HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En sommarhälsning från Vimmerby
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/11 :  21:51:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/11 :  22:14:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/06/11 :  22:19:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tjusigt!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/06/11 :  22:34:33  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Trevligt

/Cyber
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/11 :  22:51:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
På vägen hem från Öland, så fanns det en liten ledig i plats i tidsschemat. Lillan skulle ha mat när hon vaknade och nu gällde det bara att fixa så det skedde i närheten av Vimmerby.
Hon är tyvärr för liten för att det skall vara legitimt att åka till Astrid Lindgrens Världs (och Ultimate Audio)

Enligt uppgifter så skall detta tydligen vara det första paret Vr4-Sr som finns i butik i Europa.

För mig själv så handlade det mest om att få en hum om hur dessa burkar är.





"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/11 :  23:01:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
När jag kom in i rummet, så lirades det rejält BAStunga saker.

Yello - Soul On Ice (EYE) och det var så det var BAS överallt. Snacka om att det flyttades LUFT!
Det var dock inget dåligt med detta. Det fanns tydliga BASgångar och andra svep som gick LÅGT i frekvens.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/11 :  23:08:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Efter lite andra skivor med kvinnliga röster så fick dessa visa sina framfötter.



Sara K, Patricia Barber & Diana Krall var några som jag hann med under min blixtvisit.

En bakåtriktad diskant och kopplingen mellan toppen och den större lådan.



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/06/11 :  23:09:35  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Jösses amalia vilka groteskt djupa bestar!

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/11 :  23:11:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Elektroniken som hanterade signalen fram var ny för mig (lyssningsmässigt)

Audionetprylar med en VIP överst iaf.




Här ser man hur DJUP VR4-Sr egentligen är...




DJUP - är ordet!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/06/11 :  23:26:17  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Ser ju kalastrevligt ut

quote:
Audionetprylar med en VIP överst iaf
den känner man ju igen

På andra hyllan uppifrån står AudioNet PRE G2 - försteg

På tredje hyllan ser det ut som IsoTek Nova - strömrenare ?

Fjärde hyllan AudioNet AMP II MAX MkII - två monoblock

På Fjärde hyllan i mitten finns ett Rotel slutsteg...2-kanaligt..?

Kablage: Acoustic Zen

/Cyber


Edited by - Cyber on 2005/06/11 23:40:33
Go to Top of Page

RODA
Member

411 Posts

Posted - 2005/06/12 :  00:49:32  Show Profile Send RODA a Private Message  Reply
Åhhhhh, vilka bilder !!!

Tack, Zalve

Mvh
Rolf
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/12 :  08:43:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Cyber: Jag kollade inte så mycket på elektroniken. Tror inte att Roteln var inkopplad.
Såg att effektsiffrorna på AMPIIorna rörde sig.

Vi tar en bild till. Ju mer jag tittade på dem, så gick designen/utseendet hem. Men de ÄR Grymt Djupa.



Till sist en översikt om hur det såg ut.




Tyvärr hade jag som sagt inte tid att stanna kvar något längre och prata med Jörgen eller shoppa några skivor.
Den som har tid, BÖR åka till vimmerby. Har ni dessutom barn i 4-8 år åldern, så har ni ju ett legitimt själ desssutom


Glada sommarhälsningar från Vimmerby

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/06/12 :  08:47:59  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Detta är både smaskiga bilder och smaskiga högtalare!! En ny favorit har anlänt!

Tjusigt Zalve!!

\\K-man
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/12 :  09:28:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
K-Man: OM man är lite småkär i Vr-4orna sen tidigare (eller modeller i närheten) så är nog detta en riktig kärlek. Själv har jag lite svårt för djupet, men det syns iofs inte så mycket från Sweetspot.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/06/12 :  09:35:16  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Zalve: Ja, djupa är de, men det gör mig inget, tar klart hellre en smal och djup konstruktion än en bred och "grund". Precis som du säger så syns det inte från sweetspot...och i mitt lyssningrum stör inte djupet på högtalarna rummet i övrigt heller.

...och vil man som jag ha med "hela" registret så måste lådan tydligen få volym...och då blir den breeeeed eller djuuuup eller höööööög

\\K-man

Edited by - K-man on 2005/06/12 09:35:44
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/06/12 :  09:36:10  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Otroligt fina finder på ett par makalöst tjusiga högtaalre. Visst, de är djupa men som ni säger, det synns ju inte från sweetspot.

Tusan att man inte har några barn så man får åka till Vimmerby

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/12 :  09:46:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
Tusan att man inte har några barn så man får åka till Vimmerby


Dags att skaffa ?!
Tror man kan åka till Vimmerby utan barn, skulle tro att det är lättare utan på Ultimate Audio.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/12 :  11:53:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Då jag förstått att K-man är en lite fantast av dessssssssa burkar så kommer det 2 bilder just för honom.




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/06/12 :  12:32:08  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Tackar Zalve!!

\\K-man
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/06/12 :  13:47:37  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Den butiken skulle man besöka!
Härliga bilder Zalve.

När är nästa hifimässa?

/Mattias
Go to Top of Page

berglund
Member

189 Posts

Posted - 2005/06/12 :  14:39:45  Show Profile Send berglund a Private Message  Reply
Trevligt stopp ni gjorde, härliga bilder. Kanske ett ämne för en ny HiFi-resa i höst?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/12 :  17:55:16  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Mattias: Det är väl redan till hösten va ?! I EoJeudlandet...

Inte omöjligt Berglund.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/06/12 :  18:35:44  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Äckligt snygga bilder Zalve, tack för dom!!!
Dessa 'bestarna' ser ju riktigt civiliserade ut after all.

Är väl fö inte djupare än NHT 3.3'an var på sin tid...?


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/12 :  18:46:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
K-man: Vet du djupet i mått på dessa favoriter ?!

Edison: Jag är nog för ung för att minnas NHT's 3.3

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/12 :  19:24:16  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Snygga burkar.. Och snygga foton......gillar djupet på dom.. Som bitiga slutsteg..."djup".....kanon...

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/06/12 :  20:03:38  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Zalve, klart jag har de är ca 61cm djupa. Eller för att vara exakt, 24"!

\\K-man

Edit: tillägg av tum...

Edited by - K-man on 2005/06/12 20:06:52
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000