HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/01/26 :  08:11:22  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Nu har jag kollat på jobbet:

Jag behöver gå cirka 40m vari inkluderas upp- och nedför en trappa med 17 steg för att få en kopp kaffe utmärkt bryggt kaffe.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2007/01/26 08:12:18
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/01/26 :  08:25:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Här är det nog 17 steg enbart. Det första du skriver, det är streckan till jobbet

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/01/26 :  08:38:40  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Har nog minst 20m till kaffemaskinen på jobbet...
O så gör den inte ens bra kaffe

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2007/01/26 :  08:47:28  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
28 steg till kaffemaskinen (just kollat) som gör sådär bra kaffe. Drägligt men inte mer. Dricker alltid hemma på morgonen - Zoega, Mollbergsblandning.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/01/26 :  08:56:29  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Kaffemaskinerna på mitt gamla jobb gjorde något som lämnade en äcklig sörja i botten av muggen o själva "kaffet" kunde man ha till att döda ogräs eller som råttgift...huga

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2007/01/26 :  08:57:16  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Vi har lyxen att ha en gammaldags serviceinstutition på jobbet. En - för tillfället - tjej som har allmänn kontorsservice som arbetsuppgifter. Där ingår att se till att det alltid finns nybryggt kaffe i stora termosar...

/Jörgen G

PS
Dags för nio-fikat! /DS

Edited by - Jörgen_G on 2007/01/26 09:55:32
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/01/26 :  10:00:29  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
0 meter till kaffet! Hustrun hämtar
Från perkulator

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/01/26 :  10:58:08  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Jag gjorde just kaffe till min sambo....bara för att hon såg så härligt morgonruffsig ut =)

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2007/01/26 :  11:00:26  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
Appropå äckligt kaffe på jobbet. Jag tror företagen avsiktligt ser till att kaffeautomaterna levererar mindre gott kaffe. Antagligen för att spara pengar...

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/01/26 :  13:58:13  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
OJOJOJ!!!
från att ha rökt 20-30 cigaretter om dagen så har det nu gått en vecka då jag bara rökt 1-2 om dagen, feeling fine, hoppas på att man klarar av att lägga av helt.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/01/26 :  15:18:04  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Är trött och behöver kaffe men orkar inte ens sätta mig upp i soffan. Detta är fasen illa.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/26 :  15:53:02  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
åhhh, trött......
Jag skall flyga till HSTD imorgon o flyga hem på måndag, så jag slipper köra bil denna helgen!
Satan va skönt det ska bli.

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/01/26 :  16:09:20  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
*migrän*

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/01/26 :  16:13:25  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Ska åka till systemet

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2007/01/26 :  18:11:04  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag adderar härmed ytterligare en balja kaffe till totalen i tråden.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/26 :  18:25:57  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
jag adderar öl (märkligt vilken skillnad det e när man inte dricker så ofta längre )

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/01/26 :  19:34:13  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Jag synar ölen o kaffen med en Fazer blå chokladkaka(märkligt att de är så okända, mkt godare än mmmm....)

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/01/26 :  20:36:10  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
en rolig video med CHU-LIP - Ai Otsuka

http://www.youtube.com/watch?v=WWqLJYo8o8s

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/01/26 :  20:46:28  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Äntligen fredag och här sitter man med en öl i handen innan fredagsnatten tar vid...
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/26 :  21:57:59  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
kissnödig...

Artphotography
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/26 :  22:11:45  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Har just mojjat in QT på min windöd burk och ska snart lägga mig inför ännu en "härlig" övertids dag på jobbet...

Jag kan säga det att på jobbet har vi inte kaffe. Vi har "snabbkaffe" mojänger som ger nått som man nog inte ens kan använda till en intergalaktisk gurgelbrännare! Tror att den frusna bensinen de använder är snällare mot kroppen än det kaffet! Undrar om man kan skicka ett test till "schweits" för att kolla det i deras "tekniskt avanserade labb" som det alltid är ett sådant tjat om på reklamerna...

Ut till köket är det inte så långt när jag är hemma. Kan det vara 8 meter till kaffe kvanen? Jo det är det nog så en meter tillbaka för att mala kaffet och fixa vatten mm mm så 8+1+1+8 så 20 meter till och från sweetspot har jag! Om jag nu inte har tvätt eller nått annat i vägen. Hm

Nu blev det avanserat. Får ta till lite bistromatik! Men det blir efter att jag har torkat och slagit ihjäl min madrass efter konstens alla regler. Sedan ska jag lägga mig på den och rulla med axlarna för det vet jag att min kudde tycker om.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/01/27 :  13:30:19  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Det heter faktiskt allgalaktisk gurgelbrännare om jag inte minns fel... ;-) man bara måste älska Douglas Adams hehehe

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/27 :  19:00:29  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Men jag VET vart jag har min handduk! Så ni kan lita på mig grabbar!!!!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2007/01/27 :  22:12:28  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Min fru har förlagt det ena av sonens linblomsgröna underlakan.

/Jörgen G

Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2007/01/27 :  22:13:55  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Äh - lindblomsgröna skulle det naturlgtvis vara. Linblommor är ju blålila.

/Jörgen G

Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.42 sekunder. Snitz Forums 2000