljer man sig istället"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000