HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 calle_jr [:D]
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 22

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/12/19 :  22:35:25  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Calle och Ola!

Det är klart att man ska kunna få stå för det man gillar utan att behöva vara rädd för att någon högt upp i skyn ska banna en . Det kan ju inte vara "fel" att Opera Audio och mycket annan "Kina-hifi" tydligen går från klarhet till klarhet, även om det naturligtvis inte är populärt hos en del handlare (och sådana som är beroende av dessa handlare). Kör på! Vi andra vet (eller lär oss så småningom) vilka som hör hemma var och behöver ju inte följa just era råd... Om man inte i entusiasm får hålla på "det egna" riskerar ju forumet att bli helt urvattnat...

Undertecknat / "Helt oberoende"

(Om du tycker jag förstör din tråd, Calle, kan du PM:a, så tar jag bort inlägget)

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem

Edited by - ulfsan on 2005/12/19 22:38:13
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/12/19 :  23:52:04  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Jag har sagt det förr - du kan formulera i ord det man själv bara tänker. Så tvärtom Ulf, du höjer kvaliten på "min" tråd.

Mitt lilla test var inte ämnat som rådgivning, utan mer en spännande test hur en ny Opera kan stå sig mot en aktad men något äldre Accuphase-spelare. Dagens värde på dessa båda spelare är nog ungefär lika, Operan möjligen något billigare, och en sådan jämförelse är ju ganska intressant.
Jag tror man skulle se en liknande tendens med ett försteg, men däremot det motsatta med ett slutsteg, en högtalare eller en kabel.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/12/20 :  19:39:24  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

quote:
Man kan alltså använda den som dac för tex datorn?
Det funkar. Jag har försökt hitta ljudmaterial som inte kan avkodas, hittills utan framgång. Allt spelas

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/12/23 :  06:48:55  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Det kom äntligen ett element igår:

Så nu spelas det igen!

Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/12/23 :  15:02:45  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Skönt att det löste sig, Calle!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/12/23 :  15:04:16  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Gott! Nu e det bara att vänta tills elementet är inspelat innan välljudet flödar igen

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/12/23 :  19:32:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
grattis grattis..

Vad roligt det ordnade sig för dig med högisarna...

Att du finner operan så bra är inte så konstigt. Löd till allt skräp med kabelskor inuti så... Sedan tar operan ett fint steg till uppåt..

Som sagt. Lyssna på per G jeppsons i toppen o röster så fattar ni..

Det är inte att leka med då små enkla ingrepp görs på dessa billiga operaspelare..

Men igen ett stort grattis..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/12/23 :  21:58:13  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Tack alla, det var tveklöst min bästa klapp. Nu är man back in business.

Jag ska fixa grejer för en sådan modd, mayro

GOTT LJUD!

Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/12/24 :  21:49:15  Show Profile Send kris69 a Private Message  Reply
God Jud Calle

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/12/25 :  14:00:36  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Jatack Kristian , och glöggen ångar 24-7.

Fick för mig att möblera om lite för att kunna experimentera lite friare med hgt-placering:

Tipptapp:

Edited by - calle_jr on 2005/12/26 13:12:15
Go to Top of Page

rEVOLVEr
Medlem HiFi Norr

121 Posts

Posted - 2005/12/26 :  01:21:03  Show Profile Send rEVOLVEr a Private Message  Reply
Calle! Mycket bättre nu med din nya hifi bänk! Det gillade Jag!
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/01/26 :  22:30:41  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Nu har jag skaffat mig en så'n här mackapär:

En Audio Agile Line nätlist. Mycket gedigen får jag säga. Både nätlist och kabel är skärmad. Överspänningsskydd. Den har inga problem att hålla sig upprätt trots bångstyriga Signal Cables nätisar Den finns även med 8 uttag, men jag ska klara mig med 5. Man ska ju inte koppla in TV och annan smutsig elektronik som skräpar ner på samma list.

Förresten har min TV just nu en Magic Power Digital i sig. Tycker att det blivit lite bättre program nu faktiskt Såg just ett program om "global dimming" som var rysligt spännande.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/26 :  23:12:47  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

ÄNTLIGEN som han sa..

Visst sjutton blir det bättre tv program med bra eller bättre nätisar..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/01/26 :  23:29:03  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Snygg list Calle, jag ska hämta ut min imorgon på lunch

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/01/27 :  20:38:44  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Tobbe, det är faktiskt den nätkabeln du och Anders hjälpte mig med. Det är en riktig voodoo-kabel. Flickorna på TV2 blir snyggare osv...

Snoop, din härmis

Rött betyder antingen fara, kärlek eller fas. Som ni ser är fasen rödmarkerad i nätlisten och även på stickproppen.

Om man nu inte är säker på att det är vänster stift om jordstiftet är uppåt osv, och om inte tillverkaren kan ge besked...
Hur ser man bakom nätbrunnen vilken ledare som är fas

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/01/27 :  22:34:51  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
man använder en multimeter Calle ..... tar det via PM.....

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/01/28 :  19:15:50  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Uppdaterad systembild:

Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2006/01/28 :  19:38:12  Show Profile Send kris69 a Private Message  Reply
Ser vackert ut Calle. Tror bestämt att finns stor förtståelse för din "last" inom hemmets väggar. Tycker dock att det saknas en vinyspelare för att riktigt kröna ditt "altare"

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/01/28 :  19:43:27  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Mycket snyggt Calle

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/01/29 :  08:04:13  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Tack,
Jag har ju den här Walker-spelaren anno 1982:

Men verket sjunger på sista versen. Skulle gärna sätta arm, kablage och pu i en annan trevlig spelare. Har dessutom sålt riiat för att finansiera annat

Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2006/01/29 :  08:26:54  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
En Riktig Godis-hylla mkt läckert Calle :)

Go to Top of Page

Prism
Member

160 Posts

Posted - 2006/01/29 :  12:11:45  Show Profile Send Prism a Private Message  Reply
Men är det inte ett nytt slutsteg jag skådar?
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/01/30 :  22:16:26  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Men är det inte ett nytt slutsteg jag skådar?
jojomensan, ShengYa-steget är sålt för att kunna finansiera nya prövovägar.

Den helt fantastiska signalkabeln Amazon av Audioquest är en skärmad silverkabel som nu sitter mellan cd och försteg:

Go to Top of Page

n1o_0
Member

200 Posts

Posted - 2006/01/31 :  02:39:15  Show Profile Send n1o_0 a Private Message  Reply
Här händer det ständigt saker :)
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/02/01 :  13:59:12  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Detta har hänt; jag har inget riia, men det satt ett i per100:s försteg Denon PRA-2000 som jag har här till låns. Det finns tre signalingångar för vinylspelare på det:

Phono 1: MM för 2.5mV / 50kohm
Phono 2: MM för 2.5mV med väljare för impedans 100ohm eller 50kohm
Phono 3: MC för 0.125mV / 100ohm

Bara att koppla in:

Edited by - calle_jr on 2006/02/01 14:01:32
Go to Top of Page
Page: of 22 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000