HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 euJUED har besökt STHLM.Del tre sid 8 sid 12nybild
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 16

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:19:40  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Det här är en euJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial , Stia Tina och små grisarna hälsar er välkomna





"Snodde" vår intro här Johan.....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/08/02 22:39:56

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:23:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Inte snodde Tobbe , du presenterar det precis som man ska göra


Ät färdigt nu så vi kan få se bilder o höra vad du har haft för dig den senaste veckan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:24:28  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jaha grabbar..

Tror ni såsom jag får er en riktig chock här nu... För innanför dörren stog en "Mördare" med blicken hungrigt stirrande.....

Jag klev ju in bara som vanligt......



Vad kan det vara som utlöser att en trevlig kille som ULF blir förbytt o antar groteska former av försvar... Jag fick tala lugnande med min gamle hifi vän o kompis i tio minuter innan rabiata dragen drog sig tillbaks o igenkännandet av sin kabelkopplande vän ifann sig......

ALLA som vet har tabu mot gissningar.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:33:49  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
OK....

Lite tips...


Börjar på "H"

ELLER "R"
och det finns 7´or med i leken....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/27 20:40:03
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:39:13  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
åhå kvällsnöjet är här!

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:49:17  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Lätt uppgift, jag känner igen lådan

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:05:39  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Japp - då var "vi" igång!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:08:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
yes..... detta blir MÅNGA gissningar o påståenden tror jag... Per G Vad är det då tro???

Det börjar i turordning. Så "ULF´s" system börjar vi med... Där har det hänt en del under senaste månaderna kan man säga...

Och paketet innehåller MYCKET exlusiv skara hifisaker kan jag avslöja... Det är inte en "sniken" xxx för ynka fyrsiffriga belopp.. I DOLLAR... nej nej nej. FEMSIFFRIGA belopp. Och detta i DOLLAR självklart.....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/27 21:14:24
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:08:28  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Harbeth Compact7 både H R O 7


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:19:00  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
OK. Lite hjälp... Min Denver har ju moddats lite till. Så en av ULF´s saker började känna sig svettig.samt "orolig".....

Så vad gör man OM man känner sig lite osäker på utgången av en match mot en Denvermaskin med knepiga förmågor... Vad byter man då ut.... Och mot vad byter man då tro...


tar en eftermaten fika o cigg. Återkommer med avslöjandet sedan om ingen vågar sig på att gissa....

Kom igen nu.. Gissa hejvilt...

O pac. Kan du som vet eller nån annan som vet leta redan på lite mer info om den på nätet.. Eller kanske ulf har en liten länk med info....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/27 21:21:11
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:20:16  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Tjyvtittade på eojeud

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:21:51  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
jadu mayro finns mycket man kan byta till öka tempo nu

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:25:03  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
tio minuter. sen avslöjar vi..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:33:10  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
här har vi en som presenterar bilder i helt rätt takt!

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:37:27  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Reimyo CDP 777

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:48:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
SAMPIX!!!!!

Du har just vunnit eujueds pris här....
Som du ser sitter vi allihopa o grattar dig här


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:52:10  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Tackar så mycket! Nöjet var på min sida

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:55:09  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Harmonix hemsida, om någon vill veta mer;
http://www.combak.net/

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  21:55:42  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply








En ansedd spelare som av stora delar anses såsom en verklig tävlande om att faktiskt vara "världens bäsa CD spelare"

Hurvida saken är så har jag inte en susning om. Men att det känndes pirrigt att få vara med o packa upp den första i sitt slag (Tror jag) i Sverige var en rysare........ Och gissa om förväntningarna steg några snäpp...

NÅGON som kan finna lite mer info på nätet får gärna bidra med detta. Jag är aldeles för dålig på datorer för att hitta sådant... Men den har rönt enorma recentioner... Så hurvida dom är befogade skulle man ju snart bli varse.....


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  22:03:06  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Måste få berätta om hur denna pjäs kändes att hålla i. Efter LITE info om dessa spelare så viste jag att dom var supermaskiner.. Och att en sådan numera stog i ULF´s hall hade jag INTE en susning om ska jag säga.. ULF har på sitt alltid fina ödmjuka sätt sagt att han undrade om det fanns brister i sin Forsellkombo.

Att bara ens tänka som så ger en kännsla av hur ULF närmar sig sin anläggning i tanke o handlig...

hursom så kan jag medela att enbart att lyfta ut den gav en go feeling.. Att dra av tejpen på plasten var ännu goare.. Och att till sist blåsa bort små frigolitbitar ifrån maskinen var helt super...

Den inger RESPEKT redan INNAN man slår in den i systemet.. Men med ett pris på 17000 dollar så inser var o en att man självklart känner en viss känsla att få hantera en sådan produkt....

Den är enkelt utformad i sin uppbyggnad. Inget krims krams osv....

BARA en CD helt enkelt... Men varför krångla till det i onödan säg...

till o med min skitkamera skärpte till sig o tog respektbilder som ni ser.....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/27 22:03:57
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/27 :  22:03:16  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Rejäl sak..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  22:15:39  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Här är den insatt i sina sladdar o ström...DVS klar för första tonerna....




Den har sällskap av Krell 450 w monoblock till topparna.

Och KSA 300S till basarna....

Högtalarna är dom väl inspelade Audio Artistry bethoven....

Försteget är Jeff Rowland Synergi... Allt ihopkopplat med Silver resolution signalisar samt triwire högtalarkablar till huvudpanelerna. O silver res till Basarna också....


Nätkablarna blev till slut.

Cardas till Bas steget..
Cardas till Försteget.
Monoblocken har fasta kablar i orginal...

Silver resolution till CD samt filter.

Detta kom vi fram till efter lite bytande o trixande blöev bäst.

Kan nämna att det skiljer sig ifrån den kombo vi FÖRRA gången med forsellen ansåg bäst.. Så CD spelaren förändrade vilken kombo av nätisar som passade bäst.

Men så såg systemet ut sedan då vi trixat oss igenom lite olika kombon.. Flera olika kombon gav bra ljud. Men denna gav den totalt bästa återgivningen av OLIKA musik o typ. Samt behöll ändock kanonfina röster även vid svåra sådana.....

På bilden hade vi JUST satt in cd spelaren. Så ULF´s bänk var riven för enklare trixande o omplacering osv....

resan var väldigt omändrad nu.. Då den ifrån start gällde att tweeka in det sista med lite nätkablar osv...

Men denna överaskning var roligare att få nöjet att "känna på"...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/27 :  22:20:55  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Nu börjar det likna nåt.

Såna här trådar får det att pirra i kroppen av glädje.

M
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  23:02:02  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Och såsom alla har ju även ULF en radio...Vilket vår vän "muse" fick syn på... Så vårat sällskap vid fikabordet valdes snabbt bort kan man nog påstå...



En Accuphase T109V kan göra iofs alla knäsvaga. Och för ULF är endast det bästa gott nog. Således står där en dylig lite radio för finradiolyssningen.

Alla som kan radio vet att detta är ansett såsom helt enkelt BÄST...
Så kommentarer äro onödiga tror jag. Enligt radiolyssnar världen över så ligger denna typ av radio som en etta enligt uppgifter jag tagit del av...

Som ni kanske inser så ÄR Ulf´s system inte något man direkt får se i varje hem. Ulf har idogt byggt sitt system under många år.
Och det har utprovats massor med hifi i detta system under åren som gått...

Så att få delta i dyliga byggen såsom detta känns klart hedrande...

Men tro mig. ULF har många ggr under resan velat resolut kasta ut mig

Men vem sjutton skulle inte vilja göra detta om en fattig dåre glider in o säger..
"fan va de låter illa"

idag säger jag INTE det kan jag säga er...

Är jag avundsjuk Jag nej SJUKT avis är ordet...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  23:04:11  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


mera fikabilder....ULF samt Jajin väljer något ur en låda....


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/27 :  23:10:14  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Te?

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page
Page: of 16 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000