Author |
Topic  |
calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts |
Posted - 2006/04/14 : 05:27:35
|
Det är ett snyggt bygge Snoop, men jag kan inte ha en sådan för att: - Ej anpassad för min setup. Jag kan inte ha vinylspelaren vid vänster högtalare och försteget vid höger. Den är lite för bred också. Max 1.500mm bred tror jag. - Fel finish. Bänken bör vara svart, vit, ek eller mörk rosewood (=LaFolia). - Benen. Min sambo gillar inte metall, och speciellt inte krom.
Sista argumentet kan jag nog ge efter på i nödfall, om bänken i övrigt passar. |
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
 |
|
bliss
Member

681 Posts |
Posted - 2006/04/14 : 08:54:07
|
Snygg anläggning du har fått till Calle. Och välljudande efter vad man har förstått. |
Oh by the way, which one's Pink? |
 |
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 13:10:44
|
Nu har man byggt en ny bänk igen :

Bättre ordning på kablaget:

Hål genom bakstycket för nätkablar:

Jag har tillverkat så'na här broar av gjutjärnsblock och puckar. De blir där man ställer dem utan att välta för bångstyriga kablar:

|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
 |
|
Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 13:50:28
|
Det där såg riktigt bra ut. 
Mvh Magnus Eriksson |
 |
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts |
Posted - 2006/04/29 : 09:55:31
|
Jag jobbar halvtid i London och gick för att ta en bit mat vid Hammersmith i tisdags kväll. Hittade en trevlig marockansk restaurang med fantastisk mat och mediokert öl förvisso.
På väg hem passerade jag Apollo Theatre som ju har vissa anor . Det stod Chris Rea med krokigt uppsatta bokstäver på skärmtaket. Jag köpte en biljett av en kille på gatan och gick in. Förbandet hade gått ut och Chris Reas band hade precis börjat spela.
Jag var aldrig en stor fan av Chris Rea med den glassiga 80-talspoppen han spelade förr. Hans senare album Stony Road är mycket bättre. Som många vet har Chris Rea varit mycket sjuk, men kommit tillbaka och det var efter hans sjukdom som han började spela blues. Inte vemsomhelst kan spela blues, man måste liksom "förtjäna det".
Vilken koncert!
Han spelade sina gamla hits - ni vet "On the beach", "Road to hell", Josefine" osv. Fast totalt omgjorda! Rytmerna och soundet var allt från ZZ Top-tunggung, Daniel Lanois, lite Robert Palmer-tendenser, Eddy Grant-Reggae, men framförallt blues, Cajun, slide...

Rekommenderas för den som får tillfälle att besöka någon av hans kommande spelningar.
|
 |
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2006/04/29 : 23:06:38
|
Ditt paket är på väg  |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
 |
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts |
Posted - 2006/05/19 : 21:08:06
|
Jag har byggt om min bänk   Mellanhyllan i racket är inte fixerad eftersom jag inte vet var jag ska sätta den. Jag har kanske tagit i lite med höjden, men så blir det om man optimerar på ergonomi för skivbyte  En annan styrande aspekt är att få plats med en toppmatad cd-spelare 
 |
 |
|
EmilH
Member

484 Posts |
Posted - 2006/05/20 : 00:23:34
|
Mycket snyggt och en verkligen spännande anläggning... Silverline vore riktigt roligt att få lyssna på någon gång. Du kör ingen dedikerad CD-spelare, vad jag kan se? Ser ut som en Denon 3910 DVD-spelare eller något däråt? |
 |
|
Creative Audio
Member

2547 Posts |
Posted - 2006/05/20 : 00:41:56
|
Snyggt Calle jag har passande CD åt dig! Toppmatad !!
//W |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
 |
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts |
Posted - 2006/05/20 : 08:08:28
|
Tack, tack 
Emil, du får komma hit en helg. LaFolia är inspelade nu.
Jag kommer satsa på vinyl ett tag. Dumt att ha för många bollar i luften. Men på sikt blir det cd-spelare. Jag har två cd-spelare (numera tre) i åtanke och de är bägge toppmatade. Det är alltså inget krav jag har att de ska vara toppmatade, bara råkar vara så med de jag gillar. Lika bra att förbereda racket för det.
Den cd-spelare som blir kvalificerad måste spela nära vinyl. Annars kan jag ju lika gärna skaffa en lampa eller ett värmeelement  Denon 3910 tjänstgör mest som dvd-spelare, men gör inget dåligt jobb med cd faktiskt.
Denon PRA-2000 försteg har jag lånat av Per100. MC-ingången är avsedd för 0.125mV/100ohm. Det förvånar mig hur bra det spelar med Benz Ace 2.5mV. Jag har försökt luska i det, men allt jag kan hitta är på japanska 
|
 |
|
Henrik Nilsson
Member

455 Posts |
Posted - 2006/05/20 : 10:41:41
|
Blev riktigt snyggt! Blev lite luftigare och renare tycker jag. 
Ha det bäst!
MVH Henrik. |
Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs |
 |
|
McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts |
Posted - 2006/05/20 : 14:40:10
|
Lector???? |
I was talking to myself! |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2006/05/20 : 14:44:00
|
Det är en ganska ok spelare  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts |
Posted - 2006/05/21 : 09:28:50
|
Den skulle nog passa alla gånger. Lector verkar för övrigt ha många intressanta produkter. Men de är inte precis utan konkurrens i sitt prissegment.
|
 |
|
kris69
Member

538 Posts |
Posted - 2006/05/22 : 13:29:55
|
Ser lite tomt ut Calle. Jag menar, där är ju inga monster eller tomtar som vaktar kablarna. |
" Vi borde prata mera om våra öron" |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2006/05/25 : 16:11:28
|
quote: Den skulle nog passa alla gånger. Lector verkar för övrigt ha många intressanta produkter. Men de är inte precis utan konkurrens i sitt prissegment.
Så sant som det är sagt  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2006/05/25 : 17:51:21
|
Du måste ta tillbaka Godzilla!!  |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2006/05/25 : 22:33:01
|
Jaså, du har också köpt LaFolia Per100 har väl också sådana om jag nu minns rätt.. Kollade lite på grejerna som du hade för ett år sedan,kraftig uppgradering på högtalarsidan minst sagt och frångående ifrån flerkanal till 2-kanal. Jag går åt motsatta hållet jag |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Smackman
Member

968 Posts |
Posted - 2006/05/26 : 07:54:24
|
Jag kan inte vara utan 2.kanal eller 5 kanal :D Men det kostar en slant då.... |
|
 |
|
Per100
Member

1543 Posts |
Posted - 2006/05/27 : 19:50:11
|
quote: Jaså, du har också köpt LaFolia Per100 har väl också sådana om jag nu minns rätt..
Han lyssnade på mina och det gillade calle så mycket att ett par egna blev resultatet |
 |
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts |
Posted - 2006/05/29 : 00:44:44
|
quote: Du måste ta tillbaka Godzilla!!
Han jobbar i traedgården nu. Kunde inte ha honom inne laengre. Min grabb har salamanderhonor som var besvaerade och sen tror jag han snattade whisky också. Jag maaste skaffa en annan kabelvakt.
quote: frångående ifrån flerkanal till 2-kanal
Ja, jag tycker det funkar utmaerkt enbart med LaFolia aeven foer film. Visst aer det vaeldigt trevligt att lyssna på ett riktigt flerkanalssystem, men foer mig skulle det inte vara moejligt just nu iaf att matcha LaFolia med en center och surrar. Varken kostnadsmaessigt eller att ha platsen.
Fler saker haender i veckan haer, återkommer...
 |
 |
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts |
Posted - 2006/05/29 : 21:28:19
|
Är nu tillbaka i Sverige. Ett par Audioquest Volcano i singel-biwireutförande låg och väntade på mig:

Ville bara meddela det. Nu måste jag gå och sätta mig i soffan igen...
 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/05/29 : 22:34:41
|
Du är bara för skön lirare Calle!!! berätta!!!!!!! 
Edit Själv sitter jag och sätter ihop en ekk biwire kabel för testande på mina Silverline just nu.. Allt skall ju provas ju..tog bara en paus för att kolla lite här en sväng.. Den skall jämföras med mina Kilimanjaro samt cardas golden cross en sväng.. |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2006/05/29 22:37:26 |
 |
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts |
Posted - 2006/05/30 : 22:18:43
|
ekk 
De är helt grymma dessa Volcano. Matchningen med Amazon sitter som en fästing på en tjuraballe. En ren och högupplöst signal i första signalkedjan, och därefter parning med Volcano som på nåt sätt balanserar upp ljudbilden så att inte diskanten upplevs som framträdande.
Återkommer, jag behöver lite mer tid för utvärdering.
ps. Det skulle vara himla kul att prova Kilimanjaro (eller kanske inte ). Jag menar, om Volcano är av denna kvalitet, vad kan då en riktig toppkabel som Kilimanjaro göra?
|
Edited by - calle_jr on 2006/05/31 06:58:36 |
 |
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts |
Posted - 2006/05/31 : 20:35:39
|
Lite rapportering... JJ Thomsons originalrör från början av 1900-talet:
|
 |
|
Topic  |
|