HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Jerico har en ny leksak XTZ class a-100!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/11 :  17:21:17  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Hittade en AVI från posten idag...

Det här var vad jag såg när jag öppnade lådan.



Efter det kom det lite sådant häringa...
Vad man nu ska med en sådan knapp till...



Allt har ju en ovansida...


Och nått att tjonga in högtalarna i.



Nu till den stora frågan!!! Vad har Jerico handlat ohört bara för att det var kul

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Edited by - jerico on 2005/10/12 17:42:51

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2005/10/11 :  17:28:25  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
My bet är en XTZ Class A100!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/11 :  17:31:55  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA Helt rätt ztenlund!!!!


Men jag kan lova att den tutar bra.

Men den har inte tutats in än men det kommer. Man hör en klar skilnad när den går över till klass A.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/10/11 :  20:12:09  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
En vadå?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/11 :  20:28:18  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply


Så ser den ut på en halv färdig flexi hylla... (ska på ett par skapliga fötter men får vänta på det)

Men nackdelen med stärkaren är att man inte vill gå ifrån. Var tvungen att gå på föräldramöte

Vill bara sitta och mata skivor hela dagen och natten med för den delen. Ska leta fram ett RIAA här näst så jag får liv i min vinyl igen. Men det finns ju lite ritningar på ett gäng här så man kan kanske få fart på den snart...

Men nu ska jag NJUTA!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Wacko
Member

210 Posts

Posted - 2005/10/11 :  20:46:32  Show Profile Send Wacko a Private Message  Reply
trevligt trevligt
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/11 :  21:09:42  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Wacko du bor ju här i byn så det är bara att du kommer över så får du en "date" med en kinesiska...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Wacko
Member

210 Posts

Posted - 2005/10/11 :  22:31:36  Show Profile Send Wacko a Private Message  Reply
jao tänkte göra det, så fort det lugnar ner sig på jobbet =)
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/10/12 :  10:16:34  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Hmmmmm jag får nog planera in en liten resa till dig du Jerico...

Ska se om jag kan boka upp lite tid för det bara... det är ju lite bokat där med kåk/jobb/barn och egna stunder vid stereon...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/12 :  17:25:01  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jag försöker skriva lite om vad jag tycker om denna lilla skapelse...

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44029

Så kommer att hiva upp lite bilder (så fort min kamera vill ta lite bra bilder och inte bara sudd... Är en kass fotograf!!!!) här i bild tråden och texten i den andra...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/12 :  17:49:43  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply


Dålig bild men så ser den ut framifrån. Ville inte mojja om bilden så jag ber alla om ursäkt för att den är stor!! Har lite ont om lampor i vardagsrummet och kan inte använda blixt så ni får ta det som det är.

/jerico

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/10/28 :  17:39:33  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Hej Jerico. Du har inte ett stativ till digitalkameran?
Alternativt tag bilderna genom att ställa kameran på en stol. MvhKristofer
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/11/07 :  14:55:23  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Nu har jag lyckats ta en bild på fjärren till.



Den är ganska gedigen bortsett ett glapp i "under plåten". Annars känns den väldigt trevlig.

Och nej jag har inte ett stativ till min kamera... Skiter i att skaffa ett utan ska köpa mig en BRA kamera istället. Den är inte så rolig alla lägen den jag har. Funkar ute i snön när man är ute men inte mycket mer.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/11/08 :  21:19:57  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
OT:
Jerico, ALLA kameror behöver stativ om man vill fota SNYGGA bilder inne...annars måste du köra med separatblixt (= systemkamera)

Varför inte offra en hundring på ett lagom litet bordsstativ med en kulled på...jag lovar: du kommer aldrig i livet ångra det köpet!!!

Sen...det är klart...avslöjar du att du HAR ett sånt kommer trycket att öka på att fota å lägga upp bilder, hehe...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/11/08 :  21:35:50  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Det GÅR inte att få fast ett stativ på kameran jag har.... Om man nu inte.... Hmmmmmm Smält lim och en mutter????

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000