HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 calle_jr [:D]
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 22

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2006/03/05 :  17:38:21  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Du verkar ha rest en del med calle.

Trevlig hifiresa.
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/09 :  19:23:30  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

På det igen:

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/09 :  19:27:09  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

är det infinityna som sågas i tro

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/09 :  20:03:54  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

hahaha, då hade Per100 nog förlorat sitt glada humör.

Bottenplattan på min vinylspelare är lite saggig, så jag bestämde mig för att uppgradera den lite:

Tänkte skruva av den igen och be min kära sambo måla den.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/03/09 :  20:05:18  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Snyggt

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/09 :  20:15:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

inte blir per100 gramse för du lånar lite trä till "goda projekt" inte väl

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2006/03/10 :  09:26:03  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
quote:
inte blir per100 gramse för du lånar lite trä till "goda projekt"

Jag ser att träet Calle sågar i är stavlimmat vilket infinity inte är

Men nu blir man ju nyfiken, Calle har annons ute på sina fina Compact högtalare Har han hittat ett par Infinity tro
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/10 :  13:23:40  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

noterade det också.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/10 :  19:59:17  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Visst är XZ-5 läckra. Min plan innebär eftergifter. Jag är 100% partisk, men säger det ändå; den som är på högtalarjakt och har bra förstärkeri bör överväga en provlyssning hos mig. Här är lite fler bilder:

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/10 :  22:14:53  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Jag har vissa kommunikationssvårigheter just nu med min sambo, så jag fick min själ måla spelaren själv. Det blev ganska bra ändå faktiskt:

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2006/03/11 :  06:28:40  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
quote:
Jag har vissa kommunikationssvårigheter just nu med min sambo,
Ojdå. Hoppas det inte är hifi-relaterat
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/11 :  08:34:58  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

hehe, nädå. Det var mest relaterat till långa arbetstider, tvätt, städning, skjuts till träning mm. I ett så'nt läge är det inte bra att prioritera målning av vinylspelare. Men nu är det bra igen

Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2006/03/18 :  23:34:56  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Undra bara om förbättringarna på skivspelaren?Vi är många som har sunkiga bottendelar i skivspelarna.Marginella eller milsvida kan tänka mig fasthet.Estetiskt tyckte jag det var snyggt som sören.Att man aldrig tänkt på det!Tack Calle jr

I was talking to myself!
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  19:43:27  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Nu åker cd:n ut!

Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/04/09 :  19:51:45  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Det var ord och inga visor, Calle!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  21:37:40  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Kanske inte riktigt så

Men, jag bytte RIAA i helgen till ett AQVOX Phono 2CI och parar det med en Benz Ace H:

Ja, det är inte så snyggt kanske men känns välbyggt. Puppan är iaf ganska läcker:

Jag har haft några olika riaa och puppor de sista fem åren, och före det använt inbyggda riaa och lite billigare puppor. Jag har gillat ljudet (och musiken ), men det har saknats en slags närvaro, punch och engagemang. På många parametrar har cd-spelaren varit bättre. Jag tycker det är svårt att åtgärda en vinyl-rigg som låter tamt eftersom det är så mycket som kan vara källan till fel.

Nu sitter ljudet som en smäck - öppet, varmt, högupplöst och en härlig dynamik. En mycket bra PU och ett kanonfint RIAA.

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2006/04/10 :  16:43:46  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Calle verkar så nöjd över sitt nya RIIA att han här inte ens postat övriga nyheter i sitt system!

Föressten, har du fixat den där specialkabeln som behövs för att mata riaat balanserat?
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/04/11 :  00:30:31  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Per100; Specialadapter medlevererad !! Inga prob.!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/13 :  11:19:41  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Det låter mycket bra här nu Jag borde kanske (av ekonomiska skäl) sälja Accuphase, men vill inte riktigt utan kopplade in det till basarna - Man kan aldrig få för mycket effekt. Kontrollen på basen vid höga ljudtryck går inte ta miste på. Detta blev ännu mer påtagligt med AQ Amazon även mellan för- och slutsteg.

Uppdaterad systembild:

ps. nya bänktips mottages tacksamt

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/13 :  13:30:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

jäklar i gatan calle va du fixar o grejar..... Hmm får nog ta denna sväng ner snart igen.. För sist va väl cd att föredra hårt sagt... Så detta va ju skönt för en inbiten "cd spelande" att höra..

Men man vill ju utsätta sig för faran att höra bättre o bli uppgraderingssjuk.. Så som sagt... Nya vinylgrejor hos dig kan KANSKE sätta fröet....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2006/04/13 :  14:11:45  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Riaat passar ju perfekt under cdn. Samma bredd. Samma blåa ljus. Samma finish.
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/13 :  14:26:22  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Du är hemskt välkommen Tobbe.
Jag har halva vinden full av raggarvinyl som bara är att tvätta före spelning; de flesta Zeppelin, Deep Purple, 10CC, Springsteen, Zappa, Doors, Tom Petty, Bob Seger, Stevie Ray Vaughn...
Jag tror det skulle sätta fröet om det inte redan är satt.

Skulle gärna testa om en sådan kabel som Kilimanjaro kan spela på topparna ihop med en enklare kabel till basarna.

Här kommer ett par bilder till:

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/13 :  14:42:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Calle.. Du bör INTE prova min Kilimanjaro om du inte har redan bestämmt dig för att byta till betydligt dyrare än idag används...

Den "verkar" trotts det säkert endast är inbillning vara rätt ok..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/13 :  20:07:03  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

quote:
inbillning
Jag gillar din humor Tobbe. Inbillning är det inte tal om. Jag vet vilken hög risk jag tar och gör det gärna.

hehe, inbillning

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/04/13 :  20:33:31  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Calle_jr kommer du ihåg hur min diy bänk såg ut som jag hade förut, den som var stor och rymmlig

iaf så här ser den ut.

Den är stor och rymmer nog allt du har skulle jag tro

Ser ut som den skulle matcha bra ihop med dina högisar också

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2006/04/13 20:36:19
Go to Top of Page
Page: of 22 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000