HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En högtalare blir till, Mårtens Miles III...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2005/10/19 :  22:41:25  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Spontant ser det ut som generationskiftet vore precis tvärtom. Miles III är föregångaren och den estetiska "faceliften" är Miles II. Inga ljudmässiga aspekter i det påståendet - förstås.

Artphotography
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/10/20 :  06:51:52  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
pojkar, pojkar..... Ni MÅSTE se dessa Miles 3 i verkligheten för jag lovar, fula är de sannerligen inte. Det Men de är uppenbarligen svåra att göra rättvisa på bild.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2005/10/20 :  07:14:29  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Kantiga högtalare är INTE snygga oavsett om de är lackade eller fanerade. Det behövs något som bryter av den monotona looken.

mvh
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/20 :  08:24:45  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Tycker också golvarna är fula...på bild åtminstone! Stativarna Duke är däremot rätt söta...

Jag tycker att kantiga högtalare mycket väl kan vara väldigt snygga, ta bara Dynaudio, Audiovector eller Vienna som exempel!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/10/20 :  11:03:02  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Snygga bilder Pac!!!

-------------------------
Stefan B:
Jag har ju bara sett bilder i båda fallen, men nog är dina 'specialare' avsevärt snyggare än dessa(?)
Dels för dina är mkt djupare vilket jag tycker gör att den lite egna lutande designen passar bättre och såklart för den grymma färgen i träet.

matte76:
Jo, de du nämner är kantiga MEN har iaf (i många fall om än inte alla!) små detaljer som snyggar upp designen, blir inte så 100% rent kantigt som MD gör.
-------------------------
Denna nya skulle i mina ögon vinna på att ha större förhållande djup/bredd, men nu ser det inte vidare ut...
Är svårt beskriva precis varför jag inte faller pladask...
Dom är säkert mkt snyggare i real life men den röda kulören var verkligt hemsk.

Ska de vara rött ska det väl vara "rött" och inte den konstiga "avart" (fel ord kanske men men) av röd som syns här(?)
Röd är ju skitsvårt fånga snyggt (iaf med min Canon...), men hade dom varit av en renare röd kulör typ "ferrariröd" så hade Pac säkert fått med det mkt bättre än så här...jag resonerar alltså utifrån att det inte ÄR en 'ren' röd färg dom har.
Smaksak, JA, givetvis...

Ett par högblankt pianosvarta skulle säkert få ett större gillande från mej, hehe...den "kulören" kan få många "halvsnygga" att bli rätt gòa...










SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/20 :  12:06:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


quote:
Ett par högblankt pianosvarta skulle säkert få ett större gillande från mej, hehe...den "kulören" kan få många "halvsnygga" att bli rätt gòa...


Det kommer att visas ett par i svart pianolack på mässan har jag hört. Det skall också bli roligt att höra kommentarerna från fler när de visats upp på mässan.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/10/20 :  13:17:11  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Synd jag är på annan mässa denna kommande helg ;-( (jobbet kallar)
men kan ju alltid hoppas det blir möjlighet för besök på Stockholms HiFi-mässa efter nyåret ;-)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/20 :  13:43:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag kollade lite om färgen och den är INTE Ferrariröd, utan lite blå i den röda.

Denna låda bör vara avsevärt mindre i volym än tidigare Miles lådor, borde därför vara lättare att få in i mer rum.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/20 :  17:16:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply




Tankarna runt denna högtalaren började snurra för ett tag sedan. En av de första "riktiga" skisserna som har rätt proportioner och vinklar är denna som Leif mailade till mig.




Här syns proportionerna bättre än på mina bilder och att den är lutad.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mickhe
Member

209 Posts

Posted - 2005/10/20 :  22:17:34  Show Profile Send Mickhe a Private Message  Reply
Så snygg....jag vill ha...

/Micke
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2005/10/20 :  23:00:34  Show Profile Send Wizard a Private Message  Reply
Hmm...är det inte dags att komma med lite nya designideer?

Wizard
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/20 :  23:02:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Man kanske vill hålla fast vid samma design som DUKE,
Varför uppfinna hjulet igen ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2005/10/21 :  08:15:03  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Vidareutveckla designen
Ni har väll sett det punkteringssäkra hjulet ;)

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/10/21 :  08:41:35  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Så bra om det bara är jag som älskar den nya designen, då kanske jag kan få de röda Miles 3 till kanonreapris

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/10/21 :  08:48:38  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Vems hemmabygge är det?
Riktigt snygga DIY-högtalare!!!
Synd på färgen kanske...

he he he he....


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2005/10/21 :  09:10:57  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply

Inspirationen kommer från Taiwan
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/10/21 :  09:22:26  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Konsekvent design är ibland A & O inom ett företags linje...sett så är det solklart att en hgt från MD skulle kunna se ut "åt detta hållet".
Ja, Alto och toppmodellen ser helt annorlunda ut, men två "designfamiljer" funkar ju också...och kan ju framöver bli fler.

Men för mej ändrar det inget...

Skönt för MD att många gillar dom iaf!


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/10/21 09:25:23
Go to Top of Page

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2005/10/21 :  20:31:28  Show Profile Send Merry a Private Message  Reply
I svart så blir dom ju ett par Audio Pro Black Diamond
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/10/21 :  21:01:33  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag såg de högtalarna på Mårten i förra veckan, jag tyckte det var läckert med den där röda färgen!
Mycket smidigare än de äldre också för de är ju inte alls lika ljupa.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/10/21 :  21:10:42  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
Usch va fula!

Ser ut som misslyckade (estetiskt) DIY-högtalare.
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2005/10/21 :  22:19:42  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Jag tycker dom är hur fina som helst!

EDIT: fantastiska bilder PAC!!!

Vänligen
Johan Linnarsson

Edited by - datar on 2005/10/21 22:29:43
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/22 :  00:15:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
För ala er som tycker att de ser ut som DIY-saker... Lycka till säger jag att skapa liknande,
Nu har jag sett dem live.

Den röda färgen är lite mörkare röd än Ferreriröd.

Annars kan man välja en annan modell


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/22 :  00:53:49  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag kan säga att dom är ljusår snyggare i verkligheten o dom formligen försvinner även om dom är röda/svarta o i högglans lack.
Jag kan åxå nämna att Mårten har jäkligt bra ljud på mässan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/10/22 00:54:52
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2005/10/22 :  04:11:28  Show Profile Send fidelityn a Private Message  Reply
2 stora kliv bakåt vad det gäller designmässigt eller som någon sa
diy-burkar med finnish....
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2005/10/22 :  09:33:27  Show Profile Send markih a Private Message  Reply
Vad är skillnaden mot förra versionen, är det främst utseende och form?

markih
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000