HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Audionord demo hos HiFistället; 28-29/10-05
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/29 :  10:11:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ludwig Swanberg från Audinord gästar Hifistället i helgen och demar Krell Showcase och Sonusfaber Domus. Mer om demon här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?topic_ID=43279

Jag slank in igår precis innan stängningsdags för att kolla lite...

Demon fortsätter idag så jag kastar ut lite bilder så att man kan ta sig en titt innan man går dit om man vill...

Demon sker i HiFiställets nya biorum, en trappa upp från tvåkanalsrummet och det var full fart när jag klev in genom dörren.







// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/29 :  10:13:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



Showcase racken var lite intressant, vi tar oss närmare och kollar in vad som står i den.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/29 :  10:16:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ludwig började signalvägen med "tvåhål i väggen", Efter Nordostnätkabeln så sitter det en Thor...




Showcase DVD'n fick tjäna som källa både för bio-systemet och när det spelades tvåkanal.






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/29 :  10:23:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


För att hantera och fördela signalerna till de 5 högtalarna så fanns Krells Showcaseprocessor. Ludwig demade lite av alla de filterfunktionerna som den har. Oj, oj, oj, vad många "knappar och rattar" det blir att hålla reda på.




Hmmmm, vad var det den hette?


Ja just det, Showcase!




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/29 :  10:24:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



...Också var det kraften...

Det var två slutsteg, ett tvåkanals och ett trekanals. De heter KAV-2250 och 3250.





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/29 :  11:19:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Högtalarna kom från Sonus Faber och var som sagt ur dera Domus serie.
Hela Domus serien var med, men jag fick bara bilder på några av dem. här är Grand Piano.


Som vanligt så är det mycket läckra lådor när man har med Sonus Faber att göra...






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/29 :  11:23:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Hmmmmm... den där diskanten känner jag igen, bäst att kolla lite närmare.




Jajamensan, det ser ut att vara Vifa's XT25'a i grunden som sedan modifierats. Den diskant har de använt i ett flertalmodeller tidigare, bla Cremona.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/29 :  11:29:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Domus Concerto fick jag med på bild iaf...





Vi tar en detaljstudie också...





Förutom dessa högtalare så finns Gravis, center och concertino att beskåda på plats.

Jag fick ganska litet lyssnat och hamnade yte på kanten så det är svårt att uttala sig om ljudet. Men att det fanns dynamik i det som presenterades hördes tydligt.

Det var en avslappnad och trevlig demo.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/10/29 :  12:42:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det var så många fiffiga funktioner i det där jämrans försteget att jag som synes var tvungen att ta stöd mot en stol.

Det var ett ruggigt sväng i en DVD som spelades, men vad var det för en artist nu igen? Minnet sviker...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/10/29 :  18:07:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Var det inte Boz Scaggs på den DVDn med alla solona?

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:z7d3vw9va9tk

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2005/11/11 :  15:49:11  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Hej!

Hur gick det med den stulna Krellen? Har dom fått tag på skurkarna?

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000