HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJeud på utflykt i Storbrittanien
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  14:25:57  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Det här är delvis en eoJeud-produktion. Känsliga personer varnas härmed bara delvis för eventuellt stötande bilder...


Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/06 :  14:34:48  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
jasså, vad har du nu hittat på, vad kan det finnas för roligt i landet i väst tro

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/06 :  14:54:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
England är nu på väg att invaderas , vi sprider oss

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  14:55:11  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jag ger mig på ett bildreportage även om konkurrensen från Per-G's byggartråd är hård.

Hur tar man sig fram på en utflykt i Storbrittanien? Använder man en sådan här racer tro?



För att citera Pac, ska vi en liten närmre koll på den bilden, en detaljstudie.



Även om två vingar är avbrutna så funkar den när man cyklar snabbt...

Ni får ursäkta bildkvalitén på den första delen då de är tagna med en K750i-mobil...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  14:56:33  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Snoop: Vi får la se, måste dra ut på spänningen lite först... I vanlig ordning.

Johan

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  15:06:06  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Det hade tagit mig 2dygn att ta mig till slutdestinationen på ovanstående racer. Dessutom är jag slö så det blev följande fortskaffningsmedel istället.



Äh, vi tar väl en närmare koll här oxå.



Del 2 av resan glömde jag att dokumentera, men följande bolag stod för transporten.



Den sista delen av resan fortgick i följande transporteringsmedel.
Observera stressen som infann sig, eller så stod jag och hoppade när jag tog bilden bara...



Och för att inte bryta ett vinnande koncept så tar vi väl en lite närmre koll här oxå.




Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  15:11:05  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Att jag nu befinner mig i London torde vara uppenbart efter ovanstående bild på tunnelbanan.

Men vilken forum-medlem bor där tro? Det är iofs flera st, så vem av dem är det?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/06 :  20:43:36  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Eojued på G igen Härligt...

Bossebula.. Kanonbilder med mobil måste man säja...

Detta skall bli skoj o följa...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  20:51:04  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Ingen som vågade/orkade gissa? Då får vi väl börja med en bild.



Uj, den bilden var ju på mig själv.
Cd'n jag håller i näven spelade så fint hemma hos HJ i somras att jag var tvungen att köpa den..

Dryckerna på pallen är nån dansk grej som värden lurade på mig, reklamen hävdar att danskarna ogärna släpper den ifrån sig..


Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  21:01:13  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Vi börjar väl med en översiktsbild så alla kan se lite vad det handlar om.



Man kan identifiera värdens Grado 325, Linn Ikemi och en batteridriven Grado hörlursstärkare. Mina sennheiser 650 är oxå synliga. Om vi tittar lite närmre så ser vi exakt vad det är som blänker ovanpå Ikemi'n oxå.



Här kan man se att rör sig om en Harmony Design Ear90 som står där uppe.

Idag var det hörlurar som gällde, så högtalarna och Naim prylarna som syns lite kopplades inte in alls.

Det ska nämnas att from med mitt tryne ovan så är bilderna tagna med värdens kamera.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  21:02:58  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
mayro: Det blir lite läsning för dig här oxå. Inte bara hörlurar som ska testas...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/11/06 :  21:05:31  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
Kan det inte vara Brewitz som bor i London?? Våran nya kodknackande moderator!

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2005/11/06 21:06:11
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  21:09:46  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Nåja, nu har vi dragit ut på vem värden är länge nog. Här får ni några bilder som visar hur snygg (?) man kan bli med hörlurar på.



Det är ju undertecknad linslus till vänster. Men vem är det till höger då? Jo, det är ju den nyaste admin här på hififorum. Eller ja, han vill väl helst bli kallad programmerare eller kort och gott brewitz.

Såg att Machine var snabbare än mig...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/06 :  21:19:13  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Jag har en tråd på G jag med.. Där kommer också visas en form av "lurar"

Fast bäraren är klart sötare än ni två tyvärr..Lurarna också...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  21:30:13  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Dagens huvudsakliga test:

Batteridriven Grado hörlurstärkare och Grado 325

vs

Harmony Design Ear90 och Sennheiser HD650

Källa: Linn Ikemi, under större delen av testet körde vi med rca utgångarna kopplade via min rca-xlr kabel till de balanserade ingångarna på Ear90'n (att vi inte körde med de balanserade utgångarna kommer vi till senare), eller så använde vi brewitz egna rca kablar kopplade till hans Grado stärkare.

brewitz hade sagt innan att hans Grado stärkare förmodligen inte var helt frisk, så jag trodde ju att Ear90'n skulle sopa banan ren.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  21:32:40  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
mayro: Klart du har en ny tråd på G, förutom att vara en eoJeud'are så är du ju även mayro/Tobbe. Sötare.. Hm, det är fusk att ta med bilder på fru eller barn.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/06 :  21:46:34  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Inledande intryck

Med båda lurarna inkopplade på Ear90'n så lärde vi oss skillnaderna mellan våra hörlurar. Sennheiser 650 visar upp ett lugnare ljud, laid back. Grado 325 spelar mer rakt på lyssnaren. Grado har även ett hårdare ljud enligt mig, men jag inser även att det ofta är ett verkligare ljud. Orgelljud låter som det ska göra. Sennheiser dämpar gärna till ljudet lite. Sen har iofs 650 klart bättre bas, detta gör kanske att ljudet blir lite skönare för öronen.

Jag var förvånad att jag inte hörde mer skillnad på källan. "Hemma" spelar jag med laptopen digitalt kopplad till en rätt gammal DA-omvandlare (http://www.hometheaterhifi.com/volume_3_3/v3n3n.html). Nu orkade jag iofs inte släpa med mig den DA-omvandlaren till brewitz då jag färdades med tåg och inte ville ha så mycket med mig... Förmodligen hade den fått stryk av Ikemi'n, men jag föredrar att leva i tron att den är rätt nära iaf.

I de inledande testerna så lyssnade vi på spår 1 på Ray Charles skivan om och om igen. Det är låten med Norah Jones, Here We Go Again, en mycket bra låt.
Lite annan musik som Closer to Music och nån svensk jazz-platta hanns oxå med.
Innan vi kopplade in Grado stärkaren så var vi nog båda övertygade om att vi gillade våra egna hörlurar bäst.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/06 :  22:10:13  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Klart intressant det här

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/06 :  22:43:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Lurar har jag inte provat seriöst,,, Detta verkar bli kul. Brewitz verkar vara en skön lirare

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/07 :  00:05:15  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Alltid kul med lite uppmuntring.

Det kommer mer intryck från mig imorron och brewitz kommer nog skriva några rader oxå. Vi var iofs rätt så eniga, men nu ska vi inte hoppa händelserna i förväg.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/07 :  00:22:22  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Hur länge ska jag vänta bossebula.. Du har visat lurarna nu ju

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/07 :  00:26:11  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Haha, jag kan pm'a dig när det är dax.. Inte förrän i slutet av provlyssningen ju.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/07 :  12:25:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


hahaha.. om du tror jag sitter o inte läser så har du fel.. Så PM behövs inte min vän..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/11/07 :  14:36:41  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Kul att det är fler som testar hörlurar

Mina grado Sr225 var ju tyvärr ur funktion när vi hade vårt test i våras.
Så vi kunde inte jämföra Sr225 mot Hd-650





Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/11/07 :  15:27:39  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply



NN äger ett par Grado SR325, rätt snygga faktiskt. Köpte ett par SR80 åt flickvännen, dessa spelar klart bättre än SR325.

Kan inte direkt rekommendera Grado SR325 till någon !

SR60 skall man ju få för 1000:- typ, har inte lyssnat på dessa dock.

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/11/07 :  16:14:17  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
En i adminteamet som kör med Linn Ikemi! Stabiiiiiilt

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000