HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Snoops hemmabio med fokus på lilla Alva
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 36

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/28 :  18:48:28  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Hej på er!

Tänkte ta och presentera mig och mitt system lite.

Jag heter David och är 23 år och bor i örnsköldsvik.

jag har ett gediget intresse för bio ljud och 2 kanal, dock inte hållit på överdrivet länge.

Mitt nuvarande system består av följande.


Mediaplayer: Squeezebox 3
http://www.slimdevices.com

Högtalarna kommer från Phonar och heter Phonar Veritas P5, mer info om dessa skapelser kan du hitta här. http://www.creative-audio.se

Anläggningen är idag kopplad med högtalar kablar från Viablue, Signal Kabel från ViaBlue och Ström kabel från Creative Audio, samt nätlist från tyska Audio Agile.

Analog = ViaBlue NF-A7
http://viablue.de/com/
Högtalar Kabel = 2x3m ViaBlue SC-4 Bi-Wire
http://viablue.de/com/
Nätlist= Audio Agile Line
http://www.agile.eu/deutsch/produkte/tuning/line.htm

Signal kabel, Högtalar kabel,högtalare och Förstärkare har jag köpt av Wolfgang på http://www.creative-audio.se

OBS! Förändringar i anläggningen kommer ske lite nu och då , så första posten kommer att editeras allt eftersom nya delar slinker in


Tack för mig

Mvh David

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2010/01/15 09:03:21

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/29 :  00:58:50  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
ojoj min herre... Du behöver inte tro vad jag skriver här nu.. Men oj vilket steg du tagit uppåt... Jag tror inte du ens anar vad du bygg upp dig till... Det ska bli rasande skoj att läsa denna tråden sen då du har allt ihopsatt och har spelat en till två veckor så inspelningen gått till sig LITE... Det blir ju tufft att spela in SÅ mycket grejor på en gång.. Och då också högtalare samtidigt... Men tror du redan efter en vecka kommer ha ett STORT STORT flin över hela "fejan"...

Kan bara gratulera dig...Du har nog gjort en hel del rätt val igenom alla trådar med frågor...Kanske har annat också lirat ok. Men nu då du har bestämt dig kan jag säga ärligt vad jag TROR... Du kommer tappa hakan...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/05/29 :  10:33:31  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
quote:
tanken bakom systemet är att bygga upp ett hyffsat 2 kanals system till en början och sedan bygga ut till en kombinerad 2 kanals/bio anläggning.

Bilder kommer så fort jag fått alla delar


Det brukar vara en fin idé.
Vi behöver inte alla delar för att få dregla lite... - bilder!

Kommer nog att bli hur bra som helst, tror jag.

edit - smörfinger.
M

Edited by - rannagarden on 2005/05/29 10:34:30
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/29 :  10:35:35  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Enda som kan vara lite farligt är ju att man inte lyssnat på en enda av de komponenter jag valt ut.
Har gått på rekomendationer hela vägen, men de ska nog lösa sig.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/05/29 :  10:52:57  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Inte helt kass rekommendationer, om man säger så...

Hårigt i nån vecka eller ett par - men sen...

M
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/29 :  11:24:16  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jag ska inte gå i debatt här. Men om så skulle vara att mina tips om KANONBILLIGA kablar retar någon så är det synd...

Att "marknadsföra" är kanske ett ord man kan använda då man enbart ser till texter av beröm jag skrivit. Men samtidigt så bör man se hur många som faktiskt ÄR supernöjda...En del efter lite konsultation med småändringar enbart...Ofta på nätkabelsidan...

Men lika ofta enbart beroende på den rätt jobbiga inspelningstiden.. Som är LÅNG...Så med mer spelande så har det suttit...

Förr eller senare kommer självklart någon få fel resultat. Men statistiskt sett tills idag, så är MÄNGDEN glada så stor så en eller två som det inte blir bra för mer skulle säga att systemen dom spelar har total missmach mot dessa kablar. eller totalt fel någon del av elektronikens sammansättning.... Eller det enkla faktumet att man helt enkelt inte gillar kablarna...sådant händer oftare med andra märken än här bara...för här är andelen nöjda svårslagen kan man lugnt säga... Tror snudd ingen kabel någonsin fått så många nöjda köpare oavsett märke sett till dom sålda kablarnas mängd..

MAN SKALL JU MINNAS ATT MAN BARA KAN SÄNDA DOM TILLBAKS OM MAN INTE ÄR NÖJD EFTER 30 DAGAR.. Detta har mig veterligen ingen gjort.Samt att dom som sålt har enbart bytt till toppmodellen silver res eller till biwiring eller singelwire..

Men däremot finner jag det väldigt konstigt att man ÖNSKAR att folk INTE ska bli glada samt nöjda för tips om billiga bra kablar

Om man inte har eget intresse för att detta skall ske så motsäger det ju hela vitsen med ett forum enligt mig. Forum är till för att ge andra tips.. hjälp..samt råd då folk frågar.

Och om man ger dom uppräknade sakerna och MÅNGA blir just glada och nöjda finner jag det väldigt konstigt att man ÖNSKAR att det inte skall bli bra för en ny användare bara för att tipsgivaren (jag)skall "få nåt nerkört i halsen"...

Som topicägaren skriver vill han inte ha pajkastning här. Vilket jag förstår helt o hållet. Men då texterna ändå är läsbara så vill jag ändå skriva dessa ord så folk klart ser den väldigt underliga mattematiken bakom det inlägg där man önskar dåligt resultat.

Jag får be alla som inte sålt sina "egna alster" eller begsaker PGA mina tips om förlåt...Kanske du "dimas" är en av dessa.vad vet jag.

Men jag hoppas alla dom som är glada o nöjda kan överse med att just dom fick väldigt bra kablar för snudd ingenting Prisjämfört i sammanhanget.

Och självklart som alltid kommer något komma som är både billigare samt bättre kanske en dag... Ännu är den inte här bara... Men tills dess önskar jag alla glada användare samt ev kommande att dom skall finns samma njutning som många av oss andra gör och har gjort i dessa kablar. Samt markera att JAG idag inte är den som "marknadsför" dessa mest ens.. Det är idag användarna som oftast själva vittnar om dessa kablars förtjänster och inte jag...

Förlåt detta LÅNGA totalt OT inlägg här Snoop. Men jag tar bort detta om du vill självklart... Men jag ville som tidigare sagts markera lite om det för mig snurriga att man ÖNSKAR en hifivän olyckligt resultat bara för att JAG som ursprunglig tipsgivare sla få det "nerkört i halsen"

Väldigt väldigt tråkiga ord att läsa får jag säga.

Och Snoop. Jag håller mitt första inlägg till dig aktuellt genom att säga.. Jag tror du gjort en rad svåra val. Och läst många många råd. Men som slut fattat en rad beslut som kommer göra dig till en riktigt glad hifikille...Att du kommer få en riktig "budgetbomb" står jag för...Och jag tror du kommer besöka många ggr dyrare inköpta saker och ändå komma hem o lira din grejor med ett leende på läpparna...Och konstatera du oavsett pris har en riktig höjdare stående där hemma För det är en väldigt balanserad anläggning du valt.. Jag önskar dig all lycka till.. Och som tidigare sagts.. Jag ser fram emot att läsa dina steg då dina nya grejor börjar ramla in där uppe i norr....

MVH både till dig Snoop. Men också till den "besvikne" Dimas. Hoppas din lite konstiga aggretion går över.

Tobbe

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/29 11:25:00
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/05/29 :  12:15:25  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Hejsan Snoop!

quote:
Bilder kommer så fort jag fått alla delar.


Intressant anläggning Jag ser fram emot att få se bilder

/Cyber
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/29 :  12:20:48  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Ingen skada skedd egentligen, tycker bara det är tråkigt att i nästan varje tråd är det pajkastning.

Börjar bli lite less på det nu.

Det enda jag har hemma nu är Hifibänken min och analog two så jag väntar lite med bilder.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/12/21 00:10:40
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/29 :  12:37:54  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Snoop...

Säg till så tar jag bort mitt "svar" inlägg på den tråkiga delen direkt......tycker bara det bör stå ett svar trotts allt då inlägg av den typen kommer så man även kan läsa en annan vinkel av saker o ting.

För INGEN som följt dina sökande frågor kan förneka du VERKLIGEN inför beslut har vänt o vridit på snudd alla tips o råd ända ifrån rumsfrågor till varje liten detalj...via en bunt trådskapanden med olika frågeställningar. Tror inte jag sedan jag kom hit ens har sett någon som med så olika vinklar ställt frågor på olika trådar som du gjort...under en konsentrerad tid på nån vecka...Och sedan fattat ditt beslut på grunderna du fått... Superkul att se denna "resa" i ett forum och direkt efter alla frågor ställts det går en tid o sedan kommer en tråd om ditt beslut... Väldigt givande att följa faktiskt....

Som "cyber" säger så är detta en intresant anläggning du bygger. En riktig "hf.nu hifi" kan man säga...Byggd enbart på "Rådgivning" via ett forums trådar...

tror jag många kommer läsa denna tråden då du får igång dina nya saker. För nivån samt den utsökt välbalanserade nivån på sakerna kommer garanterat ge resultat för dig...det är jag nog inte ensam om att tro här....Jag är som sagt övertygad om att du kommer få ett fruktansvärt trevligt ljud.

Sen så ska ditt moddningsprojekt även det bli skoj att få ta del av.....Kanske en "denverkiller" är på banan... Jag ska ju fuska lite jag också... Men en Sonymaskin.. Man får ju inte stagnera ju.... Nya vägar måste ju provas ju...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/05/29 :  12:45:35  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Kommer med nöje att följa denna tråd. Synd att du bor så långt annars hade jag gärna provlyssnat oxå. Får nöja mig med att eventuellt provlyssna stereosystem belägna i Blekinge...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/29 :  12:46:43  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Svaret ditt får gärna stå kvar Mayro.

Silver resolution Reference högtalar kablar beställdes igår :)

Här kommer en bild på analog kabeln.






Ska bli intressant och höra skillnaden på panasonicen när den är moddad.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2006/01/04 12:33:52
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/05/29 :  12:53:44  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Blir det inte rätt svårt att bedöma skillnaden på panasonic'n när inget i din utrustning är detsamma?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/29 :  12:56:15  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jag hade en Denon 2200 sen förut och en kompis har den så de blir inte så svårt att jämföra.

Denonen och Panasonicen låter i princip lika bra i standard utförande.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/05/29 12:56:58
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/05/29 :  13:05:57  Show Profile  Reply
Tjena Dragon, du vet att nästan alla från ps redan vet vad du ska köpa
Så du behöver inte vara så hemlig i Marantztråden

Hur låter Phonar? Aldrig hört dom.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/29 :  13:08:19  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Hehe Martin jo jag vet, ville bara jävlas lite.

Phonar jaa du ingen aning faktiskt.

Ska bli intressant att höra faktiskt, bygger ju ett system helt på rekomendationer.

Men kommer givetvis få ta hem dem och testa först.


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/29 :  13:24:17  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Men kommer givetvis få ta hem dem och testa först.



Det kommer bli en MYCKET lång test kan jag säga dig...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/29 :  15:36:45  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Högisarna får stå på 24/7


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/29 :  19:28:57  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply




Lite bilder på dämptavlorna som min goda vän john har tillverkat.

Ser ni vad som skymtas i höger hörn ;)

Det är johns bebis :P

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2006/01/04 12:35:14
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/05/29 :  19:54:29  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Dämptavlorna ser schyssta ut. Hur långt/djupt är tomrummet i dom? Jag hade tänkt tillverka några sådana oxå och Johns ser snygga ut.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/29 :  19:59:33  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Det är isolering i hela.

Någon form av mark isolerings plattor är använda.

Regel verket är 45x45.

Sedan så ser ni plasten på baksidan , denna sitter runt hela mark isoleringen sedan är detta klätt med brunt linne tyg.


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/05/29 20:00:28
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/05/29 :  20:11:38  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Ok, vilka frekvenser är tanken att de ska dämpa då? För de lägre bastonerna dämpas inte om det inte är tomrum bakom. Så har jag fattat det iaf. Men funkar dom så funkar och då ska jag gnälla emot. ;-)

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/29 :  20:15:14  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
jaa du inte vet jag, får väll ta och ta bort en så de blri lite spelrum då.

jag är ingen akustik kunnig person.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Slupen
Medlem, HiFi Norr

261 Posts

Posted - 2005/05/29 :  20:16:48  Show Profile Send Slupen a Private Message  Reply
Det är duktigt dags för lite bilder nu Snoop =)

Jag har gjort ett liknande hopps om du nu gör och som sagt.. du kommer att ha ett gräsligt flin..

Nästan äckligt faktiskt

Lite HIFI om dagen är bra för magen!
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/29 :  20:19:21  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Svårt att ta bilder på saker som inte anlänt än ;)


Nåja här kommer en bild på Bänken iaf.

Men se där en riktig Highend TV ala Centrum





Tavlorna som hänger där ska bort och tänkte ta och sätta 3 st ikea ringum mattor där istället.

tavlorna kommer att hänga på kort sidan av bakre delen av rummet.

Bild kommer på det senare.

BTW: Ändrade min beställning på högtalar kablar idag och tar biwire istället :)

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2006/01/04 12:36:29
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/05/30 :  00:15:57  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
Oj! Vilka uppgraderingar.

Ämnar att göra nått liknande om nägra månader eller nått.. allt ska bytas ut. MEGA-uppgradering, och jag vet vad jag vill ha.. måste bara hitta allt först. Föredrar begagnat.

Vad har du fått ge för hela paketet om man får lov att fråga?
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/30 :  07:03:04  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Har inga exakta priser på vad det kommer att kosta.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2006/03/10 23:39:07
Go to Top of Page
Page: of 36 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000