HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/01/24 :  22:29:10  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Kan berätta att jag måste gå å sussa nu....eller ja...jag gillar å läsa lite innan jag slocknar...har ett ännu ej sönderläst nummer av "Klang & Ton". Men innan jag går å lägger mig så vill jag bara berätta att jag har inhandlat majonäs dag....på burk..å inte på tub...eller så.
Hade ju tänkt att äta hamburgare idag men det blev inte av...kanske imorgon..eller övermorgon eller....nåt.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts

Posted - 2007/01/24 :  22:45:10  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
oooh

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2007/01/24 :  23:10:39  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Va inget kaffe Johan?? ohmega du äter väl inte majo på burgare??

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/25 :  00:12:43  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Tur att det är majonäs och inte en mayronäs...

Tror han skulle se lite trist ut utan näsa.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/25 :  00:13:28  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jo en sak till...

Undra hur många som har firat 1K post osv i denna tråden????

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/01/25 :  05:37:47  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Jerico: En hel del kan jag tänka mig

johan.björklund: Visst är det facinerande...kan dessutom berätta att jag förutom att inhandlat majonäs (på burk - glasburk för att vara exakt) - så köpte jag hamburgebröd också (dom var inte heller på tub). Fast dom ligger i frysen nu, längst ner. Hamburgare behövde jag dock inte inhandla då jag redan ordnade detta i förra veckan...tror jag det var.

Creative Audio: Nja inte "ren" majonäs. Jag blandar ju till en dressing, med bland annat majonäs. Å oftast så blir det tokgott - ibland så blir det inte alls bra. Det blir ibland lite väl improviserat

Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/01/25 :  08:10:17  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Morrn på er

Någon som kan komma hit med en stooor espresso...
Så att an slipper junk kaffet på jobbet....

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/01/25 :  08:59:09  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Spännande första XTZ

Välkommen hit

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/25 :  10:38:50  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
Idag skall jag köpa en Fujitsi Siemens Myrica LCD TV

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/25 :  10:45:54  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Men har min XTZa rymt och hittat hit!!

Nääää den står kvar!

Välkommen hit XTZ!

Nu ska jag snart gå och handla och fundera på om jag hinner göra nått mer innan jag börjar jobbet...

Vad tror ni jag ska fixa för mat idag??? Jag har inte en aning så det kan bli intresant. Behöver köpa bröd iaf det vet jag. Får nog även bli en micro pizza till grabben så han har sedan när jag står nere på gruvan.

Tror ni jag behöver köpa mjölk oxå???

En sak är säker... Blir ingen majonäs iaf!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/25 :  15:23:50  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
Nu har jag köpt min nya xtra platta TV, helt i aluminium o e så glad *skutt*

P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/01/25 :  15:25:24  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
ÅÅåå hur får du bild med något som är helt i aluminium

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/25 :  15:47:17  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
ja just det.......... bilden.
fan, det tänkte jag inte på...

(Det e rätt Tobbe - jag va värd den piken )

P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/01/25 :  16:15:05  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Jag trodde du ville ha det så här short-cuts:

Du ville ha en ny snygg häftig TV men ville samtidigt slippa allt skräp som sänds. Därför valde du en utan bildskärm.

Men du har alltså en TV med Bildskärm?

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2007/01/25 16:23:05
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/01/25 :  16:21:23  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
jerico: Hamburgare med dressing?

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/01/25 :  22:04:59  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Kunde inte låta bli

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

johan.björklund

20863 Posts

Posted - 2007/01/25 :  22:18:17  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Visst är det facinerande...kan dessutom berätta att jag förutom att inhandlat majonäs (på burk - glasburk för att vara exakt) - så köpte jag hamburgebröd också (dom var inte heller på tub). Fast dom ligger i frysen nu, längst ner. Hamburgare behövde jag dock inte inhandla då jag redan ordnade detta i förra veckan...tror jag det var

Jag e helt tagen

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/26 :  00:01:12  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Men en riktig burgare ska man ha "lillen" till att göra åt en.

2 x 150 grammare
2 stekta ägg
bacon
en MASSA ost
och så mycket sallad och sressing mm som bara ryms mellan 3 brödskivor!

Allt avslutas med en delikat pommes bricka med en dubbel gurkmajonäs!

DET är en birgare!

Får bli en sådan i morgon! Jag lovar att ta med kameran så ni får se...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2007/01/26 :  00:09:45  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Låter som något för björnen som skall gå i ide.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2007/01/26 00:09:57
Go to Top of Page

johan.björklund

20863 Posts

Posted - 2007/01/26 :  00:55:56  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
Fan nu blev jag hungrig !
Jag kör en kopia på ditt recept i morgon

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

ztenlund

8784 Posts

Posted - 2007/01/26 :  00:57:13  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Hmm, jag är sugen på kaffe och bulle... Måste nog besöka köket tror jag!

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/01/26 :  00:58:38  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Det lät gott ja, en annan sitter här o sippar på kallt kaffe av pur lathet, det är 5m till köket.....får se om jag orkar brygga nytt. OBS! Kallt kaffe är kallare än gott....gammalt HF-ordspråk

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

ztenlund

8784 Posts

Posted - 2007/01/26 :  01:13:53  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Var ju tvungen och mäta och här var det ungefär 7 m till köket vilket betyder att det kostade mig 28 m att framställa kaffet och fixa fram lite fikabröd. Detta eftersom jag gick tillbaka till datorn medan vattnet kokade upp.

Det är vad jag kallar värdelöst vetande!

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/01/26 :  03:52:21  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Jag orkade aldrig göra det där kaffet....så jag tvingade ner mitt kallt...muggen är grön

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/01/26 :  08:00:55  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Det är synd om er som måste gå så långt för att fixa kaffe

Jag är inte dum....
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.52 sekunder. Snitz Forums 2000