HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Ett hårt (och sent) paket från kina...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/07/07 :  20:46:15  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message  Reply
Ett hårt och MYCKET efterlängtat paket anlände idag från HongKong. Paketet i fråga skickades av FedEx. En intressant detalj är att paketet skickades från HongKong 24/6, anlände till Arlanda 26/6 och passerade smärtfritt genom tullen. Här skulle poståkeriet ta över och transportera paketet de sista 40 milen... Jag fick paketet idag ! Är jag nöjd? Nej! Har de burit hit det för hand eller är bara någon som klantat sig? Ett snabbt överslag visar att paketets genomsnittliga hastiget var ca 1.3 km/h i sverige. Ett mysterium... Nåväl, med paketet i min hand gick irritationen snabbt över.





Någon som ser vad det är? Bilderna är små och suddiga, det blir nog för lätt annars. Per100 får inte gissa...

/Flyttas till bildrepotage
Z

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/07/07 :  20:49:17  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
vänligen öppna detta paket...
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/07/07 :  20:51:17  Show Profile Send labrat a Private Message  Reply
Det där klistermärket är misstänkt likt de Coem sätter på sina paket (oavsett om de innehåller rör eller ej).

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/07/07 :  20:52:45  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message  Reply
En liten ledtråd till.



De med riktigt skarp syn känner kanske igen det gröna...
Go to Top of Page

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/07/07 :  20:53:57  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message  Reply
1p till labrat. Visst är det Coem
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/07/07 :  21:04:39  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Classic?


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/07/07 :  21:09:57  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message  Reply
Mangew: nej.


En knapp...
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/07/07 :  21:13:37  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Zell eller Korsun?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/07/07 21:14:06
Go to Top of Page

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/07/07 :  21:22:56  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message  Reply
Drem: Båda är fel.


Ett svagt sken.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/07/07 :  21:24:58  Show Profile  Reply
Det är ett Xindak försteg.

edit: Jag var och klämde på 2-3 likadana paket idag från ett gruppköp på prisjakt + 100 andra stora tunga paket!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2005/07/07 21:32:58
Go to Top of Page

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2005/07/07 :  21:33:53  Show Profile Send hobbes a Private Message  Reply
Ser ut som Cayin..
Go to Top of Page

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/07/07 :  21:39:17  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message  Reply
MartinM: Rätt! Är det du som också äger ett sådant? Minns inte vem det var...


Då kan jag äntligen läggar upp lite fler bilder. Måste nästan börja med att erkänna att jag tycker den är ganska ful . Fronten i borstad alu är ganska läcker men det vitgula höljet var ingen höjdare direkt. Vilken tur att det är insidan som räknas.




Den urläckra fjärren i solid alu. Den är TUNG för sin ringa storlek.


Bakifrån. Antar att det finns några som känner igen kablaget


Ståendes ovanpå den "svaga länken" som snart ska ut...
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/07/07 :  21:44:57  Show Profile  Reply
Nej jag har ingen själv, men om jag skulle bli sugen på 2-kanal framöver så är det en av de hetaste kandidaterna!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/07/07 :  21:56:05  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Jag har ett likadant steg, har haft det i snart ett år och är mycket nöjd
Go to Top of Page

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/07/07 :  22:04:39  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message  Reply
Martin.M: Låter klokt. Man får mycket för pengarna.

Har bara spelat på den i några timmar nu men det medförde en smått OTROLIG förbättrning redan som helt oinspelad.
De största skillnaderna hittills är: Enormt mycket mer detaljerad och tight bas. Ett helt annat ljup och precition i ljudbilden. Betydligt bättre dynamik. Och till sist, kanske det viktigaste och mest subjektiva: Den engagerar! Det är KUL att lyssna!


Dessa förbättringar var väl iofs inte helt oväntade då jag använde en integrerad Denon PMA 1500r som försteg innan. Någon mer som har en likadan Xindak som har lust att dela med sig lite erfarenheter?

Go to Top of Page

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/07/07 :  22:08:09  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message  Reply
f95toli: Såg inte ditt inlägg. Förstår att du är nöjd! Lite OT: Såg att du har en Xindak SACD-2. Hur står den sig mot försteget? Spelar de bra ihop? Börjar bli dags att byta min cd så jag måste ju sätta mig i div modeller...
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/07/07 :  22:12:03  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Ett försteg med rör gör verkligen ett jättelyft!

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2005/07/07 :  22:31:09  Show Profile Send RotelPower a Private Message  Reply
Vänta bara till du byter CD vilken skillnad DET blir.

Vad kan det tänkas att byta till?

Själv bytte jag från Denon DCD-1550AR till X-ray och det ångrar jag inte direkt.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/07/07 :  23:33:21  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
SACD-2 är en riktigt bra spelare (om jag inte minns fel så har Pac också en), det enda jag har att anmärka på är att den inte gillar kopieringskyddade skivor vilket är lite jobbigt ibland, särskilt när man kommer hem med en nyinköpt kiva och snabbt vill provlyssna.
Dock tar den brända skivor så vad jag gör är att jag gör en kopia på den kopieringskyddade(!) skivan så funkar det.

Jag HAR funderat på att uppgradera, men vad jag funderar på då är multispelare som även kan ersätta min DVD-spelare och som klarar DVD-A/SACD, dessutom vill jag ha en hårddisk för inspelning.
Så just nu är mitt urval rätt begränsat i high-end segmentet.
Jag vill ju att den nya spelaren ska matcha eller helst vara bättre än SACD-2 och då lär man hamna på priser runt 30 000 kr och uppåt.

Go to Top of Page

Gustaf_P
Member

79 Posts

Posted - 2005/07/08 :  00:22:16  Show Profile Send Gustaf_P a Private Message  Reply
Att byta cdn ser jag väldigt mycket fram emot. Vad det blir återstår att se men det finns ju några som verkar mer intressanta än andra. Moddad Denver skulle kunna vara ett alternativ. Opera audio lockar också väldigt mycket, inte minst utseendemässigt. Å andra sidan vore det bra med en dvd-spelare så att man får lite trevligt ljud till film också.

f95toli: SACD-2 verkar mycket spännande, vad kostar den? Synd bara det där med kopieringsskyddet.

Tillbaka till ämnet: Xindaken har fått jobba sen den kom ut ur kartongen vid tretiden idag. Jag tycker mig ana att den spelare lite mjukare än i början. Ska bli spännande att se vad den kan prestera imorgon.
Go to Top of Page

Gurkan
Member

66 Posts

Posted - 2005/07/08 :  22:48:08  Show Profile Send Gurkan a Private Message  Reply
Vackert, får hem ett likadant steg på Söndag :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000