HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Var har nu Calle watt?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/06 :  23:35:06  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply





It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/11/06 :  23:48:40  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
I Tomelilla

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/06 :  23:57:06  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Med tanken på att det ser ut att brinna i bakgrunden gissar jag på: Paris

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/07 :  00:08:19  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jag skulle nog gissa på samma håla som jag besökte igår..

Det ser ut som en av de nya dubbeldäckarna som susar förbi, iofs känner jag inte igen bakgrunden. Och så verkar dom köra på vänster sida av vägen.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/11/07 :  02:04:37  Show Profile  Reply
Jag vet ! Synd att jag jobbade annars hade jag också varit där

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/11/07 :  17:32:14  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Rackarns att jag inte kunde följa med, Calle!

Får nöja mig med lite smaskiga bilder nu istället...

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  18:04:27  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Jag skulle nog gissa på samma håla som jag besökte igår
Jag som försökte göra det lite svårare genom att beskära och spegelvända bilden.

Visst är det London!

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/07 :  18:07:47  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Ah, din filur.

Nå, va hittade du på i London då? Där e mycket att välja på om man säger...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  18:29:07  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply


Som ni ser bodde vi på Enton Ouse (Det stod iofs Kenton House på bokningsbekräftelsen).

Hotellet ligger i Ealing som är ett område jag kan rekommendera, trevlig stadsdel med bra krogar och pubar. En otrolig kulturell mångfald och allt annat än upscale.

Speciellt bra om man som vi ska ränna mest i de västra delarna av London...

Här är lite fler bilder från hotell och omnejd:















Det ljusa ölet heter Tikka Gold och passar till indisk mat. Stouten behöver väl knappast presenteras.

Varför ska man ränna i de västra delarna av London?

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  18:51:29  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Jo, om man tar District Line från Ealing Broadway till Hammersmith, såhär:




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  19:15:19  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
... och tar en kort promenad, så hamnar man här:


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  19:23:36  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Jag ska inte bli långrandig:





En länk om evenemanget:
http://whathifishow.co.uk/home/

Vi som var där:



Från vänster: Tomas, Niklas, Florence och HenrikN (samt Thomas B ej med på bild)

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  19:43:09  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Vi sprang direkt på en intressant monter med Vifas produkter:



Vifa tillverkar fem kompletta system (högtalare, receiver, dvd) i Kina men med sina egna element. Tre av dem visades på mässan; Reference, Sence och Inspiration.

Här en engelsk Vifa-agent som glatt visade upp sina snygga högtalare:


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  20:44:23  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Fler danskar:



Dali Ikon var förstås en högtalare som många ville lyssna på och tafsa på. Tafsa gick ju, men de hade ingen elektronik med sig, så någon lyssning blev det icke!

Helicon:



Relativt många skandinaviska utställare var det på mässan. Fler senare...

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  20:55:41  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Det var en himla massa så'nt här:







Jag kan inte ens förklara vad det var

Spel och annat skräp tror jag:


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/11/07 :  21:01:49  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
mera mera! :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  21:13:42  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Precis som på Malmömässan drog Ferguson Hill ögonen åt sig. Är detta 300B-freakens drömhögtalare?



Som syns var även subben (FH002 Bass unit) uppställd här:



Ferguson Hill rekommenderar sitt eget 100W-stereoslutsteg (FH003 Bass amplifier) för att driva dessa, men de hade tyvärr inte steget med sig (åtminstone inte tidigt på förmiddagen när jag var där)

Däremot hade de en söt minivariant av samma system:



Kan nog bli en större säljare än det stora systemet kan jag tänka mig.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  21:32:53  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Roksans produktlinje:



Här med ett snyggt system:



Jag minns inte vilken spelare det var, men det var deras egen tonarm tror jag.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  21:41:22  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Tannoy visade HDTV (C More HD):



Snyggt måste jag säga. Såg ut som vilken dvd-film som helst matad med dvi/hdmi.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  22:17:47  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Ett stämningsfullt rum hade inretts av engelska Cyrus Audio:





Cyrus har väldigt många modeller i varje serie och man hittar allt från små integrerade hifi-anläggningar till flerkomponents AV-system. Det mesta finns med en mängd tillval och är dessutom uppgraderingsbart.

De spelade med Mårten Design Miles (heter den va?):



Cyrus gör även signalkablage och en biwire-kabel som såg lite spännande ut:


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/07 :  22:19:55  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Nu får det räcka för ikväll.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/07 :  23:48:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det lilla Fergusson systemet hade passat fint vid datorn

Kör på med fler bilder nu

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/08 :  00:03:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply




Kul du tog "oss" med dit o kolla lite..... Ska spana in här i morron igen..

Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2005/11/08 :  09:18:09  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Jag skulle tro att skivspelaren är den hyllade Roksan Radius 5.

Det lilla Ferguson Hill Systemet väcker ett visst ha begär. En liten vintage rörförstärkare och kanske Roksans Radius 5, samt detta lilla system skulle inte skämma ut sig rent estetiskt. Kanske ett projekt för uterummet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/08 :  18:15:56  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Kör på med fler bilder nu
OK, några till nu då.

quote:
Kul du tog "oss" med dit o kolla lite..... Ska spana in här i morron igen..
At your service, always!

quote:
Det lilla Ferguson Hill Systemet väcker ett visst ha begär. En liten vintage rörförstärkare och kanske Roksans Radius 5, samt detta lilla system skulle inte skämma ut sig rent estetiskt.
Snacka om det!

quote:
Jag skulle tro att skivspelaren är den hyllade Roksan Radius 5.
Tack för det klargörandet.



Om man är ute efter en hööög receiver, så ska man ta en titt på Denon:



Denon hade förstås ett hembiorum också:



Här spelades det på rejält med de små smala högtalarna. Det var en spännande film också - någon ny katastroffilm späckad med kändisar och Randy Quade i huvudrollen.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/08 :  18:23:18  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Det stod en kille i ett hörn och demonstrerade en prototyp av någon slags total bild- och ljudupplevelse:



Man kunde provåka den ett par minuter, och de som kom ut från en åktur såg ut ungefär som killen gör själv.

Var ska man ha en sån

Enligt killen var den en suverän relaxmaskin att ha i lobbyn för företag mm.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000