StefanB, Jag har lyssnat en hel del på dessa och det jag kan säga är att Miles 3 är lättare än dom gamla Miles att ställa upp i rummet. Miles 2 var lite kinkigare framförallt på avståndet till bakväggen. Hur dom låter får andra berätta då jag väl kan anses partisk pga. mitt samarbete med Mårten.
Jag har nu besökt mitt nya "ungdomsgård" och min förälskelse Miles III både 3 och 4 gånger. (minst) Nu har jag också fått möjlighet att höra dem och ta lite bilder som förhoppningsvis kan visa att de är riktigt snygga och inte något man DIY;ar ihop.
Här syns 3 generationer av Miles samlade. Här syns också tydligt att Miles III både är kilformad och lutande.
Som sagt nu skulle Miles III inte bara skådas utan även höras. Men det är kul att knalla omkring med kameran bland vackla, esoteriska och högblanka apparater och högtalare.
Här skådas hur Miles III speglar sin skönhet i EAR, en "vinnande" kombination
Och här syns elektroniken som det spelades på, där fanns både rör och transistoralternativ att välja på.
Elektronik från Bladelius och EAR samt Miles och ”kusinerna” Duke och Ellington. Rätt intressant att det rör sig om ungefär liknande pengar för Miles III och Duke + Ellington. Det skiljer väl någon/ra tusenlappar.
Jag lyssnade lite lätt på dom på mässan.. Och dom spelar en go typ av "jazzsound" mer än grov rock.. Så kan man nog utrycka sig..
Tror många som gillar ej så "bastung" återgivning samt mer är inne på jazzstuket kan ha sig en massa trevliga timmar med dessa burkar..
Ett av dom rummen jag gillade faktiskt... Desutom så fick man träffa trevliga glada hifimäniskor av alla de slag i detta rummet på mässan...
Dom lirade just jazz då vi stog o snackade.. Hade vi haft en drink i nävarna så kunde vi lika gärna ha stått vid en jazzklubbsbar en bit bort från där bandet lirade..
Rätt bra "känsla" det...
Men som sagt.. Lyssna själv är det som gäller som alltid.. Lite basklena som i stort alla burkar är tyvärr.. Så det är ju inte direkt kritik MOT dessa. Utan mer mot alla..
Igen. Detta rummet var en av dom man trivdes fint i. Så bara man spelar bra i dom frekvenser som finns med släpp o glädje så kan man få berömm oss av mig fast basen är klen..
sedan visar "mårten" en glad feja då han ser folk.. Sådant är värt mycket...