HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Förslag på skaplig hörlursförstärkare??
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

sumo
Member

215 Posts

Posted - 2005/09/20 :  19:53:39  Show Profile Send sumo a Private Message  Reply
Saknar hörlursuttag på försteget i vardagsrummet.
Är det någon som har något förslag


Flyttad till Personlig HiFi/Cyber

Edited by - Cyber on 2005/09/21 16:36:11

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/09/20 :  20:11:20  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Harmony Design Ear9 eller 90. Men fråga sånt här i "Personlig HiFi".

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/09/20 :  20:32:24  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
finns det något tak på lurstärkarbudgeten?

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2005/09/20 :  22:55:51  Show Profile Send gromit a Private Message  Reply
Ear One kanske? Av- och påkopplingsbar cross-feed samt uppdaterad och förbättrad kretslösning sedan mässpremiären och HighFidelity-testet.

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

JockeWe
Member

151 Posts

Posted - 2005/09/20 :  22:57:01  Show Profile  Visit JockeWe's Homepage Send JockeWe a Private Message  Reply
Jag gillar Musical Fidelity X-can v.3, iallafall med strömförsörjningen X-psu v.3
Rekommenderar!

____ ____
Joakim Wendel

Come visit my home page at http://www.violinist.nu
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/09/23 :  07:00:40  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Ear9 bör vara ett bra budgetval, baserat på Ear90 och recensionerna jag har sett. Ear90 och X-can är bra, men lite dyrare då. Undvik Pro-Ject. Kolla in Regas också. Många säger den är bra, men har inte själv lyssnat på den.
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/09/23 :  08:54:55  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Sumo,
OM du har "tung"(sumo) ekonomi, så föreslår jag:
1. Ear One, Ca: 5000 kr
2. Musical Fidelity X-can V.3 Ca: 3-3.500 kr?
Go to Top of Page

sumo
Member

215 Posts

Posted - 2005/09/24 :  11:03:52  Show Profile Send sumo a Private Message  Reply
Tack för era tips.
Nu fick jag ( mer kött på benen)
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/10/08 :  14:20:34  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Har inte creek nån modell som ska va bra?

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/10/10 :  06:44:18  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Har alltid velat lyssna på Creek, men har inte hittat möjlighet att göra det. Vad jag har förståt av andra forum så är Creeks sisådär bara, men billiga. Efter vad jag läst så ska andra billiga, till exempel Rega, vara bättre. Men spm sagt, jag har inte lyssnat på dem.
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/10/10 :  09:50:17  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
Jag har Creek OBH11 till mina Sennheiser HD600. Kan väl inte direkt påstå att den gör underverk med lurljudet jämfört med hörlursutgången på min Yamaha receiver jag har till datorn, kanske kan driva lite högre utan hörbar distorsion. Jag har även den större matningen till den, det ska enligt vissa källor vara stor skillnad med den.... Jag skulle nog inte rekommendera Creek utan en ordentlig genomlyssning på alternativen... Det borde jag ha gjort.

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2005/10/10 09:50:30
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/10/27 :  10:30:48  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Bellari --- Riia och hörlursförstärkare med rör 2.800:-

Reklam.../Pac

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2005/11/01 :  19:15:19  Show Profile Send to_apeiron a Private Message  Reply
meier-audio.de har SYNNERLIGEN BRA hörlursförstärkare i sitt sortiment
jag använder själv hans bärbara portacorda som i förhållande till pris och prestanda e värd varje korvöre

de stationära modellerna torde vara superba, det e alldeles uppenbart, men vem här på hifi-forum bryr sig???

troligen väsentligen överlägsna de flesta amerikanska produkter med möjligen något enda undantag...

han har just lanserat en ny prisbilligare modell av stationär hörlursförstärkare--antagligen överlägsen sina svenska konkurrenter...

vem här på forum är beredd att undersöka saken????

Zory
Polen
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/01 :  19:57:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
"Torde vara superba"
"Antagligen överlägsen sina svenska konkurrenter"
Gissningar eller vet du ?
Vilka svenska jämför du med ?

Är du beredd att undersöka saken ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/11/01 :  20:01:46  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
to_apeiron: Har du porta corda med eller utan usb-dac? Ifall dac, e det en pcm2902 han använder?

Hursomhelst, säkert är hans stationära grejer bra, men jag förstår inte varför folk här inte skulle få rekommendera det dom lyssnat på och gillar?

Antagligen finns det nån klon på hans grejer här på forumet oxo, han har ju scheman till nån headphoneamp öppet på hemsidan, och även på headwize om jag inte missminner mej..

//air
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2005/11/02 :  00:38:21  Show Profile Send to_apeiron a Private Message  Reply
självkart kan man bara rekommendera det man lyssnat på med gott resultat!

om jag antytt kritik av något slag e det bara för att jag tycker det vore intressant att vidga perspektivet: Alla vet redan att Sennheiser 650 e mycket bra och att detsamma gäller Ear 90

men vart tog exv iÖhmans hörlursförstärkare vägen? vore jättespännande om nån kan jämföra!

min portacorda--jag vet för lite om dac för att säga nåt om det där!

men den har några påtagliga fördelar: Om man inte har ett mycket avancerat ljudkort i exv en laptop, som alternativ, så förbättrar portacordan ansluten till USB-porten ljudet väldigt mycket!

dessutom kan man få ett imponerande bra resultat hemma om man matar den med upp till 28V--det har jag ännu inte hittat nåt aggregat som ger, men redan 24V gör den användbar som alternativ till stationära hörlursförstärkare--den driver då mina Sennheiser 650 med mycket bra resultat, men inte lika bra som med rördrivna Antique Soundlabs hörlursförstärkare eller en annan jag prövat från Kina--V.A.L.

Av dessa två är Antique Soundlabs mycket överlägsen skulle jag säga, men den andra är mycket bra jämfört med ingen alls! Själv e jag osäker på om jag inte övervärderar själva rörvärmen i mellanregistret som man får med dessa--kan gott tänka mig att rena transistoralternativ kan vara att föredra ur andra aspekter

En annan sak:Det finns förhållandevis billiga och mycket bra alternativ inom studiosvängen.

Jag har prövat 3. Ren transistordriven mikrofon-preamp från M-Audio med mycket bra hörtelefon-jack, rörbestyckad dito från Alto och en liten svart kub med 2 rena hörlursutgångar bara, från tillverkaren ART. Den sistnämnda var kanske det mest överraskande; om man då bara löser problemet med anslutningskablagets anpassning till studio-norm har man en jättebra lurförstärkare för undert 200 kr exkl frakt! De andra två är avsevärt bättre men också dyrare.

Som ni redan gissat vill mina grannar själva välja vad de lyssnar till!

Zory
Polen

Edited by - to_apeiron on 2005/11/02 00:54:14
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/11/02 :  06:32:05  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Ja, Meier-Audios stärkare är säkert bättre än 'skaplig' som jag tolkade som bra pris och bra ljud, och även om Meiers må vara prisvärda (aldrig provat dem, men de har ett mycket bra rykte) så är de ganska dyra. Skulle vara intressant att jämföra dem med tex MF X-Can3 och Ear90. De har en billigare och mkt snygg (smaksak försås) jubilieumsutgåva. Kolla den!

Kan du förse oss med lite mer info om de tre studiostärkarna tror du? Nu blir jag nyfiken.

Och vad är det för iÖhman-konstruktion som omnämns?

Edited by - karlstorck on 2005/11/02 06:38:29
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/11/04 :  15:44:38  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
to_apeiron:
quote:
meier-audio.de har SYNNERLIGEN BRA hörlursförstärkare i sitt sortiment
jag använder själv hans bärbara portacorda som i förhållande till pris och prestanda e värd varje korvöre

de stationära modellerna torde vara superba, det e alldeles uppenbart, men vem här på hifi-forum bryr sig???

troligen väsentligen överlägsna de flesta amerikanska produkter med möjligen något enda undantag...

han har just lanserat en ny prisbilligare modell av stationär hörlursförstärkare--antagligen överlägsen sina svenska konkurrenter...

vem här på forum är beredd att undersöka saken????


Har du lyssnat på några av de stationära hörlursförstärkarna från Meier Audio t.e.x CORDA PREHEAD MKI ?

/Cyber
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/11/07 :  15:25:14  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Sen har vi ju det nya svenska allternativet "Holographic", nån som testat den ???
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/11/08 :  06:25:56  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Holographics Ear One finns omnämnd längre upp. Något mer uttömmande test har jag inte sett, men på det hela taget är folk positiva. Jag ska testa den nå'n gång.
Inte bara Ear One är ett svenskt alternativ. Harmont Designs Ear 9/90 är lika svenska de.
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/11/21 :  13:14:31  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Man får kanske göra ett omtag :-) Lyssnade på nya Pro-Ject HeadBox mkII. Inte så dum, speciellt inte för pengarna: 995:-!

kalle
Go to Top of Page

Andresin
Starting Member

4 Posts

Posted - 2005/11/25 :  14:06:03  Show Profile Send Andresin a Private Message  Reply
quote:
meier-audio.de har SYNNERLIGEN BRA hörlursförstärkare i sitt sortiment
jag använder själv hans bärbara portacorda som i förhållande till pris och prestanda e värd varje korvöre

de stationära modellerna torde vara superba, det e alldeles uppenbart, men vem här på hifi-forum bryr sig???

troligen väsentligen överlägsna de flesta amerikanska produkter med möjligen något enda undantag...

han har just lanserat en ny prisbilligare modell av stationär hörlursförstärkare--antagligen överlägsen sina svenska konkurrenter...

vem här på forum är beredd att undersöka saken????


Jag på hifi-forum är villig att testa! Jag tänkte införskaffa Meiers nya jubileumsmodell CORDA ARIA. Förhoppningsvis kommer den i början av december :).

Förresten är jag ny här. Hej! Anders heter jag. Trevligt.

/AK

Edited by - Andresin on 2005/11/25 14:07:34
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/11/25 :  15:23:34  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Trevligt o välkommen hit.

Hoppas att du blir nöjd o att vi andra från en recension

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Andresin
Starting Member

4 Posts

Posted - 2005/11/25 :  15:51:46  Show Profile Send Andresin a Private Message  Reply
Jag ska se vad jag kan göra :).

/AK
Go to Top of Page

DAVE_HB
Member

180 Posts

Posted - 2005/11/26 :  13:19:49  Show Profile  Visit DAVE_HB's Homepage Send DAVE_HB a Private Message  Reply
"Holographics Ear One finns omnämnd längre upp. Något mer uttömmande test har jag inte sett, men på det hela taget är folk positiva."

Om man vågar lite på omdömen från H&M så finns där ett väldigt positivt test av den i Novembernumret.

- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen
- Admin på Faktiskt.se
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2005/11/26 :  15:21:33  Show Profile Send Dimitri a Private Message  Reply
Jag har inte lyssnat på en enda men kommer ihåg en vacker sak från Sugden som ngn här hade och tyckte om.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000